Ik heb er een van John Meisters gerestaureerd (van die stapel) hij rijd nu als een tierelier
En hij blinkt als een hondepikkie in de maneschijn, zwaar contrast met de meerderheid van mijn verzameling. zal eens een foto van voor en na restauratie sturen.
Ik breng altijd mijn spullen naar een bedrijf die stralen alles in een half uur daarna gaat het door de poedercoat straat en daarna gebakken in de oven, afkoelen en inpakken denk ik na een 11/2 uur alles klaar, kosten 100 euro.
Het bedrijf zit in Hoogeveen en heet Poedercoating hoogeveen, niet denken dat je er op kan wachten natuurlijk, het moet ingeplant worden en is meestal in een week klaar.
Ik breng altijd mijn spullen naar een bedrijf die stralen alles in een half uur daarna gaat het door de poedercoat straat en daarna gebakken in de oven, afkoelen en inpakken denk ik na een 11/2 uur alles klaar, kosten 100 euro.
Maar dan is alles in 1 kleur gespoten, niet het achterspatbord in wit en zwart en het neusje niet in de juiste gele kleur en het framenummer is dan ook niet meer te lezen. En er word niets afgeplakt bij het coaten/voor de draaiende delen.
Ik breng altijd mijn spullen naar een bedrijf die stralen alles in een half uur daarna gaat het door de poedercoat straat en daarna gebakken in de oven, afkoelen en inpakken denk ik na een 11/2 uur alles klaar, kosten 100 euro.
Maar dan is alles in 1 kleur gespoten, niet het achterspatbord in wit en zwart en het neusje niet in de juiste gele kleur en het framenummer is dan ook niet meer te lezen. En er word niets afgeplakt bij het coaten/voor de draaiende delen.
een goede spuiter weet waar hij mee bezig is als hij aan het coaten is. afplakken hoeft niet. Hij heeft dan een fijn luchtspuitje waarmee hij weer de plekken die kaal moeten blijven schoonspuit, daar kan dus geen peoeder in de oven aan vast smelten. Framenummers hebben ze soms een speciaal plakkertje voor, dat wip je na het coaten weg
bij die langslapers heb je vaak gecorrodeerde contactpunten, broze bougiekabels en verstopte leidingen. heb je het motortje uit elkaar gehad of ben je zo gaan proberen?
Heb alles uitelkaar gehad en zonodig schoongemaakt en nieuwe pakkingen gebruikt. hij krijgt wel benzine en vonkt ook goed. als je stukje snel trapt of loopt dan slaat hij bijna aan maar dan ineens doet ie het niet meer...
De bougie moet goed vonken met een bougie waar de aardelectrode van af is gebroken als dat niet zo is dan is de ontsteking te zwak en zal geen vonk ontstaan in de cilinder waar de druk hoger is .