Originally Posted by Sunnybeam
Dus ter verduidelijking : bij de tweede foto, piept mijn multimeter met de onderbreker toe en hij piept eveneens met de onderbreker open...geen verschil...
en als ik op de uitlaat blaas, dan geen weerstand, dus die lijkt ook open. De bougie en de vingernagel ook dat is perfect juist. Op dit moment heb ik helemaal geen vonk meer...(that narrows it down...!)

Met een Multimeter "piepen" is iets anders dan doormeten .
Misschien kan je met het volgende iets :

Originally Posted by FFAnders
Ik zou ook nog wel controleren of het elektrisch gedeelte wel in orde is.
Als je met een multimeter om kunt gaan :
meet de weerstand tussen massa , b.v. carter en het uiteinde van de bougiekabel.
Je moet dan een weerstand meten van een paar honderd Ohm.
Exakte waarde kan ik niet geven, verschillende spoelen hebben verschillende waarden.
Meet je geen weerstand, dan is er een onderbreking in spoel of kabel.
Een tweede meting :
meet de weerstand tussen massa en de contactpunt,
bij gesloten punten is de weertand nagenoeg nul (0) Ohm, soms een paar tiende , dat is de weerstand van de meetkabeltjes.
(Als je voor de meting de meetpennen tegen elkaar houd, weet je de weerstand van de meetkabels )
Bij geopende punten kan je tussen de 1 en 5 Ohm meten, ook hier, verschillende spoelen, verschillende waarden.
Blijft de meter op "0"staan met geopende punten, dan heb je ergens kortsluiting.
Het gebeurt wel eens dat je "0"meet met geopende punten, op de beweegbare punt (hefboom) zit een fiber blokje gemonteerd met 2 inimini klinknageltjes en wanneer het het fiber wat versleten is make de klinknageltjes sluiting met de nok van het vliegwiel .
Deze 2e meting kan met of zonder vliegwiel erop ( met de hand punten openen) en controleer of alle schroeven, zeker ook van de bewegende punt, goed vastzitten en de spoeldraad naar condensator niet beschadigd ergens tegen massa aan kan komen/ liggen.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy