Originally Posted by Arn
vreemd.. het motor nummer en het frame nummer geven aan dat het inderdaad een 660 zou moeten zijn. ik ga morgen even naar het RDW bellen of dit aangepast kan worden zonder opnieuw te keuren. kun je doen, maar vind je het zelf belangrijk? Ik zou het onnodige rompslomp vinden, maar ieder zijn eigen ding natuurlijk

ook moet ik heb gaan verzekeren, maar daarvoor moeten we hem eerst taxeren, wat zou ongeveer de waarde zijn van mijn solex?
de motor loopt nu goed, de lak is niet slecht maar ook zeker niet perfect meer en de metalen onderdelen zijn een beetje roestig maar niet al te erg.
Je kunt hem gewoon in de WA verzekering zetten, taxeren is niet nodig. De waarde is wat de gek er voor geeft en wisselt van 100 tot wel 1000 euro.

ook zou ik graag willen dat mijn solex iets harder loopt. als ik namelijk tegen de wind in rijd merk ik een duidelijk verlies in snelheid (ongeveer 15km/h)
zonder tegenwind lijkt hij op een normale snelheid te blijven (rond de 20km/h to 25km/h) echter moet ik dan wel soms een beetje bij trappen Omdat je niet veel Solex ervaring hebt: Hoe staat het koudstart hendeltje? Deze moet je namelijk zelf afregelen. Op een recht stuk volgas eensproberen wat dat hendeltje voor invloed heeft als je het langzaam naar links/naar rechts beweegt. Ik vergelijk het met een mengkraan voor de douche: Helemaal naar links = te koud, helemaal naar rechts is veel te heet. Meestal kom je ergens in het midden uit.


Hou het simpel wink
Groeten, John.