|
Joined: Aug 2015
Posts: 29
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2015
Posts: 29 |
Op Solexnoord kwam ik een uitlaat tegen met dikke bocht, met volgende omschrijving: Uitlaat met dikke bocht
Dikke uitlaat. Geeft hogere topsnelheid, +- 4 km/h. Heeft tevens als voordeel dat de bocht minder snel met kool vervuild raakt. Voor type 3800 en oto. Werkt dit echt? Zal dit echt de topsnelheid van de solex verbeteren? Lijkt me anders wel een goed idee om mijn oude (originele) uitlaat te vervangen met deze. Bedankt!
|
|
|
|
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508 |
Mijn persoonlijke ervaring is dat het geen bal uitmaakt. Een reclame praatje. Maar wellicht zijn er die andere ervaringen hebben.
Groet, Tim
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
hangt van de tuning af. ik had met de vorige tuning voor 24 uur goede resultaten, maar met de tuning voor dit jaar was de fut ineens weg ben toen gaan experimenteren met restricties NA de "demper" en toen was het ineens beter. zal in het midden laten hoe die restricties eruit zien want wil volgend jaar ook nog eens mee doen. met ande woorden om goed te lopen heeft een solex tegendruk nodig, met een originele pijp zit dat vooraan en met een ander type moet je dat dan achteraan zoeken .
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508 |
Maar voor de gewone sterveling die niet aan tuning doet is zo'n dikke jongen dus gewoon nutteloos toch?
Groet, Tim
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12 |
Ik heb het eens getest, verschil was 0,0. (Originele Solex).
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Gewoon proberen. Misschien wel misschien niet.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176 Likes: 6
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176 Likes: 6 |
Schiet echt niet op, pasvorm is ook om te janken geef mij maar een orginele!
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Ik vind de standaard uitlaat die Ad van Heerbeek ook te koop heeft een prima ding.(JAG) Heb er de 24-uurs ook mee gereden, wel met een kleine aanpassing was de 48km goed te halen. Ook op een standaard Solex werken ze prima.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Ik vind de standaard uitlaat die Ad van Heerbeek ook te koop heeft een prima ding.(JAG) Heb er de 24-uurs ook mee gereden, wel met een kleine aanpassing was de 48km goed te halen. Ook op een standaard Solex werken ze prima. Alleen moesten ze dat pijpje naar beneden maken, de knik iets beter maken, de pasvorm beter op het spruitstuk en de steun onderen ook beter maken. Voor de rest gaat het wel.
Last edited by Alfons_Amuse; 28/08/15 02:17 AM.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12 |
Ik rij met 40 JAG's en vind de prijs-kwaliteitsverhouding prima. Montage met een strakke veer geeft geen afdichtingsproblemen. Wel gaat soms de binnenvulling voor het pijpje zitten waardoor het lijkt of hij verstopt is. Beetje raggen met een ontstoppingsveer en hij kan weer een hele poos mee. Ik heb genoeg ideeën van dit forum en mezelf om de potjes te verbeteren, maar dat gaat gebeuren als ik ècht niks anders meer te doen heb. (Lees: nooit )
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Jul 2013
Posts: 42
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jul 2013
Posts: 42 |
laatst ook een dik uitlaatje gekocht bij solexnoord een vernieuwde dikke pijp die beter paste dan de oude versie...mijn solex loopt er lekker op scheelde que top een 3 km..;)
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
