Ja, en als je dan ziet hoe team 50 2de is geworden met een solex die er volgens mij heel tam uit zag en een hele relaxte uitstraling had. Toch ook heel mooi gedaan.
Verbaasde mij ook, het was echt geen snelheidsduivel maar reed wel stug en constant door. zeker een superprestatie.
en dan nog rond 3 uur op een boom gereeden is in de pits,omdat een andere deelnemer de pits uit reed zonder te kijken.de nummer 50 kon hem niet meer ontwijken en reed vol op een boom !!!
gr ike
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
Nou, die Solex van hun is echt wel goed. De rest moet komen van degene die de Solex bestuurt. De gedrevenheid en het teamwork dat nr 112 heeft laten zien, maakt hun de eerste plaats waardig.
Daarmee vlak ik de andere teams niet uit hoor, prima coureurs, maar het is echt eenzaam aan de top
En we vergeten nog de 113 Solexen die braaf hun plicht hebben gedaan. Dit kan alleen met Solexen. De Zündapp rijders zullen hier niet aan beginnen, veel te zonde, en dat maakt de Solex nou juist zo leuk.
Wat ook leuk is: er waren veel jonge coureurs bij, en zij zullen ooit het stokje van ons over moeten nemen. Nu kunnen ze het van ons nog leren.
Tijdens de race was ik bij een team dat problemen had met de ontsteking. Ik vroeg of ze een vliegwieltrekker hadden. "nee, dat doen wij altijd met de hamer"
Klopt helemaal John. Samen met Johnnie stonden we bij de start vooraan en 112 ging meteen vol er tegenaan. In het eerste rondje lag hij al 20 seconden voor op de 2de. Wij stonden al meteen vreemd te kijken hoe gedreven hij was.
Ja, dat maakt het mooi he, zo speculeren van hoe het was en hoe het de volgende keer zou kunnen zijn.
En we vergeten nog de 113 Solexen die braaf hun plicht hebben gedaan. Dit kan alleen met Solexen. De Zündapp rijders zullen hier niet aan beginnen, veel te zonde, en dat maakt de Solex nou juist zo leuk.
Wat ook leuk is: er waren veel jonge coureurs bij, en zij zullen ooit het stokje van ons over moeten nemen. Nu kunnen ze het van ons nog leren.
Tijdens de race was ik bij een team dat problemen had met de ontsteking. Ik vroeg of ze een vliegwieltrekker hadden. "nee, dat doen wij altijd met de hamer"
Nu weten ze wel beter, na mijn preek. mooi toch
Zeker heel mooi John, maar "petje" af voor jouw Je hebt veel teams geholpen met je kennis. Zonder iets te vragen ging je ze helpen. Ik vind dat heel bijzonder en erg mooi van je. Een dikke pluim!!!!
en een heel best beetje van de film zie je de familie bongers ook nog bezig, stonden aan de overkant, helaas had ik geen toegangskaart ander had ik ze nog FF de hand kunnen schudden
Ik wist niet dat ze bestonden maar net op het moment dat je de "foto van je leven" (World Press enzv.) wilt maken staat er opeens een "SFEERBEGELEIDER" voor je lens.
nou als je punt 4 goed leest en de rest dat daarna volgt rammelt het reglement aan alle kanten, ik heb nog nooit een origineel recht solex stuur gezien en die CNC pompen staan ook niet bij de uitzonderingen en die beschrijving van die uitlaten staat ook niet goed, er is kennelijk een reglement van de race overgenomen ( zoals ik herken van WK"Joure" ) en daar zijn wat toevoegingen aan gedaan zonder erop te letten of eerdere regels niet in tegenspraak zijn. Aluminium cylinders en verstevigingspijpen aan het frame zie ik ook niet terug. en wat van die "goedgekeurde helm" welke keuring ? die van de bond voor huisvrouwen ? geen steunlager in zijcarterkap betekent dat echt dat er maar een enkelwangs krukas in mag, ik heb een heeeel grote borgmoer aan de zijkant
nou als je punt 4 goed leest en de rest dat daarna volgt rammelt het reglement aan alle kanten, ik heb nog nooit een origineel recht solex stuur gezien en die CNC pompen staan ook niet bij de uitzonderingen en die beschrijving van die uitlaten staat ook niet goed, er is kennelijk een reglement van de race overgenomen ( zoals ik herken van WK"Joure" ) en daar zijn wat toevoegingen aan gedaan zonder erop te letten of eerdere regels niet in tegenspraak zijn. Aluminium cylinders en verstevigingspijpen aan het frame zie ik ook niet terug. en wat van die "goedgekeurde helm" welke keuring ? die van de bond voor huisvrouwen ? geen steunlager in zijcarterkap betekent dat echt dat er maar een enkelwangs krukas in mag, ik heb een heeeel grote borgmoer aan de zijkant
tijd voor een echt strak reglement
Daar hou ik je aan De bedoeling is het volgend anders te gaan doen, ook met de snelheid. Alle hulp is welkom.
Tja , na alle foto`s , filmpjes, verslagen , berichten gezien te hebben ben ik ook trots op "onze" jongens die het wččr gepresteerd hebben om deze "race" te winnen met een top blokje uit Zuid/oost Brabant en een geweldig uitziend frame uit de regio Rotterdam. Hulde aan alle hulpdiensten die verricht zijn voor en tijdens de race. En niet te vergeten de berijders van deze SUPER solexen ,echte sportmannen (met grote neusgaten en gespierde dijbenen denk ik ) Complimenten.
Carter, wielen en cilinder zijn verzegeld. Een team vlak bij ons is gestaakt omdat de cilinder het begeven had (nikasil laag weg).
Je kunt de cilinder in overleg met de organisatie vervangen maar je wordt dan 20 ronden teruggeplaatst. Voor de teams die voor de hoogste plaats gaan is het dan einde oefening
Carter, wielen en cilinder zijn verzegeld. Een team vlak bij ons is gestaakt omdat de cilinder het begeven had (nikasil laag weg).
Je kunt de cilinder in overleg met de organisatie vervangen maar je wordt dan 20 ronden teruggeplaatst. Voor de teams die voor de hoogste plaats gaan is het dan einde oefening
Nu zouden wij willen weten wat de oorzaak was hiervan he.
Ja maar helaas, ik weet het niet. Grootste vijand is wederom de beroemde aardkorst, daar was geen gebrek aan. Maar dit was een behoorlijk professioneel team, ik verwacht dat zij een goed luchtfilter hebben gehad.
gebrekkige smering wil ook nog wel eens de boosdoener zijn zeker als het net bovenin gebeurd daar waar de zuigerveren hun keerpunt hebben. van andere motrotjes heb ik daar wel voorbeelden van o.a puch maxi en zundapp die hebben kleinere diameter zuiger en dat helpt ook al niet
2 september zijn de spuitgasten uitgenodigt bij de burgemeester van Rotterdam, en 18 september zijn ze uitgenodig om een rondje te rijden bij de Bavaria city race te Rottedam.
2 september zijn de spuitgasten uitgenodigt bij de burgemeester van Rotterdam, en 18 september zijn ze uitgenodig om een rondje te rijden bij de Bavaria city race te Rottedam.
2 september zijn de spuitgasten uitgenodigt bij de burgemeester van Rotterdam, en 18 september zijn ze uitgenodig om een rondje te rijden bij de Bavaria city race te Rottedam.
Dus heb ik voorlopig mijn blokjes nog niet terug
Vind ik leuk!
Ik niet
Die krukas was een beetje spannend, een drijfstang van maar 4 mm breed. Als de blokjes terug komen gaan Jan Vennix en ik even kijken hoe en wat.
De drijfstangen zijn sterk genoeg geweest om het 24 uur uit te houden . Ben wel benieuwd naar de reden van de A-symmetrie en hoe de zijkanten van de zuigers eruit zien.
Ik kan FF wel volgen. Blijkbaar is het goed gegaan. Gewaagd concept maar succesvol. Kan natuurlijk buigen. Als hij buigt dan kan hij in trilling komen en dat is gevaarlijk natuurlijk. Als het blokje straks open is zullen we het zien. Ben ook erg benieuwd. Knap bedacht allemaal hoor.
Ja de krukwangen van een Puch Maxi. Verder is ie helemaal standaard. Trekt erg goed. Topsnelheid is niet eens zo hoog. Er zijn er hier op het forum die harder lopen. Maar trekkracht vind ik belangrijker. Als ik hard wil rijden neem ik mijn Moto Morini
Aangepaste cilinder en carb. vrijloopkoppeling, vliegwiel/spoelenplaat puch? top ongeveer 47km/h... tenminste op '65 jaar had je hem zo.
