Om autobanden weer mooi zwart te maken en niet glimmend daar gebruikten wij ongevulkaniseerde rubber voor Bij een echt banden bedrijf waar ze nog vulkaniseren haal je een velletje ongevulkaniseerde rubber doe dat in een jampot benzine erbij af en toe schudden en de rubber lost op en je hebt bandenzwart gewoon met de kwast opbrengen gaat niet glimmen Mvg Hans Welp
Zal wel van het merk afhangen, Vredestein valt zo al uit elkaar. Schwalbe is wat dat betreft kwaliteiten beter. De rest zit er misschien tussenin. strip zelf niet te heet maken want die geeft het sneller op dan de band.
Neem gewoon een spuitbus mat zwart en spuit daarmee de banden, werkt perfect. Gebruikte dit altijd bij mijn 4x4drive, die banden (zijvlakken) hadden heel wat te leiden in het veld, die grote dikke banden waren wel sterk, maar de wangen waren met een heel dun laagje rubber bedekt, daar was je zo doorheen. Dan kreeg je van die witte kanvas plekken, dus spuiten met mat zwarte verf.
Willem 61 die zijvlakken waren van een ander soort rubber dan het loopvlak dat rubber was een bescherming tegen de zon en kijk maar als je naast een vrachtauto staat daar zit een rode of blauwe gloed op het zijkant rubber en ozon en rubber zijn geen vrienden Mvg Hans Welp
Die reflectie laag, is toch een laag....daaronder zit toch weer zwart. Pak je boormachine zet er een staalborstel in en probeer die laag weg te krijgen. Poetsmiddelen is maar voor even.
Zijn de banden speciaal qua afmeting bedoel ik, anders moet je ze in Duitsland kopen/halen daar hebben ze geen reflecterende strips op de banden zitten, want het is daar niet verplicht. Voor mijn opa en oma fiets haal ik ze daar altijd,zijn ook nog goedkoper dan hier in Nederland.
Moet ik ook winterbanden aanschaffen als ik een dagje naar Duitsland ga? Het is in Duitsland slechts verplicht winterbanden te hebben als er winterse weersomstandigheden zijn. Raadpleeg hiervoor het weerbericht. Als er geen winterse omstandigheden zijn heeft u geen winterbanden nodig. Heeft u geen winterbanden? Blijf dan bij (verwachte) gladheid, ijzel of sneeuw thuis.
Wat zijn precies die ‘winterse omstandigheden’? De Duitse wetgeving zegt dat het motorvoertuig aangepast moet zijn aan de weersomstandigheden, in Oostenrijk is het vanaf 2008 verplicht bij winterse omstandigheden op alle wielen winterbanden te voeren en/of sneeuwkettingen op de aandrijfwielen. Het laatste mag slechts als het geen schade aan het wegdek kan toebrengen. In Duitsland geldt dit het hele jaar, in Oostenrijk geldt de verplichting tussen 1 november en 15 april. Het weer kan zeker in de bergen ook buiten de wintermaanden voor verrassingen zorgen. De verplichting heeft niet alleen betrekking op de banden maar ook op bijvoorbeeld de ruitensproeiervloeistof, de ruitenwissers en de koelvloeistof. Gewone banden zijn niet geschikt voor winterse omstandigheden. Van winterse omstandigheden is in elk geval sprake bij sneeuw, ijs of gladheid. Er zijn nog geen rechterlijke uitspraken over welke weersomstandigheden dat nu precies zijn. We zullen de ontwikkelingen blijven volgen en u via onze site op de hoogte houden.
Ik rijd alleen door Duitsland heen op weg naar mijn wintersportbestemming. Heb ik dan ook winterbanden nodig? Ja. Misschien kunt u voor de heenweg nog bekijken of er sprake is van winterse omstandigheden, maar voor de terugweg lukt dat zeker niet. Ons advies: rijdt u in de wintermaanden naar of door Duitsland, rijd dan op winterbanden. In Oostenrijk is het vanaf 2008 verplicht tussen 1 november en 15 april bij winterse omstandigheden op alle wielen winterbanden te voeren en/of sneeuwkettingen op de aandrijfwielen. Het laatste mag slechts als het geen schade aan het wegdek kan toebrengen.
Gelden die buitenlandse regels ook voor Nederlandse auto’s, en wat is de boete? Ja. U riskeert niet alleen een boete, maar het rijden op zomerbanden zal in bepaalde weersomstandigheden het risico op een aanrijding vergroten. Daarom kan het ook leiden tot medeaansprakelijkheid voor een schade. De boete verschilt per land. Duitsland kent een vast bedrag: € 20, bij hinder of gevaarzetting is de boete € 40 en 1 strafpunt. In Oostenrijk is de boete € 35, maar bij gevaarzetting kan hij oplopen tot € 5.000,- en inbeslagname van de auto. Ook in de meeste andere landen kan het strafbaar zijn, daar geldt geen vast bedrag maar kijkt men naar de feitelijke omstandigheden. Bron: ANWB
Gelden die buitenlandse regels ook voor Nederlandse auto’s, en wat is de boete? Ja. U riskeert niet alleen een boete, maar het rijden op zomerbanden zal in bepaalde weersomstandigheden het risico op een aanrijding vergroten. Daarom kan het ook leiden tot medeaansprakelijkheid voor een schade. Bron: ANWB
Da's duidelijke taal. Het risico is voor de bestuurder en bij een ongeval heb je dus altijd problemen.
Die rijden zomer en winter met dezelfde banden.in de winter slipt die wel eens. maar ik zet er van de winter spikes op. (weet je wel met die spijkers)
Je kunt beter een spikes aandrijfrolletje nemen, scheelt heel veel spijkertjes. Zo slipt uw wiel ook niet, altijd gegarandeerde aandrijving, wel een extra doosje plakspullejes mee nemen.
Spuit dan ook meteen je blok rondom de rol goed in met dat zwart,want na zo een winter als verleden jaar met al die tonnen zout vallen de gaten in je motorcarter.
Maar met klinkkers is dat geen probleem, daar loopt de paarden zeik zo tussen weg, en wat die missionaris betreft, dat was zijn eigen schuld, dat lag gewoon aan zijn houding.