|
|
Joined: Oct 2015
Posts: 357
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Oct 2015
Posts: 357 |
hey ga morgrn naar nederland achter twee jukeboxen.(winterswijk). heb voor onderweg ook nog een deal gedaan met een nederlandse solex 3800 die ik ga oppikken onderweg. kan er mij iemand wat meer vertellen over dit type?
nooit te oud om bij te leren
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Zo te zien een standaard Nederlandse 3800 met een koplamp van een hongaars/chinees model.
Han
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12 |
Goudbiessticker met vleugels gecombineerd met groene sticker klopt niet. Bagagedrager is Frans, en achterspatbord is wel wit maar lijkt mij te kort.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Deze dragers zaten toch gewoon op de op het laatst in NL geleverde 3800's ?
Han
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12 |
Deze dragers zaten toch gewoon op de op het laatst in NL geleverde 3800's ?
Han Ja, op de laatste wel (1969?). Daarvoor waren de Nederlandse dwarsliggertjes van u-profieltjes gemaakt. Ook de witte trappers zijn volgens mij niet in NL verkocht destijds (maar kan er altijd later op gekomen zijn). In elk geval was mijn vermoeden juist dat het hier een Franse Solex betreft die een beetje "vernederlandst"is
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2015
Posts: 357
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Oct 2015
Posts: 357 |
Heb hem gisteren gaan ophalen. Het is idd een fake Nederlandse 3800.het is een Franse 3800 met een voorlichtje van wss Hongaarse 4800.ondanks dat er op het lichtkapje 3800 gegoten staat. Dus bij deze bedankt voor de info.
nooit te oud om bij te leren
|
|
|
|
Joined: Oct 2015
Posts: 357
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Oct 2015
Posts: 357 |
Heb probleempje met benzinepompje. De twee onderste boutjes kan ik niet behoorlijk aanspannen.er was al aan geknoeid met dichtingspasta doordat de schroefdraad zo zot draaid gelijk een tol. Hoe herstel ik dat? Nu dacht ik om er m5 draad in te tappen en dus grotere boutjes in te plaatsen. Indien jullie een andere oplossing weten hoor ik het graag. Grts tom
nooit te oud om bij te leren
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12 |
Langere boutjes, en aan de binnenkant een ringetje en moertje
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
Heb probleempje met benzinepompje. De twee onderste boutjes kan ik niet behoorlijk aanspannen.er was al aan geknoeid met dichtingspasta doordat de schroefdraad zo zot draaid gelijk een tol. Hoe herstel ik dat? Nu dacht ik om er m5 draad in te tappen en dus grotere boutjes in te plaatsen. Indien jullie een andere oplossing weten hoor ik het graag. Grts tom https://www.heelgoedgereedschap.nl/recoil-helicoil-set-m4-0-0-70-spoed-10-inserts Komt vaker voor, kan je repareren met een m4 schroefdraad reparatie setje....bv helicoil.
Last edited by Roelof; 14/04/16 08:54 AM.
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159 Likes: 81 |
heel snel te "repareren" door dubbele helix gipsplaat schroef te gebruiken lijkt lomp, maar je bedreigd daarmee niet een eventuele reparatie met helicoil, kun je "in het veld" nog uitvoeren, geen enkel helix spaanplaat schroef gebruiken die hebben een heel erg dun lichaam en kunnen vastlopen en breken
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176 Likes: 6
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176 Likes: 6 |
Inderdaad lekker door en door, of helicoil, of M5. Wat ever. Of zelfs de echtte M4 proberen want dat is het orgineel niet.
|
|
|
|
Joined: Oct 2015
Posts: 357
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Oct 2015
Posts: 357 |
zal eerst eens proberen om er eens met een draadtap van m4 door te lopen. en eens 2 nieuwe m4 bouten te gebruiken.
mss is het daarmee terug vast.
nooit te oud om bij te leren
|
|
|
|
Joined: Oct 2015
Posts: 357
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Oct 2015
Posts: 357 |
Alle problemen opgelost. Ook een helicoil moeten plaatsen in het carter voor het cilindertje vast te bouten. Alles is nu perfect in orde met nieuwe pakkingen en pompje.draait goed maar er zit niet veel kracht in.ook maakt het motortje weinig toeren.heeft voldoende compressie.maar vrees dat het carter niet goed afdicht. Ik zie wel niks van olie onder het neusje aan de rol. Of aan wat zou het nog kunnen liggen?
nooit te oud om bij te leren
|
|
|
|
Joined: Oct 2015
Posts: 357
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Oct 2015
Posts: 357 |
Er lekt niks.alles is vernieuwd van filters en membraam.ontstekingstijdstip correct afgesteld met de stroboscooplamp. Kijk naar de ontsteking en condensator de meest voorkomende problemen , als de pomp en carbu niet lekken
nooit te oud om bij te leren
|
|
|
0 members (),
157
guests, and
1
robot. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|