Bedankt Joan. Ik denk ook dat het zoeken naar een framenummerlijst van de Ruto de beste optie is. Of het een 'bolt-on' is weet ik niet zeker: de bevestiging van het blok aan de voorvork lijkt zo te horen (bevestigd aan een gelast deel aan de voorvork). Bij het rdw is wel een andere Ruto met Berini-eitje bekend, deze heeft wel een kenteken (de combinatie is dus bekend) en een framenummer van 5 cijfers op het balhoofd. De keurmeester zocht/zoekt dus bij mijn Ruto ook op deze plek. De firma Ruto is schijnbaar opgegaan in Lakmaker&Ruto (het getoonde telefoonnummer bestaat niet (meer). Een archief werd niet bijgehouden, of is vernietigd (volgens de reactie van de persoon die ik hierover een tijdje geleden aan de lijn had).
Als ik kan aantonen dat nr. 181 een verklaarbaar framenummer is ben ik er. Waarschijnlijk is het dan wel een oud frame (ligt er aan wanneer Ruto met de bouw van frames is begonnen en of zij zijn begonnen met tellen vanaf 0). Het motorbloknummer suggereert een bouwjaar van 1955.