Ik heb Emile en heb nu al een jaar mijn solex. Ik heb er meer onder gelegen dan dat ik erop gereden heb. Toen ik hem krijg heb ik de solex uit elkaar gehaald, helemaal schoongemaakt en opnieuw in de verf gezet. De solex heeft toen 1 week perfect gereden, maar daarna ging hij steeds slechter lopen. Ik heb ondertussen van alles geprobeerd. Afgelopen week motorblok geheel uit elkaar gehaald, opnieuw schoongemaakt weer in elkaar gezet. Gelijk starten en goed lopen 25-30km/u, 10min gereden, laatste 2min begon de solex minder mooi te lopen. Ik de contact punten opnieuw afgesteld, hielp niet hij begon steeds slechter te lopen, het voelt alsof hij niet op toeren kan komen, hij loopt wel maar komt niet boven de 15km/u uit en loopt niet stationair.
Wat ik allemaal al geprobeerd heb
- benzine retour naar tankje
- Tankje schoongemaakt
- schone filter in carbarateur
- schone filter in benzine tank
- 2 tank doppen geprobeerd
- Tank niet te vol niet te leeg met benzine
- Benzine leidingen doorgeblazen met perslucht.
- Nieuwe zuigerveren
- 2 pompjes geprobeerd, dit zijn de nieuwe modellen met enkel glazen balletje boven in.
- Afdichten carbarateur deksel, met en zonder geprobeerd
- Carbarateur pakking
- Luchtfilter is schoon
- 2 bougie kabels geprobeerd, met kern en koolstof kabel
- Nieuwe condensator, nieuwe contact punten
- Nieuwe bougie
- Bougie is niet bruin en droog
- Vonk aanwezig
Niet in bezit van stroboscoop lamp, voor afstellen contact punten.
Met de eerste keer restaureren van de solex is me originelen vliegwiel overleden, spie eruit.
Van dit kapotte vliegwiel een vliegwiel trekker gemaakt. Vliegwiel dat er nu opzit is een oude van mijn opa.
Zoveel geprobeerd maar ik kom er niet meer uit.
Hoop dat de specialisten mij advies kunnen geven
Groetjes Emile