ik heb er hier ook 4 binnen gedaan en die kosten ook 70 € stuk ook heb ik bij marchel van de ven 70€ betaald om oude velgen te laten chromeren en die waren ook gedaan in polen dus mijn poolse buurvrouw heeft het opgezocht en de prijs gevraagt en het kwam op 25 € per velg dus heb ik er 4 meegegeven en gelijk betaald nu moet ik afwachten wat het word het is wel een risico maar wie niet waagt niet wint ik laat het jullie wel weten wat het geworden is ze denkt dat ik ze binnen 14 dagen al terug heb haar vader gaat regelmatig op en af naar polen groetjes pierre
Dat gaat meestal in het begin goed pierre, maar ben toch een beetje voorzichtig. De milieu wetgeving is daar anders, en dus ook de prijs. Er zijn toch behoorlijk wat spulletjes kwijt geraakt Wij zeggen wel eens voor de gein: Welkom in Polen, uw auto is er al
Ik gebruik vaak de hardere en beter passende remblokken van bijvoorbeeld Solex Noord. Deze lijm ik dan met 10 sec lijm in de originele behuizing. Sindsien geen problemen meer mee gehad.
Ook ooit met de Hema V-brakes bezig geweest, maar die deden het bij mij slechter dan de zelf gelijmde exemplaren.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Punky, je bedoeld dus die volle losse blokken. Als ik het zo begrijp. Ik zal eens een foto maken van de blokken die er eerdt in zaten. Ook volle blokken en daar remde hij heel goed mee.
Je komt ze nog wel eens tegen ,hardrubber blokken. Die doen wat ze moeten doen : remmen . Ben er altijd zuinig op als ik een paar "Ouwetjes" tegenkom, ook al zijn ze half versleten , ze kunnen nog jaren mee.
Ik heb wat foto's opgezocht om het uit te leggen. Er staan wel bedrijfsnamen doorheen. Het is niet de bedoeling een bedrijf te benadelen.
Ik vermoed dat je nu deze blokken hebt:
Deze zijn van zacht rubber gemaakt en de onderzijde waar hij dus mee in de houder zit is wat hol. Hierdoor is het montagestuk meer flexibel en zal dus sneller loskomen. Mijn ervaring is ook dat deze blokken erg snel slijten en de 4 rubber noppen eerder nadelig werken.
Ik monteer dus vaak deze:
Deze zijn op meerdere adressen te krijgen en worden uit fiethouders gehaald. Ik weet alleen niet welke helaas.
Deze zijn van stugger/harder rubber en de onderzijde is vlak. Deze laten zich dus beter vastlijmen en klemmen ook beter doordat ze stugger in de houder zitten. Ook remmen ze beter en gaan ze langer mee.
Suc6, Ik hoop dat je iets aan deze tips hebt.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Heb het blokje nog gevonden en wat ik vermoede was ook zo, dat hij scheef ging zitten (dwars) op de velg tijdens remmen. (Te zien aan de slijtageplek op het blokje.) En daarom plopte hij eruit. Dit is gekomen omdat ik het blokje verkeerd, ja ik durf fouten ook te zeggen, had gemonteerd. Links goed maar rechts verkeerd. Namelijk het boutje zat niet tussen de 2 remplaatjes en daarom kon het torderen en ging het dus fout. Ik heb hem nu ook vastgelijmd en het zit nu stevig en het blijft goed op de plaats zitten. Toch ga ik van de week die V brakes Hema blokken halen.
Gisteren dacht ik, heb de verlichting nog niet geconcroleerd, en natuurlijk geen licht. Ach waarom wel he. Gekeken of de schakelaar tegen het boutje kwam, dat was goed. Lichtkapje eraf en lampje op boutje, geen licht. Dan maar het vliegwiel eraf en zag dat het draadje van de lichtspoel aan de onderkant beschadigd was. Dat was de oorzaak. Gesoldeerd en nu een berg licht.
Vanmiddag eens een rondje doen, want het is eindelijk eens droog hier. Die k*t regen.
Mooie Solex geworden aussie. Heb je al proefrondjes gereden. Ik kwam er achter dat de rem niet goed was. (mijn eigen fout). Kunnen we later samen toertochten maken.
va eind 1960 zaten ze op het koffertje.. en naast de Oto DeLuxe modellen met grijze tank en vliegwielkap waren er de goedkopere oto's in zwarte uitvoering, ik heb het idee dat die niet zoveel verkocht zijn, ik heb hier een zwart kapje liggen en is exact het zelfde als de beige, je moet er even tegen aan lopen.
hallo Ollie is mee geraced ja voor vork is versterkt (extra gelast enz.) ik heb deze via marktplaats gekocht met div onderdelen ik weet niet waar solex4ever zit zou kunnen
mvg Jack
gr Aussie
Jack of all trades master of none Not Dutch not Much Oto 1965, 2x AMI 1965, 2x Goudhaan 1974/71
Daar wordt ik wel blij van van zo'n mooie Puch op de achtergrond! Zelf heb ik een VS 50, de zgn. kikkerbek uit 1967.
groeten Sam
Zeker ook mooi zo'n kikkerbek Sam. De MV50 draait perfect. Het achterspatscherm heeft de bekende kwaal. Tzt wordt het verholpen. Heerlijk om mee te rijden.
Ja mooi. Ik weet nog dat er origineel een typische uitlaatpot onder hing. Deze heeft een echte, dat waren de "goede"
nou met die potjes, daar hoorde een heel dunne voorbocht in, met een echte uitlaat had je meteen KM's winst enn dan nog een 15 mm erop dat was gaan
Klopt Joan. Met een 28mm bocht en 70mm uitlaat (Zundapp), dan ga je al 10km harder. Ik zit met mijn 12mm carb op de 55 a 60 km/h. 12 tandjes voor (11 is standaard) en achter 38 tamden (42 is standard). Loopt heel goed hiermee.
Met de standard tandwielen maakt hij teveel toeren en heeft power genoeg. Dus kon er makkelijk andere tandwielen op. Geen enkel probleem. Ook tegen wind geen probleem. Met heel veel wind natuurlijk altijd wel, maar dan ga ik altijd vanzelf langzamer anders blaas je er zowat vanaf. Ik ben er achter gekomen, dat er een HD kop opzit. En jawel met meer compressie lopen ze harder. Zoek maar op. Ook in de gegevens die ik daar van heb staat het beschreven. Ik rij meestal 50. Dan gaat het goed vooruit en niet teveel gejengel van de motor. Conclusie: met HD kop en dikke uitlaat power genoeg en kan er andere tandwielen op, wat natuurlijk heel logisch is. Ghost, het apenverhaal klopt maar in dit geval niet.