De inschrijvingen van de 24-uurs Solexrace plankgas door 2 cafe's en een stierenstal 2011 lopen op volle toeren. Dit jaar wordt het georganisseerd op 12, 13 en 14 augustus uiteraard in Heeswijk-Dinther. Vorig jaar gingen er 100 teams (3 rijders en een monteur) van start....nu zitten we al op 131 inschrijvingen, Het beloofd dus weer een ongekend spektakel te worden. Inschrijven kan nog altijd. Zorg dat je zeker bij dit inmiddels internationaal solex evenement bent.
Als je slim bent haal je er dit jaar de "ketting" af.
Laat het motortje het maar doen, er worden nu professionele mountainbikers ingehuurd.
Zeker te weten dan ben je direct van het mee trappen af. Ook tijdens de keuring goed de tijd ervoor nemen en deze echt vijfminuten volgas op de rollenbank testen laten draaien met koeling op de cilinder natuurlijk ( boven de 40 km/uur geen start bewijs afgeven ) tijdens de race laseren is het dan boven de 40 km/uur dan diqualiseren, dit om het eerlijk telaten verlopen.
Als je slim bent haal je er dit jaar de "ketting" af.
Laat het motortje het maar doen, er worden nu professionele mountainbikers ingehuurd.
Zeker te weten dan ben je direct van het mee trappen af. Ook tijdens de keuring goed de tijd ervoor nemen en deze echt vijfminuten volgas op de rollenbank testen laten draaien met koeling op de cilinder natuurlijk ( boven de 40 km/uur geen start bewijs afgeven ) tijdens de race laseren is het dan boven de 40 km/uur dan diqualiseren, dit om het eerlijk telaten verlopen.
Groetjes carl
Die 40 km dat gaat niet meevallen Carl, je kan echt vanalles verzinnen om hem met de keuring netjes onder de 40 te laten lopen. Maar daarna!!!! Dat laseren is goed, maar die ketting moet er af.
Of de tandwielen omkeren , klein voor ,groot achter Dan kan je tot 5km/h meetrappen en daarna....... Hebben de mountainbikers er ook niets aan Denk dat de organisatie er niets aan kan doen
Die 40 km dat gaat niet meevallen Carl, je kan echt vanalles verzinnen om hem met de keuring netjes onder de 40 te laten lopen.
Inderdaad ketting eraf is het eerlijkst wat dat betreft. Het is tijdens de "echte" Solexraces ook verboden om mee te trappen, het motortje moet het doen.
Inderdaat het motortje moet het werk doen :D, anders kunnen ze het beter 24 uurs wielrennen noemen en de motortje thuislaten , dat scheeld een berg sleutel werk.
Wat een gezeur dat er geen ketting op mag zitten. Deze mountainbiker/wielrenner zit gewoon in de pitstraat om een meidenteam aan de praat te houden ;-).
De echte mountainbikers hebben meer als genoeg Marathon's en wedstrijden om hun zinnen op te zetten. Overigens zijn er dit jaar in NL al 3 nieuwe 24h mountainbike-wedstrijden bijgekomen.
Wat wordt het volgende? Mogen mensen de mensen die veel vrije tijd met hun solex bezig zijn niet meer mee doen omdat die hem ook gemakkelijker 24h aan de praat houden?
Ben het er iig wel mee eens dat er vorig jaar rondentijden gereden werden die gewoon niet konden als de solex maar 40km/h reden. Misschien eens logisch om daar op te concentreren ipv alleen laseren.
HEESWIJK-DiNTHER: Nog 2 maanden en dan is het eindelijk zover: Dé 24-uurs Solexrace plaankgas door 2 cafe's en een stierenstal! De inschrijvingen lopen nog steeds al een tierelier, we zitten nu al op ongeveer 125 inschrijvingen. Dat beloofd dus nog veel meer spektakel. Dit jaar ook wederom teams uit Duitsland, Belgë en Frankrijk. Via deze nieuwsbrief willen we jullie er op attenderen dat de voorverkoop 13 juni start met aanzienlijk prijsverschil tot 1 juli ivm BTW verhoging. Superstunt! Donderdag 23 juni gaat er iets heel bijzonders gebeuren. Veel kunnen en mogen we er nog niet over verklappen maar 1 ding is zeker het wordt een geweldige stunt die de 24-uurs Solexrace op een ludieke wijze nog meer op de kaart zal zetten. Zet de namiddag van deze donderdag vast vast in je agenda want dit wil je ook niet missen!
Muziekprogramma De 24-uurs Solexrace is méér dan alleen een solexrace. Het is een weekend lang feest voor jong en oud. Het programma is zo goed als rond, op dit moment worden de laatste bands en artiesten contractueel vastgelegd. Eén ding is zeker: het gaat er weer “krullen”. Naast mede-organisator WC Experience komen onder meer de Memphis Maniacs, Les Truttes (B), 90’s NOW en Chille met Nille de boel op z’n kop zetten.
Op zondag is er een speciaal kinderprogramma met oa. een mini-disco en theater.
Voorverkoop 13 juni van start Vanaf 1 juli gaat de regering 13% meer BTW heffen over toegangskaarten van evenementen en festivals. Door de kaarten vóór 1 juli te kopen bespaar je toch weer lekker. De zondagtickets blijven, ondanks de BTW-stijging, op €10,- en kinderen tot 12 jaar mogen het gehele weekend gratis naar binnen.

Ná 1 juli: vrij €8,50 - za €17 - zo €10 - Combi za+zo €25 - Combi vrij+za+zo €30
Tickets aan de kassa: vrij €11,50 - za €22,50 - zo €10 - Combi za+zo €32,50 - Combi vrij+za+zo €40
(Campingtickets alleen via de site te verkrijgen)
Kaarten zijn vanaf 13 juni bij de voorverkoopadressen of online te koop. Voor meer info, online ticketverkoop en voorverkoopadressen: www.24uurssolexrace.nl.
Zijn er nog mensen die komend weekeinde hiernaar toegaan ?? Wij gaan wel maar dit maal niet het hele weekeinde.(weg. omst.h., lees : werk ) Maar in iedergeval wél op zondag. Misschien leuk (als er meerdere komen)om wat af te spreken van plaats en tijd.
Rob is een echte perfectionist, het fietsje heeft ie mooi voor elkaar, voor het oog ziet het er vrij origineel uit, maat het is op veel plaatsen onzichtbaar veel verstevigd.
Wij hebben hier zijn blokje in orde mogen maken, nu maar hopen dat hij het 24 uur volhoud, anders denk ik dat ik dat nog lang moet horen
De competitie is groot, hij hoopt bij de eerste 10 te eindigen, we zijn benieuwd
Hoi mannen, Vanuit het buitenland even snel een berichtje. Klaar om in het vliegtuig te stappen om even over te vliegen voor de race. Maandagochtend in het vliegtuig weer terug. Jullie kunnen ons tijdens de race volgen op twitter, @solexteam. We hebben ook supermooie petten laten maken met een voor ons ontworpen geborduurd 24uursrace logo er op. Collecters item, maar 50 stuks en we verkopen deze op de race. De opbrengst gaat naar KiKa! Zoek ons op, het teamnummer is 112! We hopen dat jullie komen kijken. We willen Jan en zijn team hartelijk bedanken voor de geweldige samenwerking de afgelopen tijd! Jan we gaan ons best doen en er een leuk weekend van maken. Tot op de race mannen.
Mooi teamnummer :112 , heb je dat aangevraagd ? of puur toeval. En wij zullen ook aanwezig zijn , ditmaal niet het hele weekeinde (werk en we zijn bang voor water )maar we komen !!
Onze solex is net ook goedgekeurd #43 (als in likeur 43)
De 3 dames zijn er ook helemaal klaar voor. Als jullie morgen een goudkleurige solex voorbij zien komen met allemaal bloemetjes erop, dan moedig ze maar even aan.
Onze solex is net ook goedgekeurd #43 (als in likeur 43)
De 3 dames zijn er ook helemaal klaar voor. Als jullie morgen een goudkleurige solex voorbij zien komen met allemaal bloemetjes erop, dan moedig ze maar even aan.
Ik heb de solex bij mij thuis horen draaien toen Rob in Zeeland was is hij nog bij mij thuis geweest en hebben we een bakkie gedaan. Maar aan de solex zal het niet liggen, trekkracht genoeg
Zelf zou ik ook graag komen naar de 24 uurs op zondag, maar helaas is iedereen hier nog met vakantie, of Alfons moet tijd en zin hebben !!!!!!!!!!om mee tegaan.
