Hallo Solex collega’s

Even voorstellen; sinds kort lid van dit forum, heb twaalf jaar een Solex koffertje uit 1958 met een (ruil) motor uit ong. 1965, een reserve motor en diverse andere onderdelen en een Puch VS 50D uit 1959. Beide brommers in (nagenoeg) nieuw staat en rijden perfect. Ben met pensioen, 41 jaar gewerkt bij van Rietschoten & Houwens (nu Imtech) als consultant voor control systems voor de offshore (Crane en Tensioner systemen voor Heerema, Allseas, Mc Dermott, etc.). Daarvoor veel over de wereld gezworven.
Andere hobby’s; treintjes (Märklin HO en elektrische blikken treinen Hornby/Bing/Louis Marx schaal O), buizen radio’s, software programmeren, etc.

Vraag: Zie foto. (als dat gelukt is?)
Krukas Solex OTO, waar dient de rubberen ring in de krukas voor? Lijkt mij niet om olie lekkage uit het carter te voorkomen. Iets om vuil tegen te gaan?
De grotere bus onder de aandrijfrol heb ik iets naar rechts geschoven.

Vriendelijke groeten, Dirk

Attached Images
Krukas.JPG (76.05 KB, 294 downloads)