Ik heb een tijdje geleden een groene sleutelgat gekocht en ben met veel enthousiasme ermee begonnen. Tankje zat vol roest en is lek. Deze al uitelkaar gesoldeerd. Op het forum stond beschreven hoe je dit moest doen erg handig en goed gelukt. Tankje ligt nu in ontroestbad.
Maar nu mijn volgende probleem. de decompressieklep met gashendel. De gashendel zit los hoe moet deze gemonteerd worden? Wanneer ik handmatig aan de spaak trek gaat de smoorklep open en dicht maar er gebeurt niets met de de decompressieklep. ps het veertje aan de klep staat niet op foto maar is er nog wel bij. Wat is de functie van dit veertje?
En hier nog een aanvulling wat betreft de gas en blokkeer handel . De beschrijving staat op Solex.nl bij Techniek > gebruiksaanwijzingen > Peperbus/Zwanehals .
Ik heb een tijdje geleden een groene sleutelgat gekocht en ben met veel enthousiasme ermee begonnen. Tankje zat vol roest en is lek. Deze al uitelkaar gesoldeerd. Op het forum stond beschreven hoe je dit moest doen erg handig en goed gelukt. Tankje ligt nu in ontroestbad.
Maar nu mijn volgende probleem. de decompressieklep met gashendel. De gashendel zit los hoe moet deze gemonteerd worden? Wanneer ik handmatig aan de spaak trek gaat de smoorklep open en dicht maar er gebeurt niets met de de decompressieklep. ps het veertje aan de klep staat niet op foto maar is er nog wel bij. Wat is de functie van dit veertje?
De info van FF Anders is vrij duidelijk, alleen is er een klein verschil met de OTO, namelijk het veertje heeft een ringetje dat om het tapeind gaat (tapeind voor bevestiging luchtfilter).
dit veertje houdt het palletje in positie (het palletje dat rust op je gasklep).
Als je gasklep dichtgaat drukt dit palletje het hefboompje omhoog, en deze opent op zijn beurt de décompressieklep.
Afstellen is mogelijk met een klein schroevedraaiertje, je draait de décompressieklep hiermee in of uit, naar behoefte. zorg dat het sleufje altijd in lijn staat met het veertje, dan dient het veertje als borging tegen lostrillen.
Het veertje wat aan een M6 oogje zit en aan stangetje dat van de carburateur naar het bedieningswipje houd eigelijk alleen maar de constructie bij elkaar. Door de spanning van de decompressie-klep te verlagen (klep rechtom draaien) wordt de decompressie-veer langer in lengte en komt er meer spanning op decompresie-systeem. Hierdoor hoef je het klepje maar een beetje in te drukken en je maakt hierdoor een lek. Motor uit. De afstelling is hetzelde als van een OTO.
Ik heb dit wel eens opgelost door een uitsparing (v vorm)in een dunne m6 ring te vijlen. Aan de binnenkant van de ring. Het "haakje" valt dan in die uitsparing. Eventueel buig je het haakje bij elkaar. Op die manier hoef je niet te solderen groet Thijs
Tim, Dat OTO boek waarover jij praat en 2 paginas van toonde, is dat beschikbaar? Waar? of eventueel in digitale versie? Ik hoor het graag van jou. Dirk email: dirk.declerck@gmail.com