Maar helaas , Alfons heeft een pm gestuurd dat hij niet kan en alleen zie ik het echt nog niet zitten, anders zou ik zeker komen. Dus als er iemand uit de buurt zich nog aanmeld dan zal ik aanwezig zijn.
Dan wordt het echt nog een spannende strijd, en mooi dat Rob nu de vijg=fde plaats heeft, maar wel oppassen dan met de snelheid ( daar wordt dan nu wel opgelet )
Het parcours van de 24-uurs Solexrace is ingekort vanwege het slechte weer. Dit meldde de wedstrijdleiding aan Solex FM. Vanaf ronde 128, deze was rond 05.30 uur, is het parcours met 700 meter ingekort. Volgens de wedstrijdleiding werd het gedeelte met de stierenstal zo glad dat het nog te gevaarlijk was om daar te rijden. Of het gedeelte later vandaag weer aan het parcours wordt toegevoegd is nog niet bekend.
De huidige top-3 ziet er als volgt uit. Op kop op dit moment het Solexteam Brandweer Rotterdam , gevolgd door Holleeder Timtrans. Verschil tussen deze is slechts 1 ronde. TMB Beekmans staat nu derde. De meest actuele tussenstand hoor je ieder uur in het Solex FM nieuws. Dit wordt op het halve uur uitgezonden.
Het team van Rob ligt eerste op 3 ronden voorsprong - het tweede team ken ik niet - en het derde team is het Zeeuwse team , De Snelle Slak ( die doen voor de allereerste keer mee en de solex rijd max 40 km/uur met de zwaarste rijder van het team erop )
Ja ze hebben gewonnen, wat een geweldige prestatie, en het motortje van Jan heeft het zeer goed gedaan en nog wel 24 uur, de ultieme test, proficiat voor alle mannen!!
Mooie filmpjes jongens, ben benieuwd naar aktie filmpjes van de 112 en het geluid.
Heb ik helaas niet Roelof, maar we zijn harstikke trots.
Zeker als je nog een mailtje van de concurentie krijgt:
Jan,
Gefeliciteerd met de resultaten van vandaag. Helaas heb ik je niet ontmoet, heb echter wel de vruchten van je/jullie werk mogen aanschouwen: zeer indrukwekkend (ding liep echt belachelijk goed). Wij gaan hard aan het werk voor volgend jaar, pilsje houd je tegoed.
Dat denk ik ook, wat een regen hebben ze vannacht gehad. Ik heb net wat foto's en filmpjes op solex.fm gekeken. Bij de stierenstal gingen er veel onderuit.
Op het laatst in het filmpje wordt dacht ik gezegt ( ik ben benieuwd , maar ik had deze in werkelijkheid al gehoord en zien draaien toen Rob een bakkie kwam doen in Eintjesant , toen was mijn eerste indruk - als deze solex niet wint dan weet ik het niet meer )
Jan deze solex hebben jullie goed ontwikkeld qau snelheid en trekkracht , ik ben benieuwd wat jullie voor volgendjaar weer gaan maken , waarschijnlijk iets met een nieuwcartertje met membraam carburateur hahaha.
Op het laatst in het filmpje wordt dacht ik gezegt ( ik ben benieuwd , maar ik had deze in werkelijkheid al gehoord en zien draaien toen Rob een bakkie kwam doen in Eintjesant , toen was mijn eerste indruk - als deze solex niet wint dan weet ik het niet meer )
Jan deze solex hebben jullie goed ontwikkeld qau snelheid en trekkracht , ik ben benieuwd wat jullie voor volgendjaar weer gaan maken , waarschijnlijk iets met een nieuwcartertje met membraam carburateur hahaha.
Dat denk ik ook, wat een regen hebben ze vannacht gehad. Ik heb net wat foto's en filmpjes op solex.fm gekeken. Bij de stierenstal gingen er veel onderuit.
Waar zie jij die??? Of ik heb teveel op, of ik word.....
Dat denk ik ook, wat een regen hebben ze vannacht gehad. Ik heb net wat foto's en filmpjes op solex.fm gekeken. Bij de stierenstal gingen er veel onderuit.
Waar zie jij die??? Of ik heb teveel op, of ik word.....
Vanmorgen al een paar keer gekeken en geluisterd solex.mf maar vanmiddag kon ik het niet meer ontvangen op mijn comp.
Jan, ik denk dat je moe wordt daar hou ik het op !!!
Volgendjaar toch zeker maar eens jullie kant op komen en dan mee gaan naar dat super evenement !!! Maar meedoen is nog leuker, ha :Dha :Dha !!!
Maandag vliegt hij weer terug naar kreta, daarna word het poetsen denk ik.
Poetsen ja Het was/is een waanzinnig mooi solexje. Tot in detail geprepareerd. Rob werd er helemaal moe van omdat iedereen zei, hier ga je toch niet mee crossen ??? Wel dus ,en hoe !
Maandag vliegt hij weer terug naar kreta, daarna word het poetsen denk ik.
Poetsen ja Het was/is een waanzinnig mooi solexje. Tot in detail geprepareerd. Rob werd er helemaal moe van omdat iedereen zei, hier ga je toch niet mee crossen ??? Wel dus ,en hoe !
Nog even dit : alle waardering en respect voor al de teams die gisterenmiddag om 4 uur gestart zijn en onder ,nachtelijke, bizarre weersomstandigheden door zijn gegaan om er een prachtige happening van te maken voor een héél goed doel. Ook wij kijken er weer naar uit om er de volgende keer weer bij te mogen/kunnen zijn.
Mijn meidenteam heeft ook meegereden, zijn uiteindelijk 42e geworden en 1e bij de dames.
Kameraden van mij doen al een paar jaar mee, maar ik hield ze voor de gek dat een meidenteam ze er nog wel uit kon rijden. Op het laatst werd het nog "spannend" tussen een team uit onze kennissengroep (lagen met 4 teams langs elkaar 40t/m 43) en mijn meidenteam omdat ze persee nog voor ons wilde eindigen. Helaas was mijn solex een beetje de geest aan het geven maar als ik ging sleutelen zou ik ook veel tijd verliezen. Dan word er dus gekozen voor een makkelijke oplossing. Blokje hing dus nog maar in de onderste 2 bouten van de motorplaten en een bahco met tyraps aan het stuur. (maar dan weet ik meteen wat ik voor volgend jaar ga veranderen). Van onze onderlinge strijd uit het dorp hebben de meiden in ik er dus 1 verloren.
Kameraden van mij hadden echt veel pech. 2x big end lager Daarna ander blokje en toen bleven de benzineleidingen maar breken. Trapassen los, maar gelukkig zaten ze precies langs AD zijn stand en was het lasapparaat dus dichtbij. En nog wat meer klein sleutelwerk.
Moet wel zeggen dat de biertjes goed smaakte na 36 uur wakker te zijn geweest.
Mijn meidenteam heeft ook meegereden, zijn uiteindelijk 42e geworden en 1e bij de dames.
Kameraden van mij doen al een paar jaar mee, maar ik hield ze voor de gek dat een meidenteam ze er nog wel uit kon rijden. Op het laatst werd het nog "spannend" tussen een team uit onze kennissengroep (lagen met 4 teams langs elkaar 40t/m 43) en mijn meidenteam omdat ze persee nog voor ons wilde eindigen. Helaas was mijn solex een beetje de geest aan het geven maar als ik ging sleutelen zou ik ook veel tijd verliezen. Dan word er dus gekozen voor een makkelijke oplossing. Blokje hing dus nog maar in de onderste 2 bouten van de motorplaten en een bahco met tyraps aan het stuur. (maar dan weet ik meteen wat ik voor volgend jaar ga veranderen). Van onze onderlinge strijd uit het dorp hebben de meiden in ik er dus 1 verloren.
Kameraden van mij hadden echt veel pech. 2x big end lager Daarna ander blokje en toen bleven de benzineleidingen maar breken. Trapassen los, maar gelukkig zaten ze precies langs AD zijn stand en was het lasapparaat dus dichtbij. En nog wat meer klein sleutelwerk.
Moet wel zeggen dat de biertjes goed smaakte na 36 uur wakker te zijn geweest.
Mooi Erwin, volgend jaar pakken we samen op afloop een biertje.
Bigenden eruit: toch volgend jaar maar 1:25 smeren en een echt luchtfilter misschien ?
Zei ik ook al tegen ze toen ze met die aspen aan kwamen zetten. Maar waarschijnlijk is de krukas ook niet helemaal goed. Ander big end had het ook maar een uurtje uitgehouden. Ach, ze hebben weer schik gehad en hadden het er net al over wat ze volgend jaar anders gaan doen. Ik hoop niet dat ze nu ook pas weer een week voor de solexrace beginnen om hem lopend te maken Luchtfilter is een twin air dus die is wel goed. Krukas word een volle want die liep wel goed toen ze dat blokje van marcel eronder legde.
Ik ga kijken of ze ook aandacht besteden aan het Solex rijden, de berichtgeving van SolexFM vond ik flut, ze sturen een verslaggever de bosjes in om te kijken of daar nog spannende dingen gebeuren en de finisch volledig gemist.
Team 112: Brandweer Rotterdam VRR wint de Solexrace 2011!!! ‘Jaap, Rob, Frank en Eric winnen de zwaarste 24uurs solexrace in jaren!’
Beste sponsors, vrienden, familie en fans!
We did it! We are the champions! Gisteren hebben we na een zeer zware race (21 van de 98 teams zijn uitgevallen) de overwinnings-trofee in ontvangst mogen nemen. We hebben de 24uurs Solexrace in Heeswijk-Dinther gewonnen! Om jullie mee te nemen in ons avontuur volgt nu een kort verslag van het weekend.
Het avontuur begon op vrijdagavond. We waren vrijdag rond 17:00 uur in Heeswijk-Dinther aanwezig om onze Solex te laten keuren. Nadat dat was gebeurd zijn we de feesttent ingegaan, maar helaas waren we het enige Solexteam omdat de andere teams zich moesten ‘voorbereiden’ op de race. Watjes;) De zaterdagmorgen stond vooral in het teken van het inrichten van pitbox. Stoeltjes klaar zetten, regenzeil ophangen, gereedschap gereedmaken en ga zo maar door. ’s Middags hebben we nog wat gegeten en zijn we ons klaar gaan maken voor de start van de race. De race ging om klokslag 16:00 uur van start en Jaap zou het spits afbijten.
Het laatste uur voor de start begon de gezonde spanning al toe te nemen. De eerste supporters waren gearriveerd en de laatste controles en checks werden gedaan; ‘Hebben we alles?’, ‘Wie lost Jaap af?’, ‘Wat doet het weer?’. Nadat de laatste puntjes waren besproken zijn we richting het startvak gegaan. Hieraan gekomen bleek echter dat al bijna alle teams aanwezig waren, wat betekende dat wij bijna helemaal achter aan de meute moesten aansluiten. Ai, tegenvallertje…
Om 16:00 uur precies viel het startschot en door een geweldige run van Jaap en een paar goede eerste ronden stonden we met de eerste tussenstand al op de 18e plek. Leuk om te vermelden is dat Rob ook meteen even de snelste rondetijd op zijn naam zette. Het weer was droog, maar het parcours was vanaf het begin al spek en spekglad. Vooral de stalen rijplaten bij de stierenstal en de brug naar de pitstraat waren een probleem. Een ding was nu duidelijk: het beloofde een zware race te worden.
Na een aantal uur stonden we in de nieuwe tussenstand 14e en hadden we onze eerste en laatste waarschuwing voor een snelheidsovertreding ook al te pakken. We mochten maximaal 40 km/h rijden en een overschrijding werd bestraft met strafronden. Ook kwamen de geruchten op gang dat het weer ’s nachts vanaf een uurtje of 3 helemaal los zou gaan… Ieder uur werd een update gegeven van de tussenstand en aan het begin van de nacht stonden we al op de 6e plaats. We merkten ook dat het weer begon te veranderen. De race verliep goed. De Solex liep als een zonnetje dus we gingen door met fietsen. Ook waren de eerste valpartijen een feit. Dit zowel bij de tegenstanders als bij ons team. In totaal zijn wij zo’n 7 keer gevallen, waarvan de gladheid voornamelijk de oorzaak was. Gelukkig hadden we geen noemenswaardige schade of verwondingen, zodat we gewoon door konden gaan.
In de nacht schommelde onze positie steeds rond de 6e plaats, maar rond half vier in de nacht ging het weer echt los. De regen viel met bakken uit de lucht, het parcours werd een ijsbaan, de pitstraat veranderde in een zwembad en zelfs onze regenpakken konden al het hemelwater niet meer tegenhouden. Val- en slippartijen waren aan de orde van de nacht en de daaropvolgende dag. Desondanks kregen we het voor elkaar om in de tussenstand een 4e plek te veroveren. In het begin van de ochtend vond door de gladheid bij de stierenstal een flinke crash plaats. Daarom werd door de wedstrijdleiding besloten om de route om te leiden en werd het gedeelte van de stierenstal (met de stalen platen en steltonplaten) uit het parcours gehaald. Dit betekende dat we weer flink door konden gassen wat leidde tot een 2e plaats in het tussenklassement. We hadden afgesproken dat we voor de top-10 zouden gaan dus dit ging de goede kant op… We moesten nu nog twaalf uur rijden. De Solex hield het goed en door de goede zorgen van de technische man Eric bleef het team gemotiveerd. Ondanks wat kleine handelingen (nieuwe luchtfilter, ketting smeren, etc.) hadden we geen grote technische problemen en konden we lekker blijven rijden.
Rond 7:00 uur ’s morgens (de regen viel nog steeds met bakken uit de lucht) werd op SolexFM uitgezonden dat we eerste zouden staan. Zou dit echt zo zijn? Ja hoor! Met nog negen zware race-uren voor de boeg stonden we op de 1e plaats in de tussenstand! Ook leuk om te zien was dat ook dit jaar de eerste supporters ’s morgens vroeg alweer een bakkie kwamen doen.
De uren begonnen af te tellen en we begonnen onze voorsprong uit te bouwen. We stonden twee ronden los van de 2e plaats en kregen het zelfs voor elkaar om dit uit te bouwen tot drie ronden.
Twee uur voor het eind gingen we zelf nog flink onderuit met de Solex. Gelukkig had de coureur alleen wat schaafwonden en de Solex een kromme trapper (lijkt wel op de race van 2010;)), maar we konden door! We stonden nog steeds op de 1e plaats. Zou het dan toch gaan lukken? Met nog anderhalf uur voor de boeg kregen we ons eerste serieuze technisch probleem. Waarom nu?! Kunnen we door?! Het bleek een kapotte bougie te zijn en dankzij hulp van een ander team gingen we verder. Door het sleutelen hadden we wel een ronde verspeeld wat onze voorsprong verkleinde tot twee ronden. Konden we dit volhouden? We hadden vooraf besloten om rustig over de kuilen en bulten te rijden, zodat onze Solex heel zou blijven en we de race uit konden rijden. Maar in de laatste twee uur van de race werd gevochten om iedere seconde dus dit was geen optie meer. Gassen dus maar en hopen dat ons racemonster het vol zou houden. Na een regenperiode van bijna 12 uur werd het eindelijk droog, maar het parcours bleef nat en verraderlijk glad.
In het laatste uur vond de laatste coureurswissel plaats en mocht Frank het afmaken. En ja hoor, na een zware uitputtingsslag van 24 uur finishten we om 1600 uur als eerste met twee ronden voorsprong!!! Omdat BNN ook op het evenement aanwezig was werden we ook meteen voor TV geïnterviewd.
In totaal is er voor KIKA €28.970,10,- opgehaald, waarvan €3.165,- door brandweer Rotterdam! Dit bedrag loopt nog op, omdat de opbrengst van onze petten hier nog niet hebben bijgeteld. Namens ons en KiKa: Bedankt!
Een overwinning hadden we niet durven dromen. We gingen voor een top-10 plaats en kwamen met de beker naar huis! Dit alles was natuurlijk niet zonder jullie gelukt! Bedankt voor de sponsoring, aanmoedigingen, sms’jes, tweets, bezoekjes en ga zo maar door! Zonder dit was de race misschien wel heel anders verlopen.
Nu we hebben gewonnen gaan we volgend jaar natuurlijk terug om onze titel te verdedigen. Volgens de traditie zouden we volgend jaar dan mogen starten met startnummer 1. Jullie kennen ons en wij zouden natuurlijk team 112 niet zijn als we er alles aan gaan doen om ook volgend jaar weer met nummer 112 van start te gaan;)
Nogmaals bedankt voor alle steun en tot volgend jaar!