Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#76677 29/05/12 04:25 PM
Joined: Apr 2012
Posts: 114
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Apr 2012
Posts: 114
wat zijn eigenlijk propjes cilinders? heeft er iemand een foto als voorbeeld?
mvg willem twigt

#76681 29/05/12 05:53 PM
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
En waarvoor die propjes??

solexnl #76683 29/05/12 06:12 PM
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
In deze cilinder zitten geboorde spoelkanalen.
2 van binnenuit en 2 van buitenaf.
De boring van buitenaf wordt naar de buitenlucht toe afgedicht met een propje.
In de carburateur zitten ook dit soort boringen die later naar de buitenlucht afgedicht worden.
Bijvoorbeeld de boring haaks op de venturie om het venturiebuisje te monteren.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
OK, dank u

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Origineel bericht van: FFAnders
In deze cilinder zitten geboorde spoelkanalen.
2 van binnenuit en 2 van buitenaf.
De boring van buitenaf wordt naar de buitenlucht toe afgedicht met een propje.
In de carburateur zitten ook dit soort boringen die later naar de buitenlucht afgedicht worden.
Bijvoorbeeld de boring haaks op de venturi om het venturi buisje te monteren.


Mooi uitgelegt.


Vriendelijke groeten

Roelof
Roelof #76702 30/05/12 07:06 AM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Ja als je geen kans ziet om je mallen zo te maken dat je de gaten mee kan gieten moet je ze na het gieten maar uitboren.
Later hebben ze de mallen aangepast en werd het gietwerk met gaten, maar daar zat zoveel variatie in die mallen dat je veel verschillende cylinders kreeg uit 1 en dezelfde productie ( scheelde vooral in snelheid)
Propjes cylinder waren in het begin van de racerij erg geliefd bij racers want je kon er net iets meer in fraisen zo zijn er dan ook veel "uit de markt" gehaald


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 72 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
May
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.032s Queries: 27 (0.008s) Memory: 0.9659 MB (Peak: 1.1167 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-05-13 20:37:54 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS