Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
zeezout Offline OP
15000km gereden
**
OP Offline
15000km gereden
**
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
Ik weet dat het ergens op het forum moet staan, maar heb me scheel gezocht en niet gevonden.
Hoe ver moet je de koperen leiding in de carburateur steken voordat je de nippel vastdraait?

Is dat voor of na de rode streep in de foto?

Bedankt alvast heren!

Attached Images
carb.jpg (13.89 KB, 610 downloads)

Groet, Tim
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Hoi Tim.
Tussen de rode pijlen, dus de groene smile

Attached Images
carb.jpg (53.49 KB, 596 downloads)

[Linked Image from jandelaat.nl]
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Ik zet de leidinguitloop op ongeveer sproeierhoogte, dus boven de rode lijn.
Dan heb je minder kans op "belletjes" die richting sproeier kunnen gaan.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Origineel bericht van: FFAnders
Ik zet de leidinguitloop op ongeveer sproeierhoogte, dus boven de rode lijn.
Dan heb je minder kans op "belletjes" die richting sproeier kunnen gaan.


Het groene lijntje zou iets hoger mogen staan laugh


[Linked Image from jandelaat.nl]
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Maar te hoog is ook niet goed want dan spuugt ie alles meteen in de overloop mad laugh


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex doe het zelf boek.

Attached Images
Knipsel.JPG (39.09 KB, 823 downloads)
Knipsel 2.JPG (34.08 KB, 448 downloads)
Last edited by Roelof; 27/01/14 06:08 AM.

Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
zeezout Offline OP
15000km gereden
**
OP Offline
15000km gereden
**
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
Hartelijk dank allemaal! smile
Het is me volkomen duidelijk


Groet, Tim
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Het staat in het boek, maar wil niet zeggen dat het de beste hoogte is. Meningen verschillen en mogen verschillen. Mijn mening is dat de hoogte net boven de sproeier moet zijn. In de tekening zit hij net eronder. Bij de Amuse zit hij net erboven.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Ik heb ook jaren gereden met de leiding hoger als op de tekening, nooit geen problemen mee gehad, maar ik kom er ook steeds meer achter dat Solex toch wel heeft nagedacht over bepaalde constructies, ik rij nu zoals op de tekening...de brandstof word direct in het kanaaltje gespoten en dat zal denk ik de bedoeling zijn, geen luchtbellen of andere problemen.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
J
10000km gereden
****
Offline
10000km gereden
****
J
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
Heel eenvoudig ongeveer 5 tot 10 m.m. hoger dan de inlaat naar de sproeier.
Dat is nodig om de luchtbellen - dampbellen de gelegenheid te geven om op te stijgen en niet in de kanaal naar de sproeier te kunnen komen.
Zelf hoger is geen probleem.
De problemen ontstaan als de prop met de twee zijgaatjes ontbreekt of de leiding aan de bovenkant niet goed dicht is geknepen net boven de zij gaatjes.
Hierdoor kan anders de brandstof naar boven toe uit de leiding spuiten uit de carburateur.
Deze gaatjes mag je niet groter maken door dat er dan een te sterke brandstof straal kan komen waardoor er toch nog lucht -brandstof is de ruimte kan komen en zo ook in het sproeier kanaal
Meer weten meer vragen.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
de oudere typen hadden ledingen die van boven gewoon open waren, dat mag wel, maar het feit dat ze later bedacht hebben om de bovenkant dicht te knijpen en twee gaatjes aan de zijkant te doen bewijst al wel dat er een probleem was dat opgelost moest worden, want knijpen en boren kost moeite en dat was gezien andere constructies al vaak te veel.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 108 guests, and 0 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.044s Queries: 40 (0.012s) Memory: 1.0203 MB (Peak: 1.2131 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-29 06:08:56 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS