voor een niet nader te noemen evenement kreeg ik het verzoek nog een solex klaar te stomen.
komt er een 3800 blok de schuur in gestrompeld .
demonteren hoefde haast niet, alles zat al los, op het rolcarter gedeelte na , normaal zit dat los maar bleek nu vastgerot.
Alles schoongemaakt, carter gestraald, zag er bijna naar uit dat de gaten erin zouden vallen.
van te voren na gekeken wat er aan nieuwe onderdelen in moesten. Nou je hoeft maar aan AD te denken of de spullen staan al in een doos op de stoep.
wat vooral nodig is als je aan het vermogen gaat sleutelen, een rol met grip. Ik weet niet wie de beste heeft maar als Je AD bestelt, bestel je dat er gewoon bij.

normaliter heb ik een rol klem van twee plankenhout met elk een half rond gat werkt perfect op de oude gesinterde rollen. maar verleden jaar een paar rollen zien sneuvelen, dus de nieuwe maar niet mechanisch belasten door vreselijk te klemmen, de oude welmet de houten klem verwijderd, maar voor de nieuwe een bus met pennen gemaakt die in twee gaten van 7 mm ( zelf geboord) in de koppeling trommel steken. Toevallig lag er een voorvork van een kinderfiets in de hoek, mooie beugel om de pennenbus vast te houden, perfect aangedraaid zonder de rol ook maar enigszins te belasten ( omhoog gehouden met een pen 17 in de bankschroef ) doordat de 17mm pen de boel goed vast houdt kun je links en rechts goed naar je toetrekken. de vasthouder blijft mooi neutraal liggen op het carter dankzij de pennen van de cantilever rem die ik heb laten zitten

Attached Images
gatenkaas1.jpg (111.27 KB, 211 downloads)
gatenkaas2.jpg (128.65 KB, 210 downloads)
kinderfietsvorkje.jpg (143.77 KB, 214 downloads)
PBKTVH in actie.jpg (120.62 KB, 223 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)