Originally Posted by Arn
interessant, hij lijkt meer op een solex 660 of een 1010 maar op de kentekenkaart staat dat het een 3300 is
ik vermoed dat het toch een solex 1010 zal zijn vanwege het bouwjaar (1957), maar nu weet ik niet zeker meer of het bouwjaar op de kentekenkaart wel klopt.
en de solex heeft geen koppeling en ziet er anders uit dan een 3300 dus het zal waarschijnlijk een zijn van voor de 3300
hebben jullie misschien suggesties wat voor solex het kan zijn?

en ik heb er zojuist nog even aan gesleuteld en het lijkt een probleem met de carburateur te zijn.
er komt namelijk wel benzine bij de carburateur maar niet in de cilinder (want de bougie blijft kurkdroog)
in het weekend ga ik de carburateur een keer goed schoonmaken en dan hopen dat het probleem dan opgelost is.
op pagina39 van het boek "solex de mon pere" staat beschreven wat de veranderingen zijn van de "330" naar de "660" die gemaakt is tot april 1957 het lijkt erop dat jij een "660" hebt want vanaf april 57 is er de "1010" die heeft als in het oog springende verandering dat er geen "sleutelgat" luchtfilter meer op zit maar het korte eivormige filterhuis die in een later stadium met dezelfde vorm maar langer OVER de bougie heen zat (3800) . Op jouw foto zit nog wel een sleutelgat filter. Je motor nummer zou dan ook lager moeten zijn dan 1010XXX ( 7 cijferige nrs zijn typisch Frans wij komen in NL niet verder dan 6 cijferige motorblok nummers )

Last edited by Joan; 05/04/19 07:39 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)