|
|
Joined: Apr 2012
Posts: 24
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Apr 2012
Posts: 24 |
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn solex oto. Mijn benzine tank had een lek bij het moertje wat onder de tank zit. Vermoed dat dat voor het aftappen is. Anyway ik heb geprobeerd het moertje vast te draaien zonder succes. Nu heb ik met speciale epoxy lijm het lek gedicht en de tank weer terug gemonteerd. Solex wil nu alleen niet meer starten. Elke keer als ik probeer te starten slaat ie een seconde aan en gelijk weer af. Snap er niks van. Heeft iemand een idee?
|
|
|
|
Joined: Jul 2005
Posts: 1,017
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Jul 2005
Posts: 1,017 |
In die dop zit ook een zeefje. Ik weet niet hoe ruim je bent geweest met de epoxylijm, maar vermoedelijk heb je alles dichtgeplakt.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
|
|
|
|
Joined: Apr 2012
Posts: 24
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Apr 2012
Posts: 24 |
Oeps. ik zie wel dat de benzine rondgepompt wordt. Heb gelijk gekeken en als ik de terugloop slang eraf haal zie ik de benzine eruit komen als ik het vliegwiel draai.
|
|
|
|
Joined: Apr 2012
Posts: 24
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Apr 2012
Posts: 24 |
Die heb ik er ook al uitgehaald een doorgeblazen.
|
|
|
|
Joined: Jul 2005
Posts: 1,017
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Jul 2005
Posts: 1,017 |
Draai hem eens rond met de sproeier eruit. Er moet dan benzine uit dat gat komen. Als dat zo is, dan vermoed ik toch echt een verstopte sproeier.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
|
|
|
|
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772 |
Toch denk ik dat je het in de aftapplug / moer moet zoeken ( even draaien en dan vacuum en afslaan ) hierin mag echt niets zitten. ( ik heb dit ook een keer meegemaakt )
Groetjes Carl
|
|
|
|
Joined: Apr 2012
Posts: 24
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Apr 2012
Posts: 24 |
Heb de sproeier eruit gehaald en vliegwiel rondgedraait. Er komt benzine uit het gaatje.
|
|
|
|
Joined: May 2001
Posts: 303
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: May 2001
Posts: 303 |
Dan heb je waarschijnlijk het benzine filter wat iets in de aftap plug hangt mee gedraaid en zo de benzine toevoer afgesloten. aangezien in de aftap plug in de loop der jaren nogal wat rommel in kan komen draait dan het filtertje mee..tank dus leeg maken..en de dop er af.en dan de flens verbinding wat door draait opnieuw laten solderen..aflaten koelen en dan proberen de moer weer los tedraaien.
Last edited by J.Rottiné; 21/10/12 06:40 PM.
Mvg. Jouke Rottiné
|
|
|
|
Joined: Apr 2012
Posts: 24
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Apr 2012
Posts: 24 |
Dat begrijp ik niet helemaal. Er loopt benzine door de leidingen. Mag er dan juist geen benzine uit het sproeier gat lopen?
|
|
|
|
Joined: May 2001
Posts: 303
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: May 2001
Posts: 303 |
Het feit dat Jou solex heel eventjes loopt duid aan dat deze waarschijnlijk te weinig brandstof krijgt..aangezien jou solex voor dat je de tank eraf haalde goed liep..moet daar neem ik aan het probleem zitten.Als de solex eventjes loopt zou je de retour slang er even moeten aftrekken als daar dan niks meer door loopt als de solex uitgaat weet je genoeg..
Mvg. Jouke Rottiné
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
Wat vaak voorkomt is dat de aanzuigleiding in de tank dicht koekt, even met een 2mm boortje de rommel in de aanzuigleiding doorboren....een boortje trekt de rommel naar beneden als je er met een draadje in gaat duw je de rommel verder naar binnen.
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: Apr 2012
Posts: 24
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Apr 2012
Posts: 24 |
Het liijkt inderdaad te weinig benzine te zijn. Door de terugloop loopt ook geen straaltje benzine maar meer schuim. Lijkt ontzettend veel lucht bij te zitten. Heb net maar voor de zekerheid de pomp nog nagekeken en deze functioneert volgens mij gewoon goed.
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,880 Likes: 13
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,880 Likes: 13 |
Schuim betekent ergens valse lucht. Meestal bij de pomp-aansluitingen. Check it
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Apr 2012
Posts: 24
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Apr 2012
Posts: 24 |
Is er een goeie manier om dit te checken? Thanks voor iedereen z'n hulp trouwens.
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
De tank aansluiting en de onderste pompaansluiting moeten goed aangedraaid zijn en ook belangrijk , het pompzeefje moet schoon zijn ,maar dat is als het goed is al nagekeken.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81 |
De tank aansluiting en de onderste pompaansluiting moeten goed aangedraaid zijn en ook belangrijk , het pompzeefje moet schoon zijn ,maar dat is als het goed is al nagekeken. Oppassen met aandraaien als het om een plastic tank gaat, dan is het alleen maar "aan"draaien en niet "vast"draaien anders komt de draad van de tank mee naar buiten
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81 |
Even de openingspost lezen Joan. Meneer heeft een OTO met een dopje aan de onderkant van de tank, dus een metalen tankje Klopt, hoop dat de rest die dit ook leest en dit verhaal op zijn eigen solex gaat toepassen dat ook doet.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Apr 2012
Posts: 24
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Apr 2012
Posts: 24 |
Carburateur helemaal nagekeken en de pomp ook. Nog steeds hetzelfde verhaal met valse lucht. Heb het idee dat ik ook ergens hoor dat ie lucht aanzuigt kan alleen nog niet helemaal plaatsen waar. Misschien ergens een gat in het blok ofzo. Ben bang dat ik toch verder moet gaan zoeken. Heb het idee dat het ergens het blok zelf is.
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,880 Likes: 13
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,880 Likes: 13 |
Hoeveel benzine heb je in de tank gedaan? Gooi hem eens wat voller...
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Apr 2012
Posts: 24
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Apr 2012
Posts: 24 |
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81 |
Carburateur helemaal nagekeken en de pomp ook. Nog steeds hetzelfde verhaal met valse lucht. Heb het idee dat ik ook ergens hoor dat ie lucht aanzuigt kan alleen nog niet helemaal plaatsen waar. Misschien ergens een gat in het blok ofzo. Ben bang dat ik toch verder moet gaan zoeken. Heb het idee dat het ergens het blok zelf is. Ik had er laatst 1 die door verkeerde montage het luchtfilter op de decompressie kreeg, die bleef dus steeds open staan bij gemonteerd filter, heb op de goede plek een gaatje in de luchtfilterbodem moeten maken . probeer ook eens te starten zonder luchtfilter en dan ook de "duim"truuk gebruiken ( is al startend de duim >> Platte kant van de duim tegenover de nagel << intermitterend op het carburateur gat houden )
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
0 members (),
137
guests, and
1
robot. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|
|