|
|
Joined: Aug 2013
Posts: 52
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2013
Posts: 52 |
Beste forumleden, Mijn solex wil niet lekker. Bijgaand een filmpje rond 1:50 en 2:30 hoor je dat hij raar loopt. Hij houdt in. Je hoort t minder goed dan ik had verwacht. Maar toch. Iemand ideeen? Pompmembraan vervangen, benzine leidingen door geblazen, filtersschoon, retour benzine loopt voldoende. Goede sterke vonk, meerdere bougies geprobeerd. Contactpunten goed schoon en maken contact. Hele stukken gereden en de choke op alle standen gehad. Veel dingen al geprobeerd maar laatste stukje lukt niet. https://youtu.be/R2aq4I_VeLcTips van harte welkom. Dank!
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12 |
Nee dat klinkt niet lekker. Lijkt op een slecht contact ergens. Heb je een stroboscooplamp? Dan kun je zien of er tijdens het haperen wel of niet een vonk is.
Ik denk aan slecht contact, bougiekabel-condensator-spoel-zoiets.
Maak het eens donker in de schuur en kijk of je vonken ziet in het vliegwiel of ergens anders
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Jul 2016
Posts: 2,387 Likes: 51
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Jul 2016
Posts: 2,387 Likes: 51 |
Het bekende warm weer probleem?
solexliefhebbers.nl
|
|
|
|
Joined: Apr 2011
Posts: 992
5000km gereden
|
5000km gereden
Joined: Apr 2011
Posts: 992 |
De combinatie van geen filterkapje en het originele bougie boutje wil nog weleen problemen geven, steuntje voor filterkapje trilt meestal en dan slaat de vonk over naar de lange bougie"moer" Beter is om een gewoon m4 moertje te gebruiken en de het filterkapje te monteren zodat er geen overslag meer is, ook zeker geen te lang filterkapje boutje gebruiken. Groet ANdre
Last edited by dreke2; 31/08/19 10:04 AM.
't is ginne logie!
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Ja dit is volgens mij een onstekings probleem. Wat er ge,egd wordt. In het donker kijken naar de punten. Flink vonken als hij warm wordt, de condensator meestal stuk.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12 |
De combinatie van geen filterkapje en het originele bougie boutje wil nog weleen problemen geven, steuntje voor filterkapje trilt meestal en dan slaat de vonk over naar de lange bougie"moer" Beter is om een gewoon m4 moertje te gebruiken en de het filterkapje te monteren zodat er geen overslag meer is, ook zeker geen te lang filterkapje boutje gebruiken. Groet ANdre Hier zit geen filterkap op dus te lange moer heeft hier geen effect. Wel kan dat beugeltje waarop het luchtfilter wordt vastgeschroefd naar voren en naar achteren kantelen, met vonkvorming en dus slecht lopen tot gevolg. Ik zie het niet echt gebeuren op het filmpje maar meld het hier toch maar even.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Aug 2013
Posts: 52
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2013
Posts: 52 |
Dank voor de berichten, ik heb de ontstekingslamp gebruikt. Beeld wat ik zie is dat het streepje wel. Rij stabiel op 1 plek staat maar dat hij hem vaak overslaat. Ik heb niet het idee dat er wat los zit maar goed is het niet. Ik ga vanavond nog even in het donker kijken of de contacten erg vonken. Misschien dat het contact van de bougi kabel als de motor aanstaat toch trilt maar kan mee eigenlijk niet voorstellen.
|
|
|
|
Joined: Aug 2013
Posts: 52
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2013
Posts: 52 |
Nu mijn eerste waarneming was waardeloos . Voor mijn gevoel springt de ontsteking toch alle kanten op. Bijgaand twee filmpjes van de vonkjes en van de lamp. Zijn deze vonkjes overmatig ? https://youtu.be/S4e_oMICWOwhttps://youtu.be/_L-tY76fcJI
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12 |
Dat zijn flinke vonken. Condensator is kapot of maakt geen contact
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Waw, lijkt wel nieuwjaars vuurwerk. Totaal kapotte condensator.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Maakt wel contact hoor, anders loopt hij niet denk ik.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12 |
Geen contact heeft hetzelfde effect als kapot.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Normaal zou hij niet aanslaan en lopen, als de condensator los is. Is dat welzo bij de Solex? Heb het nog niet geprobeerd. Wel bij auto's. En die liepen echt niet.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Aug 2013
Posts: 52
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2013
Posts: 52 |
Vlieg wiel er af. Alle verbindingen zijn gewoon vast dus verwacht dat de condensator kapot is. Heb nu even nieuwe besteld. Van de week volgt update.
|
|
|
|
Joined: Aug 2013
Posts: 52
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2013
Posts: 52 |
Hmm hij ging even echt heel goed en daarna gelijk dood. Nieuwe condensator erin en daarna ging het dus prima. Na 1 kilometer ongeveer viel hij in eens uit. Goede terugloop benzine. Alles goed vast gedraaid maar mocht geen effect hebben. Zou hij gelijk kapot zijn de nieuwe?
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Zou kunnen natuurlijk. Maar effe alles chekken. Misschien is er iets fout gegaan wat niet met de condensator te maken heeft. Soms van die kleine dingen hé.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Aug 2013
Posts: 52
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2013
Posts: 52 |
Euvel gevonden en weer wat geleerd. Het kabeltje aan de condensator niet goed weg gestopt. Mantel van de kabel tegen vliegwiel. Dus sluiting met vliegwiel. Morgen even kijken of het met een tapeje te fixen of dat de condensator misschien hierdoor kapot is gegaan.
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Dat de isolatie van het draadje wat weggesleten is is niet zo erg zolang het niet tegen een metaaldeel aankomt. De condensator zal daar niet van stukgaan, de contactpunten maken bij iedere omwenteling kortsluiting.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
0 members (),
65
guests, and
1
robot. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|
|