|
|
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772
15000km gereden
|
OP
15000km gereden
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772 |
De solex waarmee ik bezig ben is voorzien van nieuwe pakkingen / membraampje / plaatje nieuwpompje / nieuwe bougie, verder alles schoongemaakt en bougiekabel door gemeten. Nu heeft deze gedraaid maar komt niet op toeren, als ik niet meetrap valt deze uit, compressie is er voldoende aanwezig en brandstof loopt er netjes terug naar de tank.
Nu denk ik dat dit in de ontsteking zit, hoe denken jullie daarover ??
Mijn eigen oto draaide deze week goed maar later viel deze zeker tien kilometer in snelheid terug, wat zou dit weer kunnen zijn ?? Vandaag maareens een nieuwe bougie plaatsen en dan weer testen.
Groetjes carl
Last edited by carl; 25/03/12 03:03 PM.
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Het eerste waar ik naar ga zoeken bij deze klachten is carterlekkage.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772
15000km gereden
|
OP
15000km gereden
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772 |
Bij de eerste solex of de tweede solex of bedoel je met beide solexen Ronald. De tweede is mijn eigen solex waar vorigejaar een keering in gezet is om lekkage bij de rol tegen tegaan.
Groetjes carl
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Als de keerring vervangen is is de kans op lekkage op dat punt ,nagenoeg , uitgesloten. Maar dan nog kan het ergens anders lekken.
Staat de ontsteking niet te laat ?? dan heb je ook minder power.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12 |
Ronald, je sprak laatst over een "uitlaatinfarct". ik heb dat laatst gehad. ook sterke terugval in snelheid. de uitlaat zat potdicht, en na wat kloppen was hij ineens weer open.Solex loopt nu weer als een zonnetje
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Ronald, je sprak laatst over een "uitlaatinfarct".ik heb dat laatst gehad. ook sterke terugval in snelheid. de uitlaat zat potdicht, en na wat kloppen was hij ineens weer open.Solex loopt nu weer als een zonnetje Maar dat gaat meestal wat geleidelijker en niet van het ene op het andere moment. Het kan natuurlijk wel dat er een stuk vuil loskomt en het uitgaande dunne pijpje blokkeert.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772
15000km gereden
|
OP
15000km gereden
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772 |
Vandaag ben ik er niet meer aantoegekomen om tekijken wat de problemen kunnen zijn :
Bij solex één kan het zeker geen kool zijn ( deze is pas schoongemaakt en uitelkaar geweest ) Bij mijn eigen solex zou ik het ook raar vinden dat het vol zitten van de uitlaatpoort met kool ( deze heeft er nog maar zo'n 600 kilometer opzitten met een smeering van 1/40 , en ook met verse benzine )
Groetjes carl
|
|
|
|
Joined: Oct 2007
Posts: 279
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Oct 2007
Posts: 279 |
Ik zou het ook in de ontsteking zoeken, Carl. Is je condensator nog in orde? Ontstekingsmoment controleren, eventueel met een stroboskooplamp. Heb je het al eens geprobeerd zonder luchtflter? Het wil wel eens gebeuren dat er een vonkt lekt naar het luchtfilter.
Met vriendelijke groeten,
Kees.
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12 |
ontstekingstijdstip zou kunnen, maar ik denk toch eerder aan een lekkage / valse lucht. Inlaatspruitstuk / aansluiting carb. / carterdeksel / cilinderkop / cilindervoet. rij een stuk en zoek de natte plekken
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
0 members (),
213
guests, and
0
robots. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|
|