en dat heb ik dan weer kijk je naar het spruitstuk valt op dat de inlaat er bijna spontaan af gaat vallen hangt alleen nog een beetje aan het koper tussen inlaat en uitlaat en dat wil je minimaliseren (* er zijn spruitstukken daar zit nauwelijks wat) om niet teveel hitte van de uitlaat over te brengen naar de inlaat. heb hem zelf maar losgebroken in plaats van te wachten of het spontaan gaat. kon meteen weer een soldeermal gaan maken want de andere mal die ik heb is voor race spruitstukken en dat mag niet bij de 24 uurs race moet het spruitstuk origineel zijn ( en een nieuwe kopen is geen optie want die zijn gemaakt van veel dikwandiger materiaal ( beide dus kleinere werkende doorlaat want van buiten zijn ze hetzelfde) en de inlaat is bij de bocht vaak door buigen in plaats van trekken ( maken van die bocht dus) zo plat als een dubbeltje
bij de pijlen zie je roestig pijpje, daar had soldeer moeten zitten, waarschijnlijk haast, dan word alleen het dunne pijpje heet en pakt de soldeer en het dikkere pasvlakplaatje is nog te koud en daar loopt dan de soldeer niet heen