|
Joined: Jun 2012
Posts: 114
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2012
Posts: 114 |
ik heb de laatse tijd nogal eens problemen met de bougie ,eerst ging ik er altijd van uit dat mijn sproeier verstopt zat ,maar ben er inmiddels achter dat het probleem ontstaat met de bougie solex start heel moeilijk of niet,maar als ik er een andere bougie in doe dan start hij meteen ,en als ik hem later na een ritje weer wil starten ,desnoods een dag later ,heb ik weer hetzelfde probleem ,als ik dan de bougie weer vervang waar hij de vorige keer niet op wou starten ,start hij meteen,heb nog de gewone contactpunten die volgens de stroboscooplamp goed staan !
Last edited by freddy; 06/08/13 12:45 AM.
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12 |
Uiteraard is je bougie in dat geval niet kapot. Voor mij is het ook gissen: heb je de bougiekabel aangesloten met een M4 moertje? De originele schroefdopjes kunnen doorslaan.
Draai na een vergeefse startpoging de bougie eens eruit, en kijk of deze nat of droog is. Nat: ontstekingsprobleem. Droog: brandstofprobleem.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161 |
Laat hem eens flink op zijn punt vallen dat wil wel eens helpen. Dat werkte bij ons bij veel ritten. De puntafstand is te groot voor de kwaliteit van de ontstekingsspoel . Dus een kleine vonk presteert beter dan geen vonk.
|
|
|
|
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176 Likes: 6
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176 Likes: 6 |
Ja, het doorslaan van de bougie-vonk op het luchtfilter! Zaterdag in Heeswijk Dinther een klein uurtje bij een Belgies team gestaan. Hun solex liep niet meer: ik weet niet wat ze allemaal hebben verwisseld! De bougie, de kabel, het membraampje, de condensator, de puntjes, de uitlaat, de koppakking, toen nog een nieuw vliegwiel, maar hoe lig ik aan franstaligge belgen uit dat het vonkje weg springt naar het luchtfiltje-huis? Kwam er nog een toeschouwer kijken, die kon met handen en voeten een beetje frans. De reparatie was toen in 10 sec geklaard met een stukje duck-tape
|
|
|
|
Joined: Jun 2012
Posts: 114
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2012
Posts: 114 |
tot zover bougiekabel zit idd aangesloten met het m4 boutje ,er zit netjes een afdekkapje op om het overspringen tegen te gaan. bougie is mooi koffie tot licht bruin ,punten staan op 0,45 ttot 0,5 mm ,dus zeg het maar ? haha na een vergeefse start poging is de bougie niet nat ,maar ook niet droog !
Last edited by freddy; 06/08/13 03:15 AM.
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12 |
Ik denk dat met de punten de afstand tussen de bougie electroden wordt bedoeld. Zeg het maar ja. Voor ons van afstand niet zomaar te zeggen. Laat je spoel en condensator eens testen dan heb je daar al zekerheid over. Verder gewoon zorgen dat je een extra bougie bij je hebt
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Jun 2012
Posts: 114
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2012
Posts: 114 |
ja ik bedoelde de afstandspunten van de bougie,woensdag toch een regen dagje ,dus maar ff alles weer eens lostrekken. extra bougie heb ik altijd bij me ! haha
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
het hoost nu al dus begin maar vast, laat vooral je duim nagels goed groeien, die moeten qua dikte precies goed zijn, past deze(n) er strak tussen dan staat de bougie goed, vonkt hij dan nog beroerd dien je het ergens anders te zoeken, overigens dien je wel het goede type te gebruiken niet te warm en niet te koud
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Jun 2012
Posts: 114
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2012
Posts: 114 |
contactpunten ff goed schoon gemaakt en de ontsteking iets eerder gezet ,en hij start weer binne de twee meter ,ff afwachten dus of dat,dat het probleem was.
|
|
|
|
Joined: Jun 2012
Posts: 114
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2012
Posts: 114 |
omdat ik dan net iets meer trekkracht heb ,en hij vanzelf later gaat staan. hij heeft nu een heerlijke trekkracht tot aan de 34 km/u
Last edited by freddy; 07/08/13 02:37 AM.
|
|
|
|
Joined: Jun 2012
Posts: 114
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2012
Posts: 114 |
ik zal er eens over nadenken ,morgen de hele dag de tijd voor neem ik aan ! haha
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Of er moet is niet in orde zijn aan de Solex zodat hij beter loopt met een iets vroeger tijdstip. Wie zal het zeggen (Freddy)?
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Jun 2012
Posts: 114
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2012
Posts: 114 |
ok ontsteking staat weer goed op tijd ,nu ff droog weer afwachten ,van de winter denk ik aan een nieuw rolletje toe ! je blijft er mee bezig haha
|
|
|
0 members (),
243
guests, and
2
robots. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|