Originally Posted by Huub_Haaker
Spruitstukpakking
Na het afdraaien van de JRT cilinder om weer het standaard compressie volume te krijgen, ging mijn Solex veel sneller viertakten dan normaal. Ook was de ‘top’snelheid minder en kon de remluchtsproeier het probleem niet oplossen. Ik heb het luchtfilter eraf gehaald maar dat hielp niet. Toen heb ik maar naar de spruitstukpakking gekeken omdat die het enige verschil was (behalve het afdraaien, maar ik kon me niet voorstellen dat afdraaien de benzine/lucht verhouding kon beïnvloeden). Ik had drie nieuwe pakkingen gekocht om het uitlaatgat goed pas te maken op de cilinder. Aan het carburateur gat in de pakking valt geen eer te behalen omdat inlaat in de cilinder veel groter is. Toen ik de nieuwe pakking (heb ik voor het gemak maar type 1 genoemd) vergeleek met de pakking die ik voordien gebruikte (type 2), bleek dat er een behoorlijk verschil in spruitstukpakkingen bestaat (Type 1 (bijgewerkt) en type 2 effect op inlaatpoort.jpg). Als je het op het spruitstuk bekijkt is het effect op de inlaatpoort ook duidelijk te zien (Type 1 (bijgewerkt) aan spruitstuk.jpg). Met een type 2 gemonteerd liep het beestje weer als normaal (Type 2 aan spruitstuk.jpg).
Moraal van dit verhaal. Er zijn meerdere type spruitstukpakkingen in omloop (Type 1 (standaard en bijgewerkt) en type 2.jpg) waarvan sommige niet goed zijn voor sommige spruitstukken en voor het leveren van snelheid.Mogelijk was dit al bekend maar ik ben maar een jonkie in het Solex gebeuren.

Groet,
Huub Haaker
zie boven, nog eentje uit de oude doos, onlangs weer opgehaald dat er nogal wat verschillende maatvoering in onderdelen bestaat was in 2011 ook al een probleem , klik voor plaatjes terug naar pagina 5 van deze discussie

Last edited by Joan; 27/08/19 11:07 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)