Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#77959 26/06/12 01:54 AM
Joined: Jun 2012
Posts: 4
H
hAz Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Jun 2012
Posts: 4
Beste mensen,
Heb me vandaag hier ingeschreven. Hoop veel informatie te kunnen vinden over de Solex.
Ik heb een brandende vraag / een probleem en wel:

Ik heb een Solex-oto gekocht. Echter, op het kentekenbewijs staat een ander framenummer vermeld.
De vorige eigenaar heb ik hierover gesproken, maar hij heeft meerdere solexen gehad en de papieren / solexen die hij nog in bezit heeft hebben geen overeenkomend nummer met mijn papieren / mijn solex. Hij heeft in 2005 zelf de solexen laten schouwen.
Er is dus in het verleden waarschijnlijk een kenteken verwisseld en er rijdt nu ook waarschijnlijk iemand anders op een solex met de verkeerde papieren.... Of de solex met "mijn" nummer bestaat inmiddels misschien al niet meer.

Mijn vragen:
1.Zou de andere solex-eigenaar te achterhalen zijn zodat we de kentekenbewijzen kunnen ruilen en op juiste naam kunnen zetten?
2.Maak ik slapende honden wakker als ik bij de RDW informeer over dit probleem?

Graag jullie respons, want dit voelt niet lekker!

Han.

Mijn solex:
Oto, met NL typegoedkeuring op de framebuis.
Framenummer onder zadel op framebuis.
Motornummer is ook anders (hoopte dat men bij schouwing verkeerde nr. zou hebben genoteerd... maar da's dus niet zo)

Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
Hoi Han,

Vervelend probleem. Voelt inderdaad niet lekker.
In het gunstigste geval is het kenteken verwisseld met een andere, maar het kan ook anders in elkaar zitten, je wil niet weten hoe er af en toe met kentekens gesjoemeld wordt.

Wel een les om voor aankoop de nummers te controleren. Je bent niet de eerste die iets dergelijks aan de hand heeft.

Je kunt het RDW vragen of ze de eigenaar kunnen achterhalen van de Solex met jouw framenummer. Of ze die informatie doorgeven betwijfel ik.

Je zou een kennis moeten hebben bij politie of RDW, of iemand bij een instantie die met kentekens te maken heeft (bv domeinen).
Je maakt waarschijnlijk een slapende hond wakker frown

Denk nog maar even na wat je ermee doet. Sterkte.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: May 2008
Posts: 878
F
5000km gereden
**
Offline
5000km gereden
**
F
Joined: May 2008
Posts: 878
Origineel bericht van: hAz
Beste mensen,
Heb me vandaag hier ingeschreven. Hoop veel informatie te kunnen vinden over de Solex.
Ik heb een brandende vraag / een probleem en wel:

Ik heb een Solex-oto gekocht. Echter, op het kentekenbewijs staat een ander framenummer vermeld.
De vorige eigenaar heb ik hierover gesproken, maar hij heeft meerdere solexen gehad en de papieren / solexen die hij nog in bezit heeft hebben geen overeenkomend nummer met mijn papieren / mijn solex. Hij heeft in 2005 zelf de solexen laten schouwen.
Er is dus in het verleden waarschijnlijk een kenteken verwisseld en er rijdt nu ook waarschijnlijk iemand anders op een solex met de verkeerde papieren.... Of de solex met "mijn" nummer bestaat inmiddels misschien al niet meer.

Mijn vragen:
1.Zou de andere solex-eigenaar te achterhalen zijn zodat we de kentekenbewijzen kunnen ruilen en op juiste naam kunnen zetten?
2.Maak ik slapende honden wakker als ik bij de RDW informeer over dit probleem?

Graag jullie respons, want dit voelt niet lekker!

Han.

Mijn solex:
Oto, met NL typegoedkeuring op de framebuis.
Framenummer onder zadel op framebuis.
Motornummer is ook anders (hoopte dat men bij schouwing verkeerde nr. zou hebben genoteerd... maar da's dus niet zo)


Niet moeilijk doen en de vorige eigenaar dit probleem/ongemak laten oplossen.
Je zal niet de eerste/laatste zijn met dit probleem helaas.
Er rijden ook nog wel solex oto's en solex 3800 rond met kenteken papieren van een solex 5000.
Dus gewoon terug naar de vorige eigenaar en hem laten oplossen


Recht is iets kroms wat verbogen is

1x Oto'1963 en 1966 ,koffertje'61
Joined: Jun 2012
Posts: 4
H
hAz Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Jun 2012
Posts: 4
Bedankt voor jullie info zover, heren.
Ik denk dat er geen opzet in het spel is, de solex komt namelijk van een beurs, waar hij geveild is voor een goed doel. Lijkt me dus stug dat er bewust gerommeld is.
Is het mogelijk om de solex te laten herkeuren? Of is er dan het probleem van "dit framenummer is al van kenteken voorzien meneer"???

Groet, Han

Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
De kans is erg groot dat de RDW bij het invoeren van het framenummer al direkt ziet dat het nummer al in gebruik is.
Mocht dit niet zo zijn , dan kost het je €153,- voor de papieren en dan komt de plaat er nog bij (+ €20,-)


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
De vorige eigenaar kan je wel helpen maar is niet verantwoordelijk.
Controle van de nummers dient vóór aankoop te geschieden.
Als hij van goede wil is dan zal hij behulpzaam zijn zover het mogelijk is.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
**
Offline
20000km gereden
**
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
Misschien kan deze link (voertuigzoeker.nl) nuttig zijn.

Ik vond ook deze, maar ben niet zeker of het ook voor snorfietsen van toepassing is:

http://burger.rdw.nl/voertuigegevensonline/Pages/default.aspx

https://ovi.rdw.nl/


Last edited by AlienSolexfiend; 26/06/12 06:50 AM.

"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali
Joined: Jun 2012
Posts: 4
H
hAz Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Jun 2012
Posts: 4
Dank, Alian, het zou nog mooier zijn als ik de eigenaar van "mijn" papieren zou kunnen achterhalen. Dan is het namelijk eenvoudig een gangetje naar het postkantoor om beide bewijzen op de juiste naam te zetten.
Ik heb nog niet het kentekennummer dat bij mijn frame hoort, dus kom ik er nu nog niet verder mee.
Maar ik zoek verder!

Han

Joined: Apr 2012
Posts: 204
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Apr 2012
Posts: 204
Ik zou gewoon de nummers in het frame slaan die op de papieren staan.
Geen slapende honden wakker maken. whistle

Last edited by kingroy; 27/06/12 04:12 AM.

Het is altijd maar even.
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
**
Offline
20000km gereden
**
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
Origineel bericht van: hAz
Dank, Alian, het zou nog mooier zijn als ik de eigenaar van "mijn" papieren zou kunnen achterhalen. Dan is het namelijk eenvoudig een gangetje naar het postkantoor om beide bewijzen op de juiste naam te zetten.
Ik heb nog niet het kentekennummer dat bij mijn frame hoort, dus kom ik er nu nog niet verder mee.
Maar ik zoek verder!

Han

Als jou framenummer (op het frame, niet die op het document) al van een kenteken voorzien is, wat waarschijnlijk het geval is want hij zou volgens de verkoper in 2005 zijn geschouwd, dan ben jij toch de rechtmatige gebruiker van het kenteken en documenten die bij jou Solex behoren. Wel wordt het moeilijk als op je aankoopbewijs het framenummer staat vermeld van je zogezegde verkeerde papieren. In dit geval zou ik erop aandringen dat de verkoper dit aanpast op je aankoopbewijs.


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
**
Offline
20000km gereden
**
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
Origineel bericht van: kingroy
Ik zou gewoon de nummers in het frame slaan die op de papieren staan.
Geen slapende honden wakker maken. whistle

Wat ik je zeker niet aanraad is om zelf illegaal het “onrechtmatige nummer” in je frame te gaan slaan, je zou al snel door de mand vallen. Zelfs niet al zou je het perfect kunnen vervalsen, de kans bestaat dan nog dat een andere bromfiets voorzien van dit nummer nog in omloop is, rest nog het probleem om het “rechtmatige framenummer” er uit te halen.
Je mag de Solex dan eerlijk hebben gekocht, het is mijn inziens een ernstige inbreuk op de wet.


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
En wanneer je een ongeluk zou krijgen en ze komen er achter dat er mee geknoeid is dan ben je volgens mij nog onverzekerd ook. Ik zou het dus maar uitzoeken en dan maar evt. slapende honden wakker maken.

Gr. Han

Joined: Apr 2012
Posts: 204
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Apr 2012
Posts: 204
Misschien heb je nog wel meer problemen, als je bij de rdw aan komt.
Je bent namelijk in bezit van een Solex wat niet van jouw is!
Dit omdat je framenummer niet klopt


Het is altijd maar even.
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
Heb je de vorige eigenaar nog eens aangesproken? De mogelijkheid bestaat dat hij ook verkeerde papieren aan de andere koper heeft meegegeven. (ik vind het wel een domme fout, maar goed.... het zou kunnen).

Als dat het enige is dat fout is gegaan dan is het snel rechtgezet: Rdw of politie kunnen snel de andere koper opsnorren aan de hand van JOUW framenummer.

Als het zaakje niet stinkt dan komt het wel goed. Laat ons daar even van uit gaan. Geef de vorige eigenaar te kennen dat je naar de polite moet om dit recht te zetten. aan de hand van zijn reactie weet je misschien al snel of het stinkt of niet. succes!


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
**
Offline
20000km gereden
**
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
In dat geval zit de andere koper met het zelfde probleem.


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Maar 't blijft een probleem...

Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
Origineel bericht van: AlienSolexfiend
In dat geval zit de andere koper met het zelfde probleem.


inderdaad. Het vervelende is dat je niet altijd weet wie je oude Solex gekocht heeft. Dus mogelijk heb je geen adres van die goede man.

Maar in dat geval zal politie / RDW je graag helpen en de andere eigenaar opsporen aan de hand van het framenummer.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Apr 2012
Posts: 204
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Apr 2012
Posts: 204
En is er al nieuws?


Het is altijd maar even.
Joined: Jun 2012
Posts: 4
H
hAz Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
H
Joined: Jun 2012
Posts: 4
Nog geen echt nieuws, maar ben al met de instanties bezig om helemaal duidelijk te krijgen hoe 't nu zit. Wacht nog op info...
Voorlopig lijkt er nog steeds niks ernstigs aan de hand smile
Rij er ook nog niet mee, eerst nog wat reparaties en da's ook leuk!

Groet!

Joined: Apr 2012
Posts: 204
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Apr 2012
Posts: 204
En staat die ondertussen op kenteken?


Het is altijd maar even.

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 216 guests, and 0 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
May
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.046s Queries: 55 (0.013s) Memory: 1.1080 MB (Peak: 1.3630 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-05-05 10:43:12 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS