Vandaag mijn 5000 motorkapje binnen gekregen. Moest natuurlijk de massalip bij de benzinepomp weghalen. Ik schreef al eerder dat ik dacht dat de draad van een van de boutjes dol was, maar dit bleek gelukkig niet zo. De bout zelf was gebroken en zat er los in. Kon het uiteinde wat in het carter zat er zo uitdraaien.
Maar zit wel met een ander probleem. Dat uitstekende deel wat op de benz.pomp zit en omhoog steekt, zit in de weg. Kan ik deze vervangen door een gewone bout? Of kan ik het bovenste deel afzagen? Wat is eigenlijk de functie van dit deel?
En de 5000 kap loopt erg nauw langs de onderzijde van de cilinder. Raakt deze zelfs. Kan dit kwaad, of wordt de onderzijde niet zo warm dat het zaakje gaat smelten?
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Deze foto kwam ik tegen in een van de Solex webwinkels. Kan ik hieruit opmaken, dat ik de bovenste opening ook kan sluiten met een ordinaire bout ipv het originele uiteinde wat erop zit? Wil het originele deel niet gaan verzagen eerlijk gezegd.
Last edited by Punky; 15/06/1106:17 AM.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
je hebt een gat nodig om het binnenwerk erin te krijgen en als je dat dan toch hebt duw je er een bout in waaraan je de lichtkap kan vast schroeven, dat ze later een 5000 zouden maken met een kap zonder kop (lamp) wisten ze toen ook nog niet.
Vandaag het stuur geplaatst. Uiteindelijk viel het allemaal wel mee. Stuur zit goed. Kabels bewust niet vastgezet. Binnenkabels gaan steeds raffelen. Dus proefrit komt pas na de laklaag.
Gashendel is ook gelukt. Moet alleen 2 gasspaken gebruiken. Kom net 2cm tekort. Maar dit kan makkelijk met een kroonsteentje.
Nieuwe koplamp en een 5000 kapje geplaatst. Koplamp moet nog iets naar voren worden gezet. Zoek nog een beugeltje hiervoor. Vroeger had je deze voor een dynamo, maar die is nergens meer te krijgen lijkt het. Wie er een over heeft, mag me zeker even mailen.
Ventieldopjes. Moet alleen andere binnenbanden plaatsen. Deze hebben Hollandsventiel. Maar die kunnen straks weer over op de Oto.
Walter heeft de lelijke gaten gelast. Volgende keer nieuwe gaten boren (lager) voor de kentekenplaat. Met een klein beetje plamuur is ie straks weer helemaal glad. :lol:
Dus nu de achterzijde nog afmaken en op zoek naar een geblokte spatlap en alles kan weer uit mekaar worden getrokken.
Als iemand nog een nieuw wit/beige zadeldekje voor een 3800 heeft liggen, waar hij wel afstand van wil doen.
Last edited by Punky; 25/06/1112:24 AM.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Ik zag net dat de foto van de paarse die als inspiratie fungeerde al weer wat verouderd waren. Stuur was alweer een tijdje veranderd. Op de foto heeft hij nog een Solex stuur.
Hier was ie nog in aanbouw:
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Achterzijde van de Solex is ook bijna klaar qua aanpassingen.
Het originele achterlicht
Kleine aanpassing. Oogt wat strakker.
De nieuwe en de originele spatlap.
Steuntjes van de kentekenplaathouder iets moeten verbuigen, met afbladderend chroom als gevolg. Al het nieuwe chroom van de Solexshops is zeker van slechtere kwaliteit als vroeger. Voorbewerking is vaak al niet strak, met een lelijke chroomlaag als gevolg.
Hier zal een slot komen. Ben wel op zoek naar een andere. Bij voorkeur een in het wit (of alumium/chroomlook). Slot heeft naast afsluiten nog de functie dat het een lelijk deel van het frame afdekt.
Als de gaten voor het slot geboord zijn, kan het hele frame uit mekaar gehaald worden en zijn wij bij het stadium: schuren en lakken.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
hallo ,ik heb ook zo'n solex gekocht ,nu zoek ik nog naar het frame nummer,ik lees diverse plaatsen maar waar staat het bij jou? ik moet ook nog een kenteken aanvragen namelijk
Op de framebuis aan de linkerzijde. Moeilijk te zien, omdat hij onder het frame van het zadel zit. Je kunt hem wel zien, want er zit een afstand tussen de twee delen, maar er is weinig lichtinval. Misschien ook wat oppervlakte roest. Bij de RDW moest ik hem ook weer even zoeken. Op dat framedeel zit op dezelfde hoogte ook het goedkeuringsnummer alleen zit die aan de voorzijde. Ik hoop dat het bovenstaande duidelijk is, anders laat het maar weten.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Op de framebuis aan de linkerzijde. Moeilijk te zien, omdat hij onder het frame van het zadel zit. Je kunt hem wel zien, want er zit een afstand tussen de twee delen, maar er is weinig lichtinval. Misschien ook wat oppervlakte roest. Bij de RDW moest ik hem ook weer even zoeken. Op dat framedeel zit op dezelfde hoogte ook het goedkeuringsnummer alleen zit die aan de voorzijde. Ik hoop dat het bovenstaande duidelijk is, anders laat het maar weten.
Als het om het overgangstype gaat zoals die van mij is, dan past diat bakje niet. Je zult op zoek moeten naar een kunststof exemplaar met iets andere bevestigingspunten. Worden soms op marktplaats aangeboden. Daar heb ik de mijne vandaan.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Nog een vraag wat betreft de custom (back on topic ;-)
Dergelijke sloten zitten altijd vast met lelijke beugeltjes. Zijn deze ook in het frame te schroeven. Twee 4mm gaatjes boren en je kunt het slot mooi op het frame vastschroeven. Of verzwakt dit het frame teveel?
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Ik heb daar geen ervaring mee maar ik weet wel dat bij b.v een fiets met ronde buis het boren van 1 (één) gaatje geen problemen geeft om vervolgens met een zelftapper het slot te bevestigen. In jou geval verzwak je het wel . Het is en blijft een gezet stukje blik, hoewel daar bij de verschillende modellen nogal kwaliteitsverschil in zit.
Heb vandaag een uitgebreidde foto repo gemaakt van elk schroefje. Dus hoop alles weer uit de emmer te kunnen vissen en de juiste plek te geven.
Voorbeeldje:
Verschil tussen frans en nederlands frame. Het uitstekende boutje is voor de bagagedrager. Maar die vervalt, dus komen er 2 franse delen op.
Heb wel nog enkele vragen:
Het boutje van de remverstelling wil niet los. Hoort dit zo, of is ie dolgedraaid. Vermoed het laatste namelijk. Als dat zo is, dan slijp ik hem namelijk door en kan ik hem voor een andere bout vervangen.
Hoe haal ik deze chroomdelen eraf?
Deze spie wil niet los. Topje is nu ook iets schuin geslagen. Iemand tips hoe deze te verwijderen?
Zoals gebruikelijk, alvast weer bedankt.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Een beetje warm stoken en wat WD40 kan toch nooit geen kwaad. Eigenlijk moet je de spie onder spanning houden en dan wat warm maken, (niet de spie maar het ijzer erom heen) en een tik.
Een dolgedraaid boutje voel je toch altijd wel, of heb ik het fout.
Ik kom dat ook reglmatig tegen, gewoon de kop er voorweg slijpen, de gaffel waar het stukje bout is blijfst zitten warm stoken en er uitdraaien, nu kan je er een gewone m6x20 in draaien en het werkt weer.
Vandaag de spie eruit gekregen. Warm maken en kruipolie had weinig meerwaarde. Uiteindelijk de spie in zijn geheel moeten boren. Moet nu wel op zoek naar een andere as, maar had al opgezocht wat de kosten hiervan waren. Viel gelukkig mee.
De hefboom voor de rem zal ik er inderdaad met een slijptol voorzichtig af proberen te slijpen.
Nu op zoek naar een goed en betaalbaar adres om alles te laten stralen en in de epoxyprimer te laten zetten.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Ik wil het frame laten stralen en in de epoxyprimer laten zetten. Dan kan ik hem later zelf strakmaken en spuiten. Ik heb net contact gehad met een bedrijf dat veel oldtimers doet. Ze vragen 50,- voor het stralen en 50,- voor de epoxyprimer. Is dit een eerlijke prijs? Zou niet weten hoeveel je hiervoor zou moeten betalen namelijk?
Andere optie is voor 130,- laten stralen en poedercoaten in een RAL kleur (Beige dus in dit geval.)
Last edited by Punky; 17/08/1108:53 PM.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Het is net wat jezelf zegt :strakmaken en spuiten. Als er wat ingevreten roest opzit krijg je dat met stralen en coaten niet zo glad /strak dan met spuitwerk . Het is wel veel meer werk ,laagje op laagje en tussendoor schuren. Aan de andere kant ,als het frame en de losse delen al netjes zijn dan is coaten véél sneller ,en goedkoper.
Grote bahco om het balhoofd en met de hamer er af slaan, die op het kroonstuk laat ik altijd zitten, zit er behoorlijk stak op, gewoon afplakken voor poedercoaten of spuiten.
De lagerring op de voorvork met een oude houtbeitel. Klinkt raar maar het werkt. Doe ik op het werk ook. Voor de frame-potten hebben we een tooltje voor, maar als je een pijpje hebt wat er net inpast, dan kan je deze kruislings inzagen. (kompas) Dan deze lipjes naar buiten buigen, en aan de binnekant op de lagerpot laten rusten. Een paar tikken met de hamer moeten deze los komen.
De delen van het balhoofd heb ik met een waterpomptang en hamer los kunnen slaan, zoals hierboven beschreven. Bedankt voor de tips. Die op de voorvork heb ik enkele tikken gegeven, maar geeft geen krimp. Laat die dus maar zitten en plak hem af voor het coaten. Inmiddels toch besloten trouwens om het frame te laten coaten. Scheelt veel in de kosten en het werk. En sta niet echt bekend om mijn geduldige karakter tijdens het strakmaken. Ook lijkt me dit duurzamer. De luchtfilter en motorplaten gaan dus ook weer los van het blok. Zijn nu gespoten, maar coat ze dan ook maar meteen.
Zit alleen nog met het zadel: Ik wil het witte gedeelte ook laten coaten. Kan ik de klinknagels waarmee hij scharniert losboren en ze later vervangen door bouten (kop wat afvlakken) en een bormoer aan de binnenzijde? Hoe doen andere dit?
Het frame:
Last edited by Punky; 20/08/1109:30 PM.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Scharnierpunten blijven gewoon gangbaar omdat het poeder er niet tussenkomt en later als alles gemonteerd is kan je voor wat soepeler draaien een klein beetje olie tussen doen. Soms moet je wel een beetje kracht zetten on het beetje vast plakken los te maken.
@ Jan: Is ook een idee, maar wil ze liever graag los. Dan kan de lak overal komen. Het zwarte gedeelte wil ik namelijk ook wit spuiten. Overweeg dus toch die bevestiging los te boren en later te vervangen door degelijke 8.8 (slot)bouten met borgmoeren. Wanneer het slotbouten worden, zal ik het vierkante gedeelte dan rond vijlen.
@Solexrijen: De plannen zijn wat gewijzigd; het wordt een Trike.
Last edited by Punky; 21/08/1103:43 PM.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Denk dat je het te perfect wil, op de scharnierpunten zal na een dagje rondhobbelen de o zo mooie lak ook weer weggeschuurd zijn en heb je weer blank metaal wat kan roesten, ik laat de zadelframes zo poedercoaten zelfs met de veren er in, gaat al jaren prima en geen roest, maar het is jou feestje!
Ik zocht wat praktijkervaring. Denk dus na deze opmerkingen dat ik hem zo wegstuur. Wel zonder de veren.
Kom er net achter dat mijn trapas nog wel van het model Oto is. Gezien ik de lagers en de trapas (die is kaduuk) ga vervangen is het vervangende setje de meest goedkope optie en zopu beter functioneren zelfs.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Als je de schroefjes in de roestverw. legt en je doet er dan niks meer mee gaan ze weer roesten, zoek een berijf die ze kan(trommel) verzinken, zijn ze weer als nieuw.
De lagerring op de voorvork met een oude houtbeitel. Klinkt raar maar het werkt. Doe ik op het werk ook. Voor de frame-potten hebben we een tooltje voor, maar als je een pijpje hebt wat er net inpast, dan kan je deze kruislings inzagen. (kompas) Dan deze lipjes naar buiten buigen, en aan de binnekant op de lagerpot laten rusten. Een paar tikken met de hamer moeten deze los komen.
Inderdaad een stuk pijp dat lang genoeg is om vie de ene kant de andere kant te halen, uiteinde in de kromming van de binnenkant van de buis slaan ( 1/2 banaan van maken) maar niet zo lang dat hij niet meer door hat gat gaat, dan van binnen uit weg slaan en dat niet in 1 keer maar telkens van elke kant ( al draaiend slaan) maximaal een mm.
He HE eindelijk een toepassing voor een hamer ( maar dan wel "indirect")
Ga veel nieuwe bouten en moeren gebruiken. Dus zal niet zoveel overhouden om te laten verzinken. Wilde ze dus eerst in een badje ontroesten en daarna spuiten. Zo zit er toch iets van een beschermlaag overheen.
Wat betreft de voorvork. De straler zou hem afplakken. Kreeg hem niet los getikt en was bang dat ie zou breken.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Vandaag het frame van de custom opgehaald en ook weer 2 delen terug mogen brengen. Het framenummer was niet meer leesbaar door de coating. Ze hadden het met alle ijverheid gestraald en was nog redelijk leesbaar. Maar is per ongeluk toch mee gegaan in de coating. Was niet hun bedoeling. Ook is de lagerschaal van de voorvork meegenomen in de coating. Ze gaan dit voor me verhelpen door beide delen chemisch te ontlakken om schade te voorkomen en zullen het dan opnieuw coaten. Nummer zullen ze deze keer niet meenemen in dit proces en spuit ik dan na met blanke lak. Goede oplossing hoop ik. Heb wel vertrouwen in dit bedrijf, maar het duurt allemaal wel weer een week langer. En dit zijn net de onderdelen die nodig zijn om uberhaupt iets in mekaar te kunnen zetten. :?
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Iemand trouwens ervaring met het spuiten van 1k lak over coating. Ik wil namelijk het achterste deel van het achterspatbord wit spuiten en deze zal ook een klein beetje plamuur moeten hebben.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Iemand trouwens ervaring met het spuiten van 1k lak over coating. Ik wil namelijk het achterste deel van het achterspatbord wit spuiten en deze zal ook een klein beetje plamuur moeten hebben.
Ik schuur het deel van het spatbord wat ik wil spuiten, spuit grondlak op, deze mooi schuren met waterproof en dan gebruik ik spuitbus wit hoogglans van de Hema, word super strak
Klopt. Pak ook vaak Dupli-color. Is een iets duurdere lijn van Motip maar bussen staan net iets beter onder druk. Als je ze van te voren ook nog in heet water zet, spuiten ze helemaal goed. Kosten wel iets van 15,-.
Action ben ik ook wel tevreden over. Alle kleine delen (afstandsbussen en enkele bouten) heb ik met Actionlak gespoten.
Moet straks tch nog naar de Hema ga dan eens kijken naar hun bussen.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Net bij de Hema geweest. Bus witte glanslak in mijn handen gehad, maar kon geen bus bijbehorende primer vinden. Zodoende tich maar teruggezet. In het verleden als eens 2 op mekaar reagerende laksoorten gehad en dat zorgt alleen maar voor meer werk helaas.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Vandaag bij een ander filiaal van de Hema geweest en ook hier geen primer in spuitbus. Nagevraagd en deze was momenteel niet aanwezig. Spuitbussen zouden nieuw zijn en mogelijk dat er nog een spuitbare primer kwam. Het advies was om de klantenservice te mailen.
Zodoende besloten Dupli-color Platinum te halen bij de Karwei. Kost wel wat meer, maar in het verleden ook goede ervaringen mee gedaan. Hoop dat het zaterdag wat droger is, dan kan ik het achterspatbord spuiten.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Bij gebrek aan de Hema primer. Is het Duplicolor Platinum geworden. Die verkrijgbaar is bij o.a. de bouwmarkt. Goed dekende verf die niet snel druipt en snel droog is. 1 laag primer en 2 lagen glossy wit. Bussen lijken erg op die van de Hema. Dus zou best van dezelfde fabrikant kunnen zijn.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Spullen terug van de straler. Framenummer is maar net leesbaar, als je weet wat er staat. We doen het er maar mee. Voorvork is een onderdeel verschoven en niet meer terug te zetten, dus kaduuk. Zondag op zoek naar een ander exemplaar en deze maar ouderwets spuiten met lak. Conclusie stralen had ik misschien beter kunnen laten.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Ligt er wel aan waar je het laat stralen. Als ik het hier bij de scheepswerf laat doen dan gaat mijn hele frame in poeder op Bij de (vrachtwagen)velgen coater hetzelfde , die werkt met een Werpstraler. Ga je naar een bedrijf die konstructie(bank)-werk doet , dan krijg je het netjes terug.
Het bedrijf waar ik geweest ben, staat hoog aangeschreven hier in de buurt. Doet meerdere brommers en ook auto's. Maar ook industrieel. Alle andere onderdelen zijn wel goed, maar de voorvork is erg jammer. Ga een ander exemplaar zoeken en spuit deze dan maar. Framenummer was te verwachten, maar had het niet zo erg verwacht.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Zou haalbaar moeten zien. Mogelijk wordt het zijn doop. Hij is verzekerd en al. Weet alleen niet hoe hij rijdt. Heb er alleen een blokje mee rond gereden. Dus er is een kans, maar pin me er niet op vast.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
De Solex rijdt inmiddels. Maar is nog niet geheel af. Moet nog wat kleine zaken doen. De gasspaak loopt langs de carb af en slijt daardoor de carb weg. Dit moet ik op een of andere manier op zien te lossen. Ook wacht ik nog op enkele stickers. Het blokje loopt aardig, maar niet erg rap, dus misschien nog wat werk voor komende winter. Verder hebben we gisteren diverse bouten nagetrokken. Ik durf hem as zondag nog niet mee te nemen naar Rooij. Eerst alle kleine zaken oplossen.
Last edited by Punky; 28/09/1104:52 PM.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
spaak is een bekend probleem, hangt een beetje van de hoogte van je stuur af, net voor de carburateur een klein knikje erin zetten dan ben je het kwijt, een klein knikje buigt niet recht als je eraan trekt tijdens de decompressie en normaal trek je er sowieso niet aan.
Bocht zit er inderdaad al in, maar door afwijkende stuur niet voldoende om het euvel op te lossen.
Zit nu een stuk benzineslang extra, maar deze veert weer teveel mee. Is niet handig bij decompressie. Zal eens kijken of ik iets van een verhoging kan maken inderdaad. Heb ook al zitten denken om van dat vilt op de carb te plakken wat je normaal gebruikt voor onder de stoelpoot. Of een derde optie is iets van een beschermslang om de spaak. Als dat materiaal zachter is zal dat eerder slijten als de carb zelf.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Een beschermlaag om de spaak zal niet helpen want elke beschermlaag hoe goed ook bedoelt zal wat nat worden van de brandstofdampen en zich vermengen met zand en andere rommel wat een zeer goed schuirmiddel zal blijken te zijn. Als je iets wil oplossen dan zal je iets moeten vastmaken aan de carburator op de plaats waar de spaak de carburator zal raken. Nu zal alleen de spaak wat dunner worden op die plaats en spaken zijn er nog genoeg.
Nog een optie, die verzin ik ter plekke, is dat je aan de achterkant van je gasgever ook een plaatje maakt en daar je spaak inhaakt. Bijvoorbeeld te bevestigen middels 2 schroefjes m3 , daar is plek genoeg voor in de gasgever.
Noem me een kluns: Maar wat bedoel je precies met de gasgever? Want als ik denk wat je ongveer bedoeld dan is het wel een optie. Ik moet er voor zorgen dat de spaak niet langs de carb af schuurt, maar in een beugeltje valt en daaroverheen loopt. Blijft de carb heel en spaken zijn wel aan te komen. Deze zal mogelijk doorschuren gedurende de jaren.
Draaigas wel aan gedacht, maar vond de spaak meer hebben. Daarnaast kom ik dan denk ik in de knoei met de handvaten en zit er een overbodig gat in mijn stuur. Maar het is/was inderdaad een optie.
Bedankt weer voor het meedenken.
Last edited by Punky; 01/10/1104:57 PM.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Gasgever dat d=tonnetje dat in je carburateur draait, aan de ene kant zit al een plaatje , daar waar Nu je spaak in hangt en die OOK je decompressie regelt, daarom heb je dat plaatje aan die kant nog nodig, net zo een plaatje kan ook aan de andere kant alleen zal er dan een slingertje in moeten en een uitsteeksel op de juiste manier om je sproeier te missen