Hoe dan ook een snelle solex vind ik mooier dan een snel brommertje, die verbaasde gezichten van de standaard Kreidler en Zundapp rijders is ook wel geinig
dat wel, ze gaan niet flubberen zoals die anderen, alleen de mijne die ik als testbank gebruik die "duwt" nogal hard tegen het membraan en dan blijft hij de vorm van de pompbodem aannemen ( membraan op originele solex pomp uitgeprobeerd en niet op CNC) ben benieuwd of dat na 24 uur en in een hete conditie ook zo is geworden
Het probleem is nu dat deze pompjes veel te heet worden( er zit geen isolatieplaat tussen die de warmte wat kan afvoeren). De gehele pomp zal nu de temperatuur aannemen van het warme carter en zal de pomp er bij warm weer er mee ophouden Bij de oude constructie zal de isolatieplaat zorgen dat de pomp een veel lagere temperatuur zal aannemen omdat er van de warmte van het carter een groot gedeelte zal worden afgekoeld door de luchtstroom die er tegen zal blazen. Ik denk dat er een goede isolatie tegen de warmte tussen zal moeten komen wil deze constructie ook bij warme motor goed werken Meer weten meer vragen (volgens mij ).
Ik dacht al aan 4 ringetjes tussen pomp en carter. De rubberen afdichtring is volgens mij dik genoeg, afdichten gaat wel lukken. Je hebt dan een luchtspleet ertussen, waardoor de warmte van het carter niet overgedragen kan worden.
Ik maak ritten van 47 km. En heb geen last hiervan.
Wij hebben er ook geen last van gehad, maar hebben de motor wel laten draaien tijdens het tanken. onze buurman had ook deze pomp, en zetten de motor af tijdens het tanken, en dan had je problemen, niet meer aan de gang te krijgen, eerst pomp koelen dan ging hij weer.Is wel lastig met een 24 uurs race. Als je je hand tegen dat pompje hielt, verbrande je je vingers, bloedheet. wat wel toevallig is is dat bij hem de nicasil uit de cilinder ligt. Blokje was echt heet.
Wat Joan schrijf dat het membraam blijvend vervorm heb ik nog nooit gezien of meegemaakt, lijkt me ook moeilijk gezien de stugheid van het materiaal.
Wij hebben er ook geen last van gehad, maar hebben de motor wel laten draaien tijdens het tanken. onze buurman had ook deze pomp, en zetten de motor af tijdens het tanken, en dan had je problemen, niet meer aan de gang te krijgen, eerst pomp koelen dan ging hij weer.Is wel lastig met een 24 uurs race. Als je je hand tegen dat pompje hielt, verbrande je je vingers, bloedheet. wat wel toevallig is is dat bij hem de nicasil uit de cilinder ligt. Blokje was echt heet.
Wat Joan schrijf dat het membraam blijvend vervorm heb ik nog nooit gezien of meegemaakt, lijkt me ook moeilijk gezien de stugheid van het materiaal.
Gaat dit nou over het CNC pompje? dat probleem van niet meer aan de praat krijgen na een stop had ik dus ook.
Wij hebben er ook geen last van gehad, maar hebben de motor wel laten draaien tijdens het tanken. onze buurman had ook deze pomp, en zetten de motor af tijdens het tanken, en dan had je problemen, niet meer aan de gang te krijgen, eerst pomp koelen dan ging hij weer.Is wel lastig met een 24 uurs race. Als je je hand tegen dat pompje hielt, verbrande je je vingers, bloedheet. wat wel toevallig is is dat bij hem de nicasil uit de cilinder ligt. Blokje was echt heet.
Wat Joan schrijf dat het membraam blijvend vervorm heb ik nog nooit gezien of meegemaakt, lijkt me ook moeilijk gezien de stugheid van het materiaal.
Gaat dit nou over het CNC pompje? dat probleem van niet meer aan de praat krijgen na een stop had ik dus ook.
Ja, CNC pompje. De warmte overdracht van carter naar pompje is groot. Pompje wordt dan erg warm. Vapour lock!!!
Dus wat John schrijft is een oplossing, ringetjes achter het pompje, zodat hij niet meer tegen het warme carter zit.
