|
|
Joined: Apr 2012
Posts: 114
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Apr 2012
Posts: 114 |
jazeker we tikte dik de 70 aan op de rechte stukken alleen jammer dat de koppeling als na een uur de geest gaf dus we moesten meer trappen als we hadden gepland. :p
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Ik denk met je mee Ghost. Knap gemaakt maar ook niet echt mijn ding. Ik zie het ook liever origineler.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
Dit is rubriek Solex race en daar mag het over racers gaan.
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Daar heb je weer gelijk in Roelof.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
Wat een beetje jammer is dat ze in Mill geen regelment hebben, en in Heeswijk 3A viertjes vol. Dus krijg je van deze dingen die totaal niet meer op een solex lijken. Ik heb begrepen dat degene die gewonnen heeft, een soort scooterblokje van 80 cc gemonteerd had, dan word het moeilijk met een solex te winnen.
Ik vind het wel mooi wat die jongens bouwen, maar met die scooterblokjes word het ook voor hun moeilijk.
Last edited by Jan; 21/05/13 05:24 AM.
|
|
|
|
Joined: Jun 2009
Posts: 21
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jun 2009
Posts: 21 |
Nee hoor weleen cnc carter van fd producions van mij en gewoon een jrt alu solex cilinder maar dan weleen aangepaste uitlaat zelf berekend en ge walst en gelast loopt 70km per uur alles is nog het zelfde de aandrijving nog steeds op het voorwiel Jan je hebt mijn 70 cc gezien maar deze is voorzien van een jrt alu cilinder en deze 180gr gedraait met de uitlaat aan de voor kant dus je mag dan zeggen een soort spechel of hoe het dan ook heet veel werk maar het geeft rezelltaat Gr. Ferry
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
Mooi gedaan Ferry, complimenten!!! En de andere jongens daar ook natuurlijk.
Maar zoals je weet is het met een expansie pijp even heeeel anders dan met een solex pijp, wat daarin verdwijnt ben je kwijt, met een expansie pijp niet. heel groot verschil.
Hopelijk kom je naar Heeswijk.
|
|
|
|
Joined: Jun 2009
Posts: 21
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jun 2009
Posts: 21 |
Nee niet met deze opstelling Zou niet eerlijk zijn en komt ook niet door de keuring maar er is nog al wat gerommel in solex land kwa 24 uur Heeswijk hoor ik zoo links en rechts ik hoor dat er veel niet meer mee doen van de oude garden maar als alles goed gaat met de knie ben ik er wel bij Gr. Ferry
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
Hopelijk komt het goed met je knie, en zien we je in Heeswijk.
Teams komen en gaan, dat zal altijd zo blijven. Er zijn ook weer nieuwe, en geloof me, die hebben er ook veeel zin in.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
als het 50 cc is ziet die uitlaat er wel heel erg groot uit, het lijkt of het volume niet past bij die 50 maar meer bij een 125. merk je wel dat hij wat doet, ergens dien je een soort van "schop" in de kont te krijgen als hij in zijn toerenbereik zit
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Apr 2012
Posts: 114
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Apr 2012
Posts: 114 |
Wel het betreft een solex blok wat 2 jaar geleden gewoon door de keuring kwam in Heeswijk!! Met alleen een andere carborateur en expansie pijp. En wat betreft de dikte die komt overeen met de laatste update van Frits Overmars, hij lijkt dik maar in de praktijk valt dat vies tegen. De schop onder je kont krijg je inderdaad, alleen wel pas na dik 7000 toeren dus dat was wel jammer en aangezien onze koppeling al vrij snel de geest gaf kwamen we wat power onderin tekort. maar Om eerlijk te zijn het was ook niet mijn bedoeling om een originele solex na te maken dat word het volgende project.
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
Wel het betreft een solex blok wat 2 jaar geleden gewoon door de keuring kwam in Heeswijk!! Met alleen een andere carborateur en expansie pijp. En wat betreft de dikte die komt overeen met de laatste update van Frits Overmars, hij lijkt dik maar in de praktijk valt dat vies tegen. De schop onder je kont krijg je inderdaad, alleen wel pas na dik 7000 toeren dus dat was wel jammer en aangezien onze koppeling al vrij snel de geest gaf kwamen we wat power onderin tekort. maar Om eerlijk te zijn het was ook niet mijn bedoeling om een originele solex na te maken dat word het volgende project. Kei mooi, hou ons op de hoogte als je wil
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
Wel het betreft een solex blok wat 2 jaar geleden gewoon door de keuring kwam in Heeswijk!! Met alleen een andere carborateur en expansie pijp. En wat betreft de dikte die komt overeen met de laatste update van Frits Overmars, hij lijkt dik maar in de praktijk valt dat vies tegen. De schop onder je kont krijg je inderdaad, alleen wel pas na dik 7000 toeren dus dat was wel jammer en aangezien onze koppeling al vrij snel de geest gaf kwamen we wat power onderin tekort. maar Om eerlijk te zijn het was ook niet mijn bedoeling om een originele solex na te maken dat word het volgende project. Kei mooi, hou ons op de hoogte als je wil Mee eens
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
0 members (),
299
guests, and
1
robot. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|
|