hoi jongens ik heb hier een oto van cyriel met een stuitende motor als je het motortje op het wiel laat zakken en hen aan wilt zetten begint het motertje op en af te stuiteren het wiel is kaasrecht en ik heb er ook al nieuwe trekveren opgezet en het rolletje is ook heel goed maar hij blijt op en af stuiteren weet iemand aan wat dat nog kan liggen groetjes pierre
hoi jongens ik heb hier een oto van cyriel met een stuitende motor als je het motortje op het wiel laat zakken en hen aan wilt zetten begint het motertje op en af te stuiteren het wiel is kaasrecht en ik heb er ook al nieuwe trekveren opgezet en het rolletje is ook heel goed maar hij blijt op en af stuiteren weet iemand aan wat dat nog kan liggen groetjes pierre
motor te ver achterover !! verkeerde motorplaaten
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
in de band is er geen hobbel te zien het zijn trouwens ook nieuwe banden en de motorplaten zijn ook wel degelijk van een oto dus dat kan het volgens mij ook niet zijn maar toch bedank om mee te denken gr pierre
in de band is er geen hobbel te zien het zijn trouwens ook nieuwe banden en de motorplaten zijn ook wel degelijk van een oto dus dat kan het volgens mij ook niet zijn maar toch bedank om mee te denken gr pierre
Verkeerde voorvork beendjes van een 3800 er aan meschien komt motor ook anders te hangen !! Meeten is weeten !!
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
Versleten frictie ringen of kapotte frictieveertjes . Je merkt dat direkt dat als je de motor van de haak afhaalt, dan "valt"de motor direkt op de band.
Versleten frictie ringen of kapotte frictieveertjes . Je merkt dat direkt dat als je de motor van de haak afhaalt, dan "valt"de motor direkt op de band.
daar had ik ook aan gedacht ronald ik ga dat morgen eens goed nazien en kijken of de scharnier as miet te los is wand dat kan het volgens mij ook aan liggen groetjes pierre
ik heb vandaag de schetsplaten ander gemonteert wand die zaten lang de binnenkant van de vork gemonteert en die mooesten langs de buitenkant gemonteert zijn nu stuitert hij bijna niet meer ik ga morgen de moeren waar normaal veertjes op zitten op de schetsplaaten ook nog eens vervangen wand op deze moeren zitten geen veertjes op zodat je deze ook niet kunt aanspannen zien wat dat nog oplevert morgen gr pierre
ik ga morgen de moeren waar normaal veertjes op zitten op de schetsplaaten ook nog eens vervangen wand op deze moeren zitten geen veertjes op zodat je deze ook niet kunt aanspannen zien wat dat nog oplevert morgen gr pierre
daar zijn heel veel verschillende constructies bij en de goede hebben afstandsmoeren, dat zijn heel hoge moeren met een stuk rond waar de vier over valt en die dienen aan de buitenste ring en de frictie platen doorheen te vallen dat is beiden met een speel ruimte van 8 mm en daar de binnenste ring die bedoeld is om de schetsplaat te vrijwaren van slijtage door de frictieplaten wat op te lichten heeft maar een gat van 6 mm opdat daar die hoge moer op af kan steunen
lastig te monteren om onder de veerdruk daar die moer door de 8 mm's te steken
er zijn ook meerdere andere constructies maar deze is de betere, weet niet welke basis jij hebt
wat ik niet goed weet is of er nischien 2 soorten schetsplaten van een oto wand op geen enkele van mijn oto's heb ik schetsplaten met moeren met veertjes zoals bij de 3800 maar wel schetsplaaten met het zogezegde boebeltje met een veertje erin ik zal er morgen eens een foto van plaatsen om te laten zien of dit wel de originel platen zijn groetjes pierre
Heb nog een paar nieuwe originelen liggen, denk ik. Toen in Ranst meegenomen. Het zijn van die taps toelopende veertjes. Ook het moertje is platter dan normaal.
ik weet het ook niet zeker maar ik vermoed van wel en ik heb ze vandaag maar eens opgezet en ook niewe zuigerveren gestoken en de cilinder en het spruitstukje eens grondig onder handen genomen wand die waren zo goed als dichtgekoolt zoals je kunt zien ik heb hem ondertussen al terug in elkaar gezet maar nog niet geprobeert dat zal waarschijlijk voor maandag zijn wand ik moet morgen de molen stellen en zaterdag en zondag open doen dus ik laat het nog wel weten maar ik heb er weleen goed gevoel in groetjes pierre
Ik zie de veertjes niet zitten, maar kan alleen van de foto uitgaan. Als hij erg soepel gaat dan stuitert hij ook makkelijk. Het moet een beetje stroef gaan
En die kool eruit zal hem een pak beter laten bollen
is zoveel koolaanslag wel normaal? Of heeft u hem nog nooit ( of lang niet)ontkoold? Ben ook benieuwd wat voor olie u gebruikt in welke mengverhouding. Groet Gerard
is zoveel koolaanslag wel normaal? Of heeft u hem nog nooit ( of lang niet)ontkoold? Ben ook benieuwd wat voor olie u gebruikt in welke mengverhouding. Groet Gerard het is een solex van mijn maat cyriel gerard die hij zo gekocht heeft en waarschijlijk al 10 tallen jaren stil gestaan heeft en deze koolaanslag zal er wel gekomen zijn door te lang met een verstopte uitlaat te rijden en daardoor alles dicht koolt en ja john die veertjes zaten er nog niet op ik heb ze er nu wel opzitten en zo kan ik ze makkelijk regelen en een hele verbetering dus zoals het moet zijn groetjes pierre
Setje No2 ben ik nog nooit op een Solex tegengekomen, ik heb ze wel bij de reserve onderdelen liggen. Setje No1 gebruik ik wel, alleen met de ring van set No2. De borstmoer moet door de ring met het grote gat, aangedraaidtegen de ring met het kleine gat.
setje nr 2 is voor de schetsplaten met de frictie plaat naar boven, opvolgers van de peperbus uitvoering, de frictie platen en de bout zitten daar aan het spatbordje. set 1 ziet er uit als een imitatie set en inderdaad daar is een foute ring bij gestoken er hoort er 1 met een gat 8 mm en 1 met een gat 6 mm in elke set
Ja dat klopt FF, de veer moet trouwens zijn werk kunnen doen he.
Ik snap die borst ook niet van de links onder moer. En die ring met dat gebogen stuk ook niet.
Ik zag ze liggen bij een Solexboer en dacht ik neem die gewoon mee en kijk wel.
Waarom ze op de Amuse zaten toen, weet ik niet (zonder die gekke ring hoor). Het werkt wel en als het gemonteerd is zit het best mooi vlak. Ik ga toch eens kijken of het mooi staat.
Heeft iemand dat wel eens zien zitten op een Solex?
setje nr 2 is voor de schetsplaten met de frictie plaat naar boven, opvolgers van de peperbus uitvoering, de frictie platen en de bout zitten daar aan het spatbordje. set 1 ziet er uit als een imitatie set en inderdaad daar is een foute ring bij gestoken er hoort er 1 met een gat 8 mm en 1 met een gat 6 mm in elke set
Oke, als iemand hier om verlegen zit, want dit zal niet meer zoveel voor komen, dan kan ik die blij maken. Roept U maar.
Die omgebogen remring is voor een carter waar de schroefdraad uit is en het gat wat te groot is geworden. Je monteert hem met de lip aan de binnenkant en neemt u een langere buot en een dunne moer. Dit is een reparatie set als de draad er uit is en het gat al wat te groot en het carter nog net niet wil weggooien. Meer weten ik weet nog veel meer