Ik ga er een kunstof plaatje bij maken of op de hoeken kunstof ringetjes, als het pompje een mm vrij ligt is het waarschijnlijk al goed, misschien dan ook een iets dikkere O ring
Ik ga er een kunstof plaatje bij maken of op de hoeken kunstof ringetjes, als het pompje een mm vrij ligt is het waarschijnlijk al goed, misschien dan ook een iets dikkere O ring
Probeer maar eens Roelof, lucht is de beste isolator.
Iedereen kent het wel of heeft ervan gehoord, vapour lock een verschijnsel wat soms optreedt maar wat zich goed laat verklaren. Wat is nu vapour lock? Vapour lock is niets anders dan lucht/dampbellen in de benzineleiding die de toevoer naar de carburateur of brandstofpomp afsluiten met als resultaat, de motor wil niet meer aanslaan. De benzine heeft dan ook een kooktraject omdat er vele tientallen verschillende koolwaterstoffen in zitten die elk een eigen kookpunt hebben. Omdat benzine heel lichte fracties heeft, speelt daar het fenomeen vapour lock een grote rol. Juist die lichte fracties kunnen dus voor die dampbellen zorgen. Eenvoudig verhaal, maar voor sommige mensen een hardnekkige kwaal die niet op te lossen is wat ze er ook aan doen. De benzineleiding verleggen, isoleren, elektrische pomp plaatsen, niets helpt. Het probleem blijft en het ontstaat meestal na een lange rit waarbij de motor behoorlijk warm is geworden. Na het stoppen voor een rustpauze zal de warmte die de motor uitstraalt ook de brandstofleiding verhitten met het gevolg dat minuscule dampbelletjes in de benzineleiding een grote dampbel wordt en hiermee de brandstoftoevoer naar de carburateur of brandstofpomp verhindert. Het resultaat, de mortor wil niet meer starten. Dan nu een belangrijke vraag, waarom bij de ene auto altijd dit probleem terwijl er andere autos zijn waar dit nooit voorkomt. Het probleem van die auto waarbij het optreedt heeft in de meeste gevallen meerdere problemen die je niet ziet. Willen we dus van die vapour lock afkomen, moeten we eerst die andere problemen oplossen. Wanneer we het brandstofcircuit bekijken dan zien we de brandstofpomp met een stukje brandstofleiding en daarna de carburateur. In dit stukje brandstofleiding ontstaat meestal het probleem. Onder normale omstandigheden zal de brandstofpomp een drukopbouw geven in deze leiding. De carburateur sluit immers de toevoer af in de vlotterkamer wanneer er voldoende brandstof aanwezig is. Door deze drukopbouw kan er geen vapour lock ontstaan! Juist door deze verhoogde druk komt ook het kookpunt van benzine hoger te liggen zodat er moeilijker dampbellen in kunnen ontstaan. Het is te vergelijken met een gesloten radiatorsysteem waarbij het kookpunt ook hoger komt te liggen wanneer deze gesloten is. Deze druk moet dus ergens weglekken. Dat kan dus de brandstofpomp zijn met een versleten klepje, of de carburateur die niet meer zo goed afsluit. Kunnen we dit verhelpen dan is het vapour lock probleem meestal verleden tijd. Ook in de toevoerleiding kan vapour lock ontstaan wanneer we rijden op vluchtige winterbenzine gedurende de zomer, of rijden op grote hoogte, waarbij het kookpunt van benzine daalt. Ondanks al deze mogelijke oplossingen vereist het starten met een warme motor speciale handelingen die precies omschreven zijn in het instructieboekje van de Traction Avant. Wanneer we ons hier aan houden kunnen we onder de meeste omstandigheden starten. Zelfs met een warme motor!
Afschermplaat brandstofpomp
Hitteschild carburateur STARTPROCEDURE Die startprocedure is heel belangrijk en wanneer we ons daar niet aan houden treden dezelfde verschijnselen op die vergelijkbaar zijn met vapour lock. Hier zien we dus een benzineverzadiging in het inlaatspruitstuk die, omdat er te weinig zuurstof in zit niet te ontsteken is. Deze benzineverzadiging moet dan eerst doorgepompt worden voordat er benzine komt met de juiste verhouding benzine en zuurstof. We hebben in dit geval te maken met het overstromen van de carburateur. Warmtestraling van de motor naar de carburateur, uitzetten van de benzine in de carburateur, overstromen van de carburateur en daardoor verzadiging benzine inlaatspruitstuk.
Over vapor lock heb ik tijden terug ook al een heel verhaal beschreven en oa de oplossing om er ca 10% diesel bij te doen, dan los je de lichtere fracties beter op.
