Laatste foto
SolexHeeswijk37
velo solex
June
M T W T F S S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Who's Online Now
1 registered members (tetje), 35 guests, and 1 spider.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Top Posters(30 Days)
Joan 81
Ant_one 60
NickL 20
Roelof 15
MarkN 12
Active Threads | Active Posts | Unanswered Today | Since Yesterday | This Week
Restauratie
1 hour ago
Originally Posted by Ant_one
Lampen probleem is ook tijdelijk weer opgelost.. Lampje A en B waren kapot.

- Ik zette de verlichting aan heuvel af, dus meer toeren.. Lampjes vonden dit niet fijn/spoel geeft te veel spanning en gaan kapot

- Lampje B was al overleden, waarna lamp A ook het leven liet

Leuk probleem om dit ook in de winter aan te pakken, vermoedelijk dmv diodes en andere lampjes.
zoek nog maar eens op de website, Jan Vennix heeft heel veel inzendingen over de lampjes
186 118,335 Read More
Gezocht
3 hours ago
Misschien even aangeven in wat voor prijsklasse je een Solex zoekt.
9 167 Read More
Vreemde eend in de bijt
3 hours ago
Je kan wel stellen dat mannen vanaf 45/50 het meest
met oldtimers bezig zijn.
Maakt niet uit welke merken.
Ik vind het altijd super leuk om soms jonge leerlingen
van mij met dat oude spul bezig zijn.
Gisteren nog een jongen met een hele mooie ori sparta.
Prachtig ding. Rijd 48 op de teller, 42 echte km.
Ik zei tegen hem, nooit wegdoen.
3 38 Read More
Techniek en sleutelen
8 hours ago
Originally Posted by FFAnders
Ik had er afgelopen zondag ook een "Plofkip" bij, halverwege de route.
Die moet ik nog nakijken.
Daar gaat een condensator van Jan de Laat in, is al eerder toegepast en daar heb ik geen problemen mee gehad


Ja, die grijze condensators van Jan zijn erg goed, enig nadeel is dat je ze goed moet solderen en ingieten. De rode doen het ook best lang maar er komt een dag dat ze sneuvelen.
41 1,651 Read More
Techniek en sleutelen
9 hours ago
Originally Posted by John Meisters


Misschien moet ik hier eens een tegeltje van laten maken, want dit schrijf ik zooooo vaak, ook bij jou al gedaan. Als je Solex niet meer start dan moet je altijd:


bij het begin beginnen:
Bougie eruit na mislukte startpoging en bekijken:
Nat of droog?

Nat = ontstekingsprobleem
Droog = brandstofprobleem

Daarna kijken we verder.
8 276 Read More
Techniek en sleutelen
Yesterday at 09:53 PM
Originally Posted by FFAnders
Zo had ik er begin dit jaar ook nog een.
Membraan tegen het Carter, dan de pompbodem en dan de pomp.
De motor heeft hier op gelopen (gedraaid)

[Linked Image]

[Linked Image]
Ja das ook een heel goede zeg, en dan nog lopen om zoveel mogelijk roest uit de tank in de pomp te krijgen .
3 66 Read More
Techniek en sleutelen
Yesterday at 12:51 PM
Iedereen dank voor jullie inbreng!!! Dit was een leerzame sessie voor mij.

Ik ga deze zomer nog niets aanpassen en alleen maar lekker rijden. Gisteravond nog 40 kilometertjes gereden langs de waddendijk. En in de wintermaanden pak ik dit weer op. Het rammelen van de hendel als je hem niet vasthoud gaat wel irriteren. Dan wil ik sowieso het motortje van het frame lichten. Uit nieuwsgierigheid om te kijken hoeveel vuil er rondom de aandrijfrol verzameld is. De spanstift verwijderen zoals Joan beschrijft vind ik nog wel een dingetje. Ik ben bang dat dat in mijn handen niet goed afloopt.
16 205 Read More
Techniek en sleutelen
23/06/19 08:12 PM
Ik gebruik ook V-power gemengd met vol synthetische 2t olie in de verhouding 1:40. Het motortje rookt niet en ook geen oliedruppels meer uit de uitlaat.
6 108 Read More
Restauratie
23/06/19 11:29 AM
hier vind je deel 1 van het verhaal.

Deel 2 moet ik ook ergens hebben, weet alleen niet meer waar.
1 80 Read More
Techniek en sleutelen
23/06/19 07:01 AM
Originally Posted by dreke2
Klopt, maar of er een verkeerd mengsel brandstof met teveel buitenlucht in de compressiekamer/verbrandingskamer komt geeft toch geen lagere compressie of zie ik het verkeerd, bij een lek/gescheurd carter gebeurt dit, geen goed mengsel wel de juiste compressie toch, of zou ik zonder carterdeksel geen compressie meer hebben?Ik zou zeggen probeer het eens en zie of je verschil merkt . Vroeger zeiden we al "meten is weten"
Groet
ANdre
op mijn testbank haal ik voor een JRT cilinder met originele kop ( JRT zuiger komt niet helemaal bovenaan) een maximale compressie van 5 Bar en dat is niet bar
25 355 Read More
Techniek en sleutelen
22/06/19 04:36 PM
Originally Posted by Zeeuw1978
Heel netjes. ben je lid van de RHCN ? die specialiseren zich in fiets met hulpmotor , kunnen ook nog wel wat leden gebruiken want de laatste tijd merk je dat de leden van het eerste uur het aan het afleggen zijn.
4 93 Read More
Restauratie
21/06/19 05:49 PM
Ik heb nu ook een kleine verzameling met onderdelen van diverse frames, zeker omdat ik 24 inch ga gebruiken en waar niet zo veel voor te vinden is.
Het leuke is natuurlijk ook om van 'zooi' wat moois te maken.
4 70 Read More
Gezocht
21/06/19 08:47 AM
Jan zoekt alleen de velgrand. Ik ga vanavond kijken of die van mij bruikbaar zijn voor hem.

Edit: foto's gemaakt en zal ze straks naar je verzenden Jan.
7 166 Read More
Links
Solex website
Solex fotoalbum
Solex events
Solex clubs
Donatie
Solex Startpagina
Brommers Startpagina

Forum Statistics
Forums22
Topics4,910
Posts75,631
Members1,789
Most Online87
Apr 8th, 2018
Newest Members
Marc31, Jajoa, koen, racoon, dconel
1789 Registered Users
The registered Trademarks "SOLEX" and "VELOSOLEX" belong to the French firm SINBAR

Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.1
(Release build 20190129)
PHP: 5.6.40 Page Time: 0.025s Queries: 6 (0.007s) Memory: 0.9123 MB (Peak: 1.3064 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2019-06-26 23:55:18 UTC