Origineel bericht van: FFAnders
Origineel bericht van: AlienSolexfiend
.....................
Nou, dat blackenroll wiel intrigeert me ontzettend.
Bedankt voor de tips iedereen! smile

Een Héééle leuke Hobby , vind je niet ?? wink
Je hoeft je nooit te vervelen , altijd wat te doen.
Stel dat je een solex hebt waar alles goed van werkt ,
dan ga je uit verveling een tweede bijkopen maar
dan wel eentje waar je alles aan gedaan moet worden whistle
Ik zou wel de ketting wat strakker spannen.

Ja, ondanks alle hinder heb ik er nog geen minuut spijt van gehad. Of ik het opnieuw zou doen, een BnR kopen? Beslist wel, op de remmen na dan. grin Voor een tweede Solex heb ik spijtig genoeg geen droog plekje meer. Maar als het kon zou ik nog graag een oude S3800 of een Oto willen, en nu ik toch een verlanglijstje zit op te sommen, nog een Vander Heem Koffertje voor ’s zondags.

Heel even heb ik de happende rem kunnen verhelpen, vandaag liep hij terug aan. De handhendel is dan soms bijna niet in te duwen, of soms gooit hij bij het remmen plots alles dicht, remmen doe ik wel. Vroeg of laat kost me dit een nieuw paar remschoenen.
Begrijp ik het goed dat het komt omdat de remvoering zich sluit tegen de trommel aan het begin van de schoen?

Als ik het wiel terug naar achter zet, vrees ik dat het wiel weer stroef gaat draaien door de slechte afstandbussen. Ik zou een schakel uit de ketting kunnen halen, maar zolang ik al trappend geen scootertjes van me af wil gooien dan blijft de ketting er opliggen. laugh
Of moet ik me zorgen maken dat het wiel er eens vanonder uit zou kunnen glippen op de soms niet te fraaie belse wegen. eek


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali