Origineel bericht van: ghostrider
En nu toch nog proberen om de zuigerveren er heelheids uit te krijgen. Dan hoef je ze nog niet te gebruiken, maar je oefent wel mooi om het voor elkaar te krijgen.

Je bent al een heel eind. Goed gedaan.

daarom er werd geschreven "zuigerveren verwarmen" maar wat ik doe is de zuiger verwarmen, dan springen ze vanzelf los, meteen olie erbij en de zuiger tussne twee plankes heet opspannen, dan de veren al heet in de groef draaien tot er een olie roestmodder uit de groeven komt, je bent dan de speling weer aan het terug brengen.

Ook helemaal met de methode Jan vennix eens, zelf gebruik ik een rond blok hout dat een diameter heeft kleiner dan de zuiger diameter , hij moet namelijk niet de rand van de zuiger indrukken want dan gaat je zuigerveer groef aan gort, ik gebruk geen spindel maar lange M6 draadeinden, is wel vier keer een moertje aandraaien maar dat geeft niet, TIJD is het belangrijkste in deze procedure al doe je er een week over als het maar heel blijft, voor solex niet zo heel belangrijk maar wel voor vap 4 of rex en dergelijke
lange nagels laten groeienn en dan met warme zuiger proberen met je nagels de veren uit de groef te krijgen ben je zover laat maar op de zuiger leunen tot de boel weer koud is.
Heb al meerdere veren zo gered


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)