Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Joined: Aug 2014
Posts: 2
W
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
W
Joined: Aug 2014
Posts: 2
hallo, wie kan mij helpen.
Het probleem mijn solex start direct na enkele meters met behulp van shoke ( stand links )na een tijdje shoke in gewone stand (stand midden) door rem in te drukken.Dan rijd hij perfect maar als ik dan nog enkele minuten doorrijd begint hij te pruttelen en valt hij stil ,als ik dan snel de shoke terug naar links duw vertrekt hij weer. dit kan ik enkele keren herhalen tot hij uiteindelijk stilvalt.Eerst dacht ik een benzine probleem dus dit heb ik als reeds gedaan .
luchtfilter ,benzineleidingen, sproeier gereinigd ontsteking nagekeken,brandstofpomp gereinigd dit alles heeft niets gedaan. volgens mij is het iets klein maar vind het niet.graag jullie hulp alvast bedankt. Wesley

Joined: Jul 2010
Posts: 410
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Jul 2010
Posts: 410
Lijkt op een probleem met de brandstofpomp. Nieuw membraam monteren en pomp opnieuw schoonmaken en controleren. (Hoor je beide kogeltjes rammelen en als je in de bovenste aansluiting blaast moet hij afdichten en als je aan de onderste zuigt ook. Kun je dat niet goedkrijgen monteer dan een andere pomp of ga het binnenwerkje vervangen, (twee busjes en twee kogeltjes)


OTO-Koffertje 1960 & OTO De Luxe 1964
Joined: Jul 2008
Posts: 57
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Jul 2008
Posts: 57
Misschien condensater, problemen lijken echt op storing die ik enkele weken geleden heb gehad. Zie topic van enkele weken geleden: Solex houdt in

Attached Images
image.jpg (144.53 KB, 125 downloads)
Last edited by vandiest; 14/08/14 06:01 AM.

Concordia res parvae crescunt
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Ik mis nog iets in het verhaal over het schoonmaken van de benzine
filtertjes en of dat er wel benzine retour komt door het slangetje.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Jul 2008
Posts: 154
W
Aan het inrijden
**
Offline
Aan het inrijden
**
W
Joined: Jul 2008
Posts: 154
Al naar het tank filter gekeken? En schoongemaakt?
Groeten Wijnand

Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
**
Offline
20000km gereden
**
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
Heb ik ook al meegemaakt, een vervuilde carburateur was toen de oorzaak.

Allereerst, komt er brandstof retour, en is dat veel als de tank goed gevuld is?


Last edited by AlienSolexfiend; 14/08/14 08:20 AM.

"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Kan zowel ontsteking- als benzineprobleem zijn.
Zodra je Solex afslaat: bougie eruit halen en bekijken:

Droog = benzineprobleem
Nat = ontstekingsprobleem.

Dan weet je tenminste welke kant je moet gaan zoeken.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Aug 2014
Posts: 2
W
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
W
Joined: Aug 2014
Posts: 2
he ,bedankt al voor de reacties
het teveel aan brandstof loopt terug via het slangetje in de tank ,carburateur ook al gereinigd ,benzine filter ook. als de motor afslaat en ik even wacht start hij ook direct terug dan kan ik weer even rijden tot hij weer afslaat. lijkt mij een probleem van mengeling van brandstof en zuurstof maar dit krijg ik dus niet in orde, brandstofpomp heb ik er ook al eens afgehaald zag er op het eerste zicht ok uit en het membraam ook.zal dit nog eens nakijken
grts wesley.

Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Volg even het advies van John op.

Een bekend verschijnsel als de ontstekingspoel niet goed meer is. Hoe is de spoel?


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Jul 2010
Posts: 410
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Jul 2010
Posts: 410
Waar heb je je "choke" of remluchtregelschuif staan??
Als je ervanuit gaat dat die uiterst rechts moet staan moeten we je teleurstellen. Het blijft een beetje schipperen met de juiste stand.Bij sommigen komt het op de mm aan. Doorgaans moet ie iets rechts van het midden staan. Even proberen dus. Als alles dan wel goed gaat heb je dus geen probleem. wink

Last edited by 49cc; 15/08/14 05:44 PM.

OTO-Koffertje 1960 & OTO De Luxe 1964
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
**
Offline
20000km gereden
**
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
Quote:
lijkt mij een probleem van mengeling van brandstof en zuurstof maar dit krijg ik dus niet in orde

Daar doet het mij ook aan denken.

IK heb bij mij dit probleem kunnen oplossen zonder de carburateur eraf te halen. Gewoon even via de sproeieropening in de carburateur doorblazen met bijvoorbeeld een oud retourdarmpje. Spuit er eerst wat WD40 door en laat dat even inweken. Dan blazen, en af en toe spuit je wat benzine in de carburateur om door te spoelen. Maak ook het retourdarmpje los van de tank. Tijdens het blazen door het sproeiergat van de carb dek je alle openingen met je vingers af en maak je al blazend alle combinaties van open en afgedekte openingen. Bescherm hierbij wel zeker en vast je ogen!
Het is mogelijk dat het even helpt en dat je de handelingen een aantal keren moet herhalen. Alles hangt er natuurlijk vanaf hoe erg de vervuiling is. Als het meevalt, kan je het zo verhelpen.

Blaas NOOIT met een compressor brandstof door!


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 184 guests, and 0 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.042s Queries: 38 (0.013s) Memory: 1.0139 MB (Peak: 1.2056 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-28 08:18:02 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS