Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Joined: Sep 2012
Posts: 11
E
Emillio Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
E
Joined: Sep 2012
Posts: 11
Ik heb Emile en heb nu al een jaar mijn solex. Ik heb er meer onder gelegen dan dat ik erop gereden heb. Toen ik hem krijg heb ik de solex uit elkaar gehaald, helemaal schoongemaakt en opnieuw in de verf gezet. De solex heeft toen 1 week perfect gereden, maar daarna ging hij steeds slechter lopen. Ik heb ondertussen van alles geprobeerd. Afgelopen week motorblok geheel uit elkaar gehaald, opnieuw schoongemaakt weer in elkaar gezet. Gelijk starten en goed lopen 25-30km/u, 10min gereden, laatste 2min begon de solex minder mooi te lopen. Ik de contact punten opnieuw afgesteld, hielp niet hij begon steeds slechter te lopen, het voelt alsof hij niet op toeren kan komen, hij loopt wel maar komt niet boven de 15km/u uit en loopt niet stationair.

Wat ik allemaal al geprobeerd heb

- benzine retour naar tankje
- Tankje schoongemaakt
- schone filter in carbarateur
- schone filter in benzine tank
- 2 tank doppen geprobeerd
- Tank niet te vol niet te leeg met benzine
- Benzine leidingen doorgeblazen met perslucht.
- Nieuwe zuigerveren
- 2 pompjes geprobeerd, dit zijn de nieuwe modellen met enkel glazen balletje boven in.
- Afdichten carbarateur deksel, met en zonder geprobeerd
- Carbarateur pakking
- Luchtfilter is schoon
- 2 bougie kabels geprobeerd, met kern en koolstof kabel
- Nieuwe condensator, nieuwe contact punten
- Nieuwe bougie
- Bougie is niet bruin en droog
- Vonk aanwezig

Niet in bezit van stroboscoop lamp, voor afstellen contact punten.
Met de eerste keer restaureren van de solex is me originelen vliegwiel overleden, spie eruit.
Van dit kapotte vliegwiel een vliegwiel trekker gemaakt. Vliegwiel dat er nu opzit is een oude van mijn opa.

Zoveel geprobeerd maar ik kom er niet meer uit.confused

Hoop dat de specialisten mij advies kunnen geven

Groetjes Emile

Last edited by Emillio; 11/09/12 07:32 PM.
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Vul in je profiel even in waar je woond, misschien woond er een kenner bij jou in de buurt.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Sep 2012
Posts: 11
E
Emillio Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
E
Joined: Sep 2012
Posts: 11
Done, dankje =)

Joined: Apr 2007
Posts: 8,878
Likes: 13
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,878
Likes: 13
Niet stationair lopen en niet op toeren komen klinkt als valse lucht. Door een stuk te rijden kun je middels natte plekken ontdekken waar dit vandaan komt: cilinderkop / voet / spruitstuk / carburateuraansluiting / carterdeksel / aandrijfrol frown

Maar ook je vliegwiel kan van een ander type zijn. Hierdoor kan het zijn dat de vonk niet op het juiste moment overspringt. Dit kun je testen door je bougie eruit te draaien en met de dieptemeter van een schuifmaat het bovenste dode punt te bepalen. 1,8 mm hiervòòr zouden je merktekens recht tegenover elkaar moeten staan. Als dat klopt kun je de contactpunten afstellen met behulp van een vloeitje (zie elders op deze site).
Kloppen de merktekens niet, zoek dan een nieuw vliegwiel.


Hou het simpel wink
Groeten, John.


Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
1 members (Tracie), 205 guests, and 0 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
May
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.028s Queries: 23 (0.007s) Memory: 0.9495 MB (Peak: 1.0815 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-05-20 16:33:12 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS