Solexforum logo
Thread Like Summary
Antoine, Oscar
Total Likes: 3
Original Post (Thread Starter)
#2487 04/01/2004 10:04 AM
by Roelof
Roelof
Hier een tip om je uitlaat te onkolen zonder deze direct uit te branden en dus de verf te verbranden, uiteraard ontkom je hier uiteindelijk niet aan maar met deze methode kan je het uitbranden een poos uitstellen.

Ik gebruik daar voor een stuk staalkabel van 80 cm lang en 8mm dik, aan het eind sla ik met de hamer een kwast(niet te gek maken anders past hij niet meer in de uitlaat bocht), zet de staal kabel in de boormachine(boormachine die links en rechtsom kan) en zet de draairichting zo dat de staal kabel in elkaar draaid, de uitlaat in de bankschroef zetten, eerst de kabel helemaal in de uitlaat duwen en dan laag toerental draaiend in de boormachine er weer uit trekken, aantal keren herhalen tot de uitlaat schoon is.
Het kleine pijpje met een spijker of een ander klein raggertje schoonmaken.


Werkt bij mij perfect en bespaart een hoop werk en de uitlaat is weer brand schoon.

En veiligheid boven alles zoals Joan zegt.

Liked Replies
#140473 May 30th a 07:58 AM
by Admin
Admin
Hier wat foto's van de werkzaamheden.
1 member likes this
#140499 Jun 2nd a 07:31 AM
by Joan
Joan
inderdaad, maak er een blokfluit van, in plaats van een orgelpijp , die maar 1 toonhoogte heeft en daarmee het best werkt bij 1 specifiek toerental
1 member likes this
#140511 Jun 3rd a 06:10 PM
by Joan
Joan
het is een fabeltje dat alleen de uitlaat het doet , het is een combinatie van factoren. en je kunt als solex specialist best met een uitlaat alleen wel 15 km meer halen dan anders zonder echt een cilinder te tunen, maar dan heb je als specialist wel een plank vol met cilinders en ga je lekker zoeken welke het best uit de fabriek is gekomen. want zoals ik al eerder stelde, qua kwaliteit was het een rommeltje. Om maar eens een voobeeld te geven twee cilinders naast elkaal gelegd, de inlaat zit bij beiden op exact dezelfde plek, dus daar haal je alleen winst met de lengte van de zuiger. spoelpoorten is een heel ander verhaal, even gemeten en de ene cilinder zitten de poorten op 32,5 mm van de bovenkant cilinder. Bij montage van de zuiger zie je dan dat de poorten HELEMAAL ( plus zelfs een beetje) open gaan als de zuiger onderin staat. Bij de andere cilinder meet je de poorten op 36 mm. Als de zuiger daar helemaal onderin staat gaan de poorten maar net 1/2 open DAAG snelheid. ter iluustratie heb ik de schuifmaat vastgezet op die gemeten 32,5 mm In de enen cilinder zie je dan dat de meetstift gelijk staat bij de bovenkant poort bij de andere cilinder zie je dat er een heel stuk wand over is
1 member likes this
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
1 members (Gerard_Jan), 89 guests, and 2 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.091s Queries: 8 (0.077s) Memory: 0.8705 MB (Peak: 0.9063 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-27 12:48:45 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS