He Citro, vraagje, waarom zou een moderne garage deze olie niet hebben?
Omschrijving
Moderne transmissieoliën passen niet bij klassieke voertuigen omdat de eisen die aan moderne transmissieoliën gesteld worden heel anders zijn dan in het verleden. Het gebruik van andere (lees moderne) materialen, steeds strenger wordende eisen op het gebied van o.a. brandstofbesparing, langere verversingstermijnen en het steeds compacter en lichter maken van transmissies, welke ook nog eens hogere vermogens en koppels te verwerken krijgen, hebben een sterke invloed gehad op de samenstelling en viscositeit van moderne transmissieolieformulaties. Hierdoor zijn moderne en veelal dunvloeibare transmissieoliën beduidend minder of helemaal niet geschikt voor toepassing in klassieke transmissies. Om de gekoesterde en veelal kostbare klassiekers toch veilig te kunnen smeren heeft Kroon-Oil een complete smeermiddelenlijn Classic Oils ontwikkeld geheel afgestemd op het gebruik in klassieke voertuigen.
Classic Gear EP 90 is een medium EP-gedoopte SAE 90 transmissieolie. Hoogwaardige minerale basisoliën en zorgvuldig geselecteerde additieven geven Classic Gear EP 90 de volgende eigenschappen:
Uitstekende smerende eigenschappen
Goede anti-corrosie eigenschappen
Goede EP eigenschappen
Compatible met klassieke afdichtingen en rubbers
Een goed anti-schuim vermogen
Toepassing
Classic Gear EP 90 is een minerale SAE 90 transmissieolie voor handgeschakelde transmissies en andere overbrengingen van klassieke voertuigen welke een medium EP-gedoopte singlegrade olie volgens API GL-4 specificatie voorschrijven.
Dealers hebben meestal alleen de moderne olie met meer doping, zie boven.