Ik heb een nieuwe spie voor mijn oto besteld omdat de vorige mij is afgeknapt maar volgens mij is deze te klein zie bijgevoegde foto, of doe ik iets verkeerd.
Ziet er volgens mij wel goed uit.... Was de spiebaan er al in? Heb je dus echt een gebroken spie gehad? Dan heeft het vliegwiel niet voldoende vastgezeten.
Ik zou daar een stukje dubbelgevouwen tinsoldeer van 1mm onderleggen, dan ligt de spie hoger in de gleuf. Die spie vergemakkelijkt het nagenoeg vastgelegde ontsteektijdstip, er zijn ook motormerken die zonder spie werken en dat is wat meer zoekwerk voor de juiste positie. Het "borgen" van het vliegwiel tegen verdraaiing doe je met de moer. Zit de moer niet vast genoeg dan breekt die originele spie uit het vliegwiel.
Voor de meeste momentsleutels moet je dit omrekenen naar Nm
ik zou daar voorzichtig mee zijn, aanhaal momenten zijn voor staal op staal en vlak op vlak en hier trek je een zacht metaal met ook nog eens een wigvorm ( conus) vast, bij te vast gaat de wig wijken
Voor de meeste momentsleutels moet je dit omrekenen naar Nm
ik zou daar voorzichtig mee zijn, aanhaal momenten zijn voor staal op staal en vlak op vlak en hier trek je een zacht metaal met ook nog eens een wigvorm ( conus) vast, bij te vast gaat de wig wijken
Is ook weer waar... Ik gebruik de momentsleutel enkel voor de cilinderkop. Vliegwiel met links stevig vasthouden, met rechts aandraaien. Nog nooit geforceerd omdat je het niet écht blokkeert maar zelf tegenhoudt