Oude brommers ( en daar hebben we er met zijn allen best een heel beetje van ) hadden vaak tussen carburateur en cilinder een bakelieten , pertinax of dikke hardpapieren pakking om oververhitte carburateurs tegen te gaan.
zelf heb ik mijn CNC popje minder vapor lock gevoelig gemaakt door de gaten op te boren, 2 mm voor de gaten waar de flipper plaatjes op vallen en de overige gaten 3 mm, ik werd gewaarschuwd dat dit tot een te grote pompcapaciteit zou kunnen leiden, bij mij niet het geval maar als dat zo zou zijn dan gaat de "binnenkabeltruuk" in de uitgaande leiding naar de carburateur weer in werking, je houd daarmee de benzine onder druk ( je moet het tegen die kabel in persen) en dat voorkomt vapor lock
Wat John oppert : O-ringetjes. Is een mogelijke oplossing . Een paar laagjes Pakking materiaal op maat knippen, gaatjes erin, is ook mogelijk. Voor de nieuwe pompjes is het eenvoudig om deze aan te passen door er op bepaalde plaatsen wat materiaal weg te frezen. Dit zou ook evt. aan het carter kunnen gebeuren maar dat heeft verder niets met de pomp te maken, alhoewel bij sommige typen ZAMAK carters zit ook een holle ruimte achter de pomp.
Wat John oppert : O-ringetjes. Is een mogelijke oplossing . Een paar laagjes Pakking materiaal op maat knippen, gaatjes erin, is ook mogelijk. Voor de nieuwe pompjes is het eenvoudig om deze aan te passen door er op bepaalde plaatsen wat materiaal weg te frezen. Dit zou ook evt. aan het carter kunnen gebeuren maar dat heeft verder niets met de pomp te maken, alhoewel bij sommige typen ZAMAK carters zit ook een holle ruimte achter de pomp.
Gewoon vier isolatie ringen van 4 m.m. kopen en een iets dikkere ( o ) ring. Isolatie ringen van hardpapier en het is al opgelost. Geen metaal contact ook al is het maar klein. Een beetje metaal kan al gouw meer warmte toevoeren dan de lucht kan afvoeren.
er is al een hele discussie geweest over hoe op te voeren, 1 van de methoden is niet zo maar de vijl in de poorten te zetten maar de cylinder te verschuiven of te kantelen, beiden hebben hetzelfde effect. normaal word ervan uitgegaan dat de hartlijn van de zuiger de hartlijn van de krukas snijdt maar dat is niet voor elke motor hetzelfde. door daaraan te rommelen verander je de timing van poorten en ook de efficientie van het motortje, je kunt zo oa een beter koppel krijgen als je de cylinder verplaatsts naar de kant waar de drijfstang staat in de werkslag, de "effectieve arm" van de krukas word dan beter benut. Ik heb weer een spreadsheet terug gevonden waar ik de andere slag mee kan plotten zie diverse plots voor Geen verzet, plus 10 en 20 en min 10 en 20, je ziet dan dan bij dezelfde krukasgraden de stand van de zuiger anders is, zelfs asymetrisch wordt, je kunt daar ook je spoelpatroon mee bijstellen.
er is al een hele discussie geweest over hoe op te voeren, 1 van de methoden is niet zo maar de vijl in de poorten te zetten maar de cylinder te verschuiven of te kantelen, beiden hebben hetzelfde effect. normaal word ervan uitgegaan dat de hartlijn van de zuiger de hartlijn van de krukas snijdt maar dat is niet voor elke motor hetzelfde. door daaraan te rommelen verander je de timing van poorten en ook de efficientie van het motortje, je kunt zo oa een beter koppel krijgen als je de cylinder verplaatsts naar de kant waar de drijfstang staat in de werkslag, de "effectieve arm" van de krukas word dan beter benut. Ik heb weer een spreadsheet terug gevonden waar ik de andere slag mee kan plotten zie diverse plots voor Geen verzet, plus 10 en 20 en min 10 en 20, je ziet dan dan bij dezelfde krukasgraden de stand van de zuiger anders is, zelfs asymetrisch wordt, je kunt daar ook je spoelpatroon mee bijstellen.
als je de cylinder verplaatsts naar de kant waar de drijfstang staat in de werkslag, de "effectieve arm" van de krukas word dan beter benut. .
