Origineel bericht van: John Meisters
Van die achterwielen zijn ook meerdere versies.
Zo heb ik voor de 24 uurs een set gekocht bij Joop Duits in Otterloo: goede kwaliteit velgen, spaken èn naaf.

Een achterwiel dat sprekend lijkt is de helft lichter, lopen de lagers uit en remt voor geen meter...


Nou ik heb nu een versie in mijn handen gedrukt gekregen van een team dat hem als voorwiel in de 24 uurs wil gaan gebruiken, zat nogal scheef in de voorvork of ik dat ook nog kon richten.

Liep wat moeilijk dat wiel, bleek het een wiel te zijn zonder vaste lagers waar ik laats zo over reclameerde dus met cups en cones. Hadden ze 1 cone afgeslepen om hem tussen de vork te krijgen EN geen contra moer dus de cone had de kogels lekker in de cups gedrukt. nou heb ik nog ergens een bakje met conen dus een heel lage cone gepakt en op de as gezet, nou niet goed te krijgen. Dus alles maar uit elkaar.
Kom je in plaats van echte "cups" ( google translate "kopjes") een soort van omgeduwde ringen tegen ( ik stel voor om deze dan maar "saucers" te noemen ( google translate "schoteltjes") met een buiten diameter van iets minder dan 30 mm, blijken de gaten in de naaf ongeveer uitgegraven te zijn door een mol zo ruw in het aluminium, maat iets van 30+ mm. uit mijn bakje met echte cups een pargehaald die 30 mm waren nou die vielen er zo in, de volgende maat was 32mm die maar afgedraaid, blijkt het ene gat een cup van 30,1 mm nodig te hebben en het ander gat een cup van 30,2 mm ben je een dag verder en heb je eigenlijk nog niks, geef mij dan maar zo een wiel met vaste lagers dat is sneller gereviseerd ( andere lagers a 5 euro het stuk en een iets langere binnenbus)

je kan aan de cups ( eigenlijk schoteltjes dus) zien dat deze in het huis hebben gedraaid en niet de kogels in de cups

Attached Images
cups 1.jpg (124.28 KB, 242 downloads)
cups 2.jpg (82.75 KB, 227 downloads)
cups 3.jpg (136.76 KB, 260 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)