Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Joined: Mar 2005
Posts: 6
Groot Offline OP
Aan het inrijden
***
OP Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Mar 2005
Posts: 6
Hallo allemaal,
Ik lees verdeeld over alle onderwerpen, dat sommigen er voor kiezen om het poortje vanaf de klepichter naar de uitlaatpoort toe te openen.(naar buiten toe)

Nu vraag ik mij af wat daar het principe achter is.(??)

Er zou dan door dit gat buitenlucht de uitlaat ingezogen worden.

Nou kan ik me daar wel wat bij voorstellen, het kanaal zit haaks op de uitlaatpoort, dus werkt als een venturi( pitot principe)
Hierdoor zal de uitlaat bij openstand van de poort 'voller' worden. En moet er dus in dezelfde tijd tussen arbeidasslagen meer lucht uit. Dat kan dan ook weer door dit poortje.(?)
Wordt hierdoor de zuigende werking van de uitlaat niet onderdrukt?
Zo ja dan is dit een middel om bijv te hoge uitlaatpoorte of verkeerde poortvormen te compenseren, lijkt me.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Orgineel bericht geplaatst door: Groot
Hallo allemaal,
Ik lees verdeeld over alle onderwerpen, dat sommigen er voor kiezen om het poortje vanaf de klepichter naar de uitlaatpoort toe te openen.(naar buiten toe)

Nu vraag ik mij af wat daar het principe achter is.(??)

Er zou dan door dit gat buitenlucht de uitlaat ingezogen worden.

Nou kan ik me daar wel wat bij voorstellen, het kanaal zit haaks op de uitlaatpoort, dus werkt als een venturi( pitot principe)
Hierdoor zal de uitlaat bij openstand van de poort 'voller' worden. En moet er dus in dezelfde tijd tussen arbeidasslagen meer lucht uit. Dat kan dan ook weer door dit poortje.(?)
Wordt hierdoor de zuigende werking van de uitlaat niet onderdrukt?
Zo ja dan is dit een middel om bijv te hoge uitlaatpoorte of verkeerde poortvormen te compenseren, lijkt me.


De druk is te hoog voor het pitot effect, je krijgt er gewoon een extra knallert bij.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 72 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.024s Queries: 19 (0.007s) Memory: 0.9271 MB (Peak: 1.0441 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-26 15:20:09 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS