Dat messing schroefje ( sproeier volgens u ) moet er wel degelijk in zitten bij deze pompjes .
De maatvoering is bij deze pompjes anders.
Eerst gaat er een kunststof busje waarin een kogel kan afsluiten .
Dan komt er weer een kunststof busje waarin weer een kogel om af te sluiten.
Hierop komt dat z.g. messing schroefje met een gaatje.
Dat schroefje mag niet te ver naar binnen gedraaid worden,
Niet verder dan einde draad van de pomp.
Het te vast aandraaien zal de kogel te ver in het kunststof deel drukken en deze kogel kan dan niet meer bewegen.
Is dat al eens gebeurd dan aan de onderkant een 0,5 m.m. afvijlen en dan er weer indraaien (niet te vast ).
Door dat kleine gaatje kan je bij deze pompjes controleren of ze goed werken Er moet hier brandstof uit komen bij het draaien van de motor .
Bij deze soort pompjes hoort een zeskant stuk op met aan twee zijden een draad van 6 m.m. en mag niet vast op het messing stukje komen.
Deze constructie kon je de pomp controleren zonder het kogeltje kwijt te raken. Was vroeger dikwijls nodig omdat mengen vroeger gebeurde in een potje wat de hele week in het stof had gestaan en dan zonder schoonmaken er weer nieuwe brandstof werd gemengd .
Meer weten meer vragen.