Originally Posted by marijn.
normaal zit die niet zo vast en kun je met een kunstofhamer de unit los tikken
er zijn wel trekkers voor maar die moet je maar net hebben
als i echt niet los wil
zou ik de cilinder eraf halen en carterkapje
en dan de krukas eruit tikken met kunstof hamer
dan komt de rol vanzelf los
asjeblieft niet zeg , hamer en op krukas tikken . dit type heeft zo te zien twee gaten in de trommel voor de speciale solex trekker , echter dat werkt ook niet lekker.

tot nu toe heb ik alles los weten te krijgen door M7 in de twee gaten van het carter te tappen, daar een draadeind m7 in en dan met een juk over de krukas aan het carter trekken .

Vraag is echter of het wel nodig is, hoe voelt de trommel als je hem nu om de krukas draait. Dat advies over de lagers komt ook vaak van 3800 eigenaars die panne hebben met hun bronzen glijlagers.
Klapperen kan ook komen van uitgesleten koppeling armen want die draaipunten moeten het eeuwig zonder smering doen en dat gaat nogal eens verkeerd . Overigens noem ik het hier nu nog koppeling maar eigenlijk mag het deze naam niet hebben . beste is uit zetten als je stilstaat


zie ook mijn andere verhaal van de week over ontkolen, had daar ook een metaalachtig geluid bleken de zuigerveren ingetikt , ik laat in dat verhaal ook lezen dat ik daar een CFX 39,5 zuiger heb ingebouwd en inderdaad stil

Last edited by Joan; 30/06/20 07:02 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)