Zoek even naar afbeeldingen hier op het form. BTW, de kogeltjes moeten los zijn , anders zou de pomp niet werken. Over welke solex gaat het? Heb je problemen of niet?
Nog even dit. Stel deze vraag bij Techniek en sleutelen.
wij hebben 6 solxsen onderanderen otto, sleutelgat, koffer,en een 3800. als ik op het pompje de m6 bout eruit draai kan ik dan het kogelje eruit krjigen,weet uw wat de diameter wan het kogeltje is.
wij hebben 6 solxsen onderanderen otto, sleutelgat, koffer,en een 3800. als ik op het pompje de m6 bout eruit draai kan ik dan het kogelje eruit krjigen,weet uw wat de diameter wan het kogeltje is.
De truc met de vulpen kogel gaat niet meer op met de hedentendaagse benzine, die lost op den duur op, ik gebruik nu stalen 2mm kogeltjes.
Trouwens er zijn veel verschillende soorten pompjes, elk bouwjaar is er wel weer wat aan veranderd, sommige oude pompjes hebben maar 1 kogel, er zijn met messing binnenwerk en met plastic binnenwerk, kogeltjes die er uit kunnen vallen en/of vervangen kunnen worden zijn 2mm in diameter.
Geen idee maar bij mij zitten, een maatje groter, 3mm kogeltjes in. Pompjes die goed werken op één kogeltje ben ik nog niet tegengekomen. Waar zitten die op ??
Geen idee maar bij mij zitten, een maatje groter, 3mm kogeltjes in. Pompjes die goed werken op één kogeltje ben ik nog niet tegengekomen. Waar zitten die op ??
Ik vermoet de v/a de zwanehalzen (weet het niet zeker), stalen kogel met messing tussenschotje, misschien heb ik er nog 1..zal er dan een foto van maken.
Het zou kunnen werken met een kogeltje maar zeker niet optimaal. Bij het aanzuigen uit de tank wordt er ook aangezogen uit het leidinkje naar de carburateur. Hoe voller de tank ,des te beter (minder slecht) werkt het. Heb het ook wel eens ervaren dat de Solex goed liep zolang de tank goed gevuld was maar met legere tank toch problemen gaf. Bleek achteraf ook maar een kogeltje in te zitten.
1 kogel pompje, als hier niet aan gemorreld word zijn ze bijna onverslijtbaar.
kan met 1 kogel, maar bij mij zitten er in deze pompjes wel degelijk 2 kogels, eentje los onder de bout en soms opgesloten met een kort messing steek/borg plaatje
Er bestaan geen oude pompjes met maar een kogeltje Het afgebeelde pompje heeft boven in het in hetgaatje zichtbare messing tussenstukje (in het gedeelte naar de m6 bout) een iets groter gaatje waar ook weer gewoon een kogel zit. Deze is dan weer afgestopt met een kort busje met een klein gaatje,met schroefdraad van m6 en daar doorheen een gaatje voor de brandstof doorlaat. Soms is dat propje er gewoon ingeperst en is dan meestal van kunststof. En heel soms is er gewoon een klein messing plaatje er ingeperst door de m6 draad. Nog meer weten ,nog meer vragen.
het kogeltje licht onder het vast ingeperste plaatje. De meestvoorkomende fout is bij deze konstructie is, dat de bout van m6 te ver ( meer dan 8 m.m. ) in de pomp is gedraaid en op het plaatje terecht is gekomen en daardoor het plaatje zodiep naar beneden heeft gedrukt dat het kogeltje naar onder is vastgedrukt ,en daardoor het pompje niet meer kan werken.. Hetzelfde geld voor pompjes waar een messing propje of kunststof propje is gemonteert tegen het er uit vallen van het kogeltje Als dat zo is , en u niet kan scheiden van het pompje dan kan ik dat voor u demonteren en weer monteren. Ik hoop dat u hiet iets aan hebt. Meer weten ,meer vragen.