Effe iets simpeler vertellen voor mij Joan.
de kracht op je zuiger gaat recht naar beneden echter de kracht kan alleen maar overgebracht worden door de drijfstang, als deze onder een hoek staat dan dien je de recht naar beneden kracht te ontleden in een kracht in de drijfstang en een zijdelinges kracht, die veroorzaakt de "lijbaan"druk en gaat verloren aan wrijving dan kom je met je kracht door de drijfstang bij je bigend en daar gaat hij werken als "koppel" want kracht maal arm ( de werkende diameter van de krukas) is een moment, dat levert je het koppel op, kun je ook je krukas groter maken ( afstand kruktap naar bigend) maar dat is bij solex een gegeven
He krijg er gewoon zin in, om lekker achter anderen aan te jagen. Jammer van die "maar 40" en dat zeker op zo een lang recht end, hoewel dat paadje tusen de akkers door dan wel weer heel vervelend is als er 1tje maar 20 of minder rijd.
Schitterend filmpje Jan, ik leef helemaal mee en het kriebelt behoorlijk voor 2014
kunnen we tussendoor niet ergens gaan raggen ?
Poehhh... Zelf rijden hou ik nooit vol denk ik Een coole bike bijeen sprokkelen en goed in orde maken dat moet kunnen. Maar ja, voorlopig rag ik nog door Midden Limburg met een lange sliert achter me aan
Ja zo is het helemaal duidelijk zo met die tekening. Het werkt wel maar dan moet je ook de grote verschillen in de massakrachten omhoog en omlaag voor lief nemen. Wel leuke denkopdracht deze.
Is er ook iets bekend welke schade de brommers hadden toen.
Ook wij hebben er weer gruwelijk veel zin in volgend jaar met hopelijk unne solex die qua snelheid en betrouwbaarheid meekan. Aan onze rijvaardigheid en doorzettingsvermogen zal het nie liggen. Maar wil ook graag weten van de bekende technische mannen of ze al een idee hebben over een bepaalde restrictie waarvan sprake is,of ben ik nu wel heeeeeel voorbarig
Daar zijn ze druk over aan het denken, hoe of wat. Maar dat die 40 eruit gaat is wel (bijna) zeker.
Als je wilt beginnen met een nieuw blokje, begin dan met een 6,5 mm. Wel zuigergestuurd, dus geen membramen hier of daar. Ook geen "ovaal" 6,5 mm, snap je!! Er moet een goede controle op komen, daar zit voor hun nog het probleem.
Ja zo is het helemaal duidelijk zo met die tekening. Het werkt wel maar dan moet je ook de grote verschillen in de massakrachten omhoog en omlaag voor lief nemen. Wel leuke denkopdracht deze.
Is er ook iets bekend welke schade de brommers hadden toen.
Ik heb vanmiddag gemeten waar de zuiger staat als de zuigerblokkeerstift ingedraaid is: Hij steekt 27 mm. onder de cilinderkop uit. De zuiger staat dan 2 a 3 mm. boven de uitlaatpoort, dus redelijk diep.
nee zijn we nog niet aan begonnen(ook in verband met wat de organisatie wil).Eerst maar rijwiel gedeelte in orde maken.Is eigenlijk niks krom en we zijn toch hard genoeg over obstakels heengegaan.Dus voorvork in orde,achterbrug in orde,velgen in orde,ook geen ene spaak eruit alleen Jan weet wel hoevaak wij niet langsgeweest zijn voor weer wat krenkspieen.Vorig jaar niks mee gebeurt en dit jaar denk 8 a 9 keer spie vervangen.Goed gemonteerd(trapper naar voren en dan spie van boven erin)maar telkens plattekant van spie rond dus weer vervangen.Denk eraan om er een handvol te kopen en bij een maat van me te laten harden. As had niks geleden
enige voordeel van die stalen krenk is als ie een beetje krom is hamer ertegenaan en is weer gefikst.Maar zitten zelf ook aan Meybo spul te denken.(We zijn ook een beetje bekend in de BMXwereld)
En blokje zijn we zelf ook heeel benieuwd naar.Willen eigenlijk toch naar iem.toe en denk zelf dat het slimmer is om diegene ook het blokje uit elkaar te laten halen.Is misschien dan eerder duidelijk wat er mis was.Geluid was mooi en hij liep ook heel konstant maar te langzaam voor wat wij hadden.