Origineel bericht van: John Meisters
Van die achterwielen zijn ook meerdere versies.
Zo heb ik voor de 24 uurs een set gekocht bij Joop Duits in Otterloo: goede kwaliteit velgen, spaken èn naaf.

Een achterwiel dat sprekend lijkt is de helft lichter, lopen de lagers uit en remt voor geen meter...


toch evengoed ook die maar goed nakijken dan, ik heb nu een solex, dacht daar het motortje op te kunnen zetten.
pak hem van zijn standaard: en ja hoor "klonk" "klonk"
dan ga je voelen waar dat vandaan komt, nou geen lagerspeling, geen spaken los maar er moet tocht iets zijn, blijkt het hele achterwiel voor het gevoel een CM naar links en naar rechts te bewegen, hele zooi losgehaald en ja hoor, stevig vast in het frame omdat de wielmoeren goed vast te draaien waren tegen de contra moeren op de as, deze echtere juist NIET aangedraaid om te camoufleren dat de binnen bus veel, maar dan ook veel te kort was tussen de (vaste) lagers, de naaf kon dus schuiven tussen de contramoeren.

toch weer 3 uur verder voordat alles uit elkaar, schoon, materiaal zoeken, binnenbus draaien ( per naaf verschillend !!) , in elkaar zetten Rem justeren

Attached Images
achterwiel lager en bus.jpg (99.37 KB, 253 downloads)
achterwiel zonder lager met bus.jpg (112.68 KB, 245 downloads)
achterwiel as.jpg (137.27 KB, 227 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)