nu weer geklooi met een andere "chinees ding" een zijdeksel.
iemand die een motorblok had gerepareerd bleek nog problemen te hebben, dus heb ik aangeboden dat na te zien.
was van een 3800 het lager dat vervangen was weer losgelopen, daardoor de rolunit meegenomen en in het carter gedrukt en daarmee de keerring stukgesneden.

Alles overgedaan, zo ver zo goed, echter omdat veel originele solex carterdeksels dol zijn,gescheurd of anderzijds slecht zie je veel chineesche deksel tevoorschijn komen. het advies voor zijdeksel was goed opgevolgd eerst losjes monteren dan cylinder erop, uitlijnen en dan carterbouten aandraaien.

Nou in deze gevallen KANSLOOS, hij blijft op zijn bouten hangen, je drukt dan bij uitlijnen deze bouten scheef en bij aandraaien ruk je dan je carterdraad dol omdat de bouten er scheef in gaan.

Ik heb dus eerst het carterdeel uitgelijnd, blijkt er maar 1 bout goed te passen, zie de foto's.
daarna heb ik de boutgaten uitgelijnd door het carter "zwevend" aan de cylinder te hangen. met boortje in de gleuf ( steeds dezelfde maat, daar heb ik er zat van)pasvlak netjes parallel: blijkt dat de chinezen er 1,5 mm teveel afgehaald hebben ( beide boortjes 1,5mm) dat word dus een vulplaat maken

Attached Images
zijdeksel uitgelijnd 1.jpg (178.57 KB, 305 downloads)
zijdeksel uitgelijnd 2.jpg (113.19 KB, 284 downloads)
zijdeksel uitgelijnd 3.jpg (117.09 KB, 267 downloads)
zijdeksel uitgelijnd op boutgaten.jpg (105.61 KB, 274 downloads)
zijdeksel uitgelijnd op boutgaten 2.jpg (113.83 KB, 609 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)