Ik vind de standaard uitlaat die Ad van Heerbeek ook te koop heeft een prima ding.(JAG) Heb er de 24-uurs ook mee gereden, wel met een kleine aanpassing was de 48km goed te halen. Ook op een standaard Solex werken ze prima. Alleen moesten ze dat pijpje naar beneden maken zet ik een pen 7,5 mm in en buig hem dan iets naar beneden en naar buiten, de knik iets beter maken het korte knikje net onder de bovenste bevestigingsbeugel maak ik iets rechter, de meer dan 90 graden bocht gaat over de knie en met een stuk platijzer met een 3 cm lange 3 mm brede gleuf tordeer ik de ophangplaatje boven, de pasvorm beter op het spruitstuk ik zaag ca 7 mm af van het uitgetrompte oplas stuk en de steun onderen ook beter maken die gaat in de bankschroef dan vouw ik de uitlaat iets om en verander ook de hoek waarmee hij aan het potje zit. Voor de rest gaat het wel. keertje of 15 heen en weer en dan past hij spanningsloos maar het hant heel erg af welke type solex je hebt en welke schetsplaten heb hem ok wel eens pardoed zo kunnen monteren (alleen dan wel nog dta stukje bovenaan wegzagen)
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Ik vind de standaard uitlaat die Ad van Heerbeek ook te koop heeft een prima ding.(JAG) Heb er de 24-uurs ook mee gereden, wel met een kleine aanpassing was de 48km goed te halen. Ook op een standaard Solex werken ze prima. Alleen moesten ze dat pijpje naar beneden maken zet ik een pen 7,5 mm in en buig hem dan iets naar beneden en naar buiten, de knik iets beter maken het korte knikje net onder de bovenste bevestigingsbeugel maak ik iets rechter, de meer dan 90 graden bocht gaat over de knie en met een stuk platijzer met een 3 cm lange 3 mm brede gleuf tordeer ik de ophangplaatje boven, de pasvorm beter op het spruitstuk ik zaag ca 7 mm af van het uitgetrompte oplas stuk en de steun onderen ook beter maken die gaat in de bankschroef dan vouw ik de uitlaat iets om en verander ook de hoek waarmee hij aan het potje zit. Voor de rest gaat het wel. keertje of 15 heen en weer en dan past hij spanningsloos maar het hant heel erg af welke type solex je hebt en welke schetsplaten heb hem ok wel eens pardoed zo kunnen monteren (alleen dan wel nog dta stukje bovenaan wegzagen) Kortom, zoals ik zei, voor verbetering vatbaar.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
toch heb ik er weer 2 gekocht want ze lopen er goed mee en dat verbouwen houd je van de straat, het is toch een hobby
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Ik zie het montage probleem niet zo, ik heb er al heel wat vervangen en dat gaf weinig problemen. 2 handen en een knie en het bovenbeugeltje wat corrigeren indien nodig. Dat tailpijpje ?? waar gaat het over , een spatje olie tegen de spatlap, daar is hij toch voor ?? Doek erover, weg olie.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
Ik zie het montage probleem niet zo, ik heb er al heel wat vervangen en dat gaf weinig problemen. 2 handen en een knie en het bovenbeugeltje wat corrigeren indien nodig. Dat tailpijpje ?? waar gaat het over , een spatje olie tegen de spatlap, daar is hij toch voor ?? Doek erover, weg olie. bij mijn 3800 is het spatbord heel breed en lang van onderen, je monteert de uitlaat aan de bovenste bout en dan steekt het pijpje zo een beetje in het spatbord bij een OTO heb ik weinig probleem
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12 |
Ik heb nooit montageproblemen gehad... Met veer: montagetijd 10 seconden, hooguit
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2014
Posts: 188
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Oct 2014
Posts: 188 |
Ik heb ook nog gekeken naar het monteren van een veer, maar ik heb geen haakje aan het onderste deel van mijn uitlaat om het aan te bevestigen.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
Ik heb nooit montageproblemen gehad... Met veer: montagetijd 10 seconden, hooguit ja zo heb ik er ook een paar , boor ik een gaatje in het dwarse stuk van het lipje waar normaal de bout in zit naar de schetsplaat, daar haak ik een veer in die naar het balhoofd gaat en dan past hij onder bij het spatbord ook wel, om zwiebelen tegen te gaan doe ik tegenwoordig een veer in een lus om de vorkpoot en de uitlaatbocht heen, wel zonde van de verf maar wat ertussen zit zie je toch niet , heel stil.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
0 members (),
299
guests, and
1
robot. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|