De laatste tijd had ik last van het vervelende verschijnsel: ”de happende achterrem”. Qua remvermogen deed die het net iets te goed, waardoor je moest opletten dat je toch in het zadel bleef. De grootste ergernis is dat hij altijd bleef aanhouden. Laatst was het zo erg dat ik op het natte wegdek slipte. Met als resultaat een tegen het spatbord klevende band. Ik denk de oorzaak te vinden doordat het wiel niet ver genoeg naar achter was gemonteerd.

Ik heb een paar foto’s genomen van de ankerplaat en de zijkant van de remvoeringen. Eén voering is opmerkelijk dunner. Het verbaast me dat deze op zeer korte tijd is afgesleten.

Op een andere foto zie je een ingesleten hobbeltje op de bus.

Ik voelde het al tijdens het trappen, bij één van de tanden van het tandwiel is een stukje af. De andere tanden zien er ook bot uit.

Waarschijnlijk valt er, met nieuwe afstandbussen, eventueel nieuwe remvoeringen en een nieuw tandwiel, wat van te maken. Ondertussen heb ik het wel gehad met dit wiel, en denk eraan om te investeren in een nieuw wiel, want ik wil rijden en blijven rijden. tired cry

Ankerplaat

Remschoen 1

Remschoen 2

Beschadiging bus

Bescadiging tandwiel


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali