Solexforum logo
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#21010 27/04/08 01:07 PM
Joined: May 2006
Posts: 277
Thaco Offline OP
Aan het inrijden
***
OP Offline
Aan het inrijden
***
Joined: May 2006
Posts: 277
Zo, benzine is gemengd, spiegeltje gemonteerd (rechts!), gereedschap gepakt, gepoetst, pompje gepakt, pols GPS, ik heb geloof ik alles! La So kan rechtop in de auto want we hebben wat ruimte over-niet kamperen maar in een huisje in de buurt van Londen. Afhankelijk van het weer aldaar maar kijken of het rijden wordt rond en om het huurhuisje of dat er nog naar Londen gegaan wordt! Rondje Big Ben lijkt me wel leuk.

Nu een rondje rijden! Vanavond wel kleren pakken....tijd zat, en La So is klaar. De rest is niet echt belangrijk. Mijn gezin denkt daar anders over geloof ik... smile

TTTT

#21103 01/05/08 05:10 PM
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: May 2006
Posts: 1,992
Ben ook ooit in Engeland geweest.
Met de auto in 1979.
Ging daar naar een parachutefabriek om spullen te kopen.

Heb enkele honderen kilometers links gereden
Doodeng en levensgevaarlijk voor iemand die rechts gewent is.
Vooral de rotondes gingen maar net goed. crazy

Veel geluk en sterkte gewenst.
Peter

#21219 06/05/08 12:20 PM
Joined: May 2006
Posts: 277
Thaco Offline OP
Aan het inrijden
***
OP Offline
Aan het inrijden
***
Joined: May 2006
Posts: 277
Zo, he he, weer terug.
Ik moet zeggen; dat viel al met al wat tegen!
Vorig jaar in Kent en omgeving was het geweldig. Heel rustiek, mooie huizen en huisjes, veel geld en goed onderhouden weggetjes.

Nu: meer stedelijk, wat een verkeer! en het lastigste: slechter onderhouden wegen met aan de zijkanten veel gaten en kuilen in de weg! Je houdt al extra links aan en dan stuiter je steeds in die kuilen: vind ik en La So niet leuk! Om en rond Londen is het ook erg "hilly" zoals ze daar zeggen: veel en te steile heuvels voor mijn meisje.

Na 4 dagen vertrokken naar een rustiger gebied ten zuid oosten van Londen. Iets beter weer, beter te rijden maar niet optimaal.
De wegen bleven lang nat na de regen: wordt je flink smerig van!

Wel is weer bevestigd dat niet alleen de belgen kunnen brouwen, die Britten kunnen er ook wat van!

Kortom: lekker bier, geen rondje Big Ben door het slechte weer en de te drukke wegen (je ziet ook eigelijk nauwelijk fietsers of brommertjes in Londen!)veel leuke mensen ontmoet en volgend jaar weer een andere rustige omgeving in Engeland bezoeken!

Het links rijden viel trouwens weer erg mee!

Groet, TTTTTTTTTTT

Thaco #21220 06/05/08 12:50 PM
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Weer een ervaring en avontuur rijker zullen we maar zeggen, misschien volgend jaar rondje ijselmeer, ben ik ook altijd nog een keer van plan samen met wat vrienden, dit jaar eerst maar met La-yamaha naar Italie de Dolomieten en van daar naar de Franse Alpen daar ben ik een paar weekjes mee zoet.

ps Thaco vergeet niet ....in nederland rijden ze rechts. wink


Vriendelijke groeten

Roelof
#21225 06/05/08 09:43 PM
Joined: May 2006
Posts: 277
Thaco Offline OP
Aan het inrijden
***
OP Offline
Aan het inrijden
***
Joined: May 2006
Posts: 277
Lipnomeer, klinkt goed. Misschien te groot om omheen te gaan? Voordeel met een meer is dat met het water steeds aan 1 kant je altijd weer bij je tentje terugkomt!

Ik heb altijd een pols gps bij me! Tentje als waypoint en je vindt altijd je tent weer (als de accu er niet mee stopt..).

En Roelof; hou die zware La Ya tussen je benen! Alvast goede reis!

TTT

Roelof #21227 07/05/08 07:19 AM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170
Likes: 81
Orgineel bericht geplaatst door: Roelof
Weer een ervaring en avontuur rijker zullen we maar zeggen, misschien volgend jaar rondje ijselmeer, ben ik ook altijd nog een keer van plan samen met wat vrienden, dit jaar eerst maar met La-yamaha naar Italie de Dolomieten en van daar naar de Franse Alpen daar ben ik een paar weekjes mee zoet.

ps Thaco vergeet niet ....in nederland rijden ze rechts. wink


Als we nu toch bezig zijn onze reis avonturen te vermelden:
Over twee weken ga ik met de Scooter naar Nogaro race circuit, er is daar de Shell ECO marathon.
Ga ik beoordelen hoe de studenten hun vehicules hebben gebouwd om zonder brandstof toch de wereld om te rijden.
Die Scooter is toevallig ook een Yammie, kijken of hij op de payage wel het volgende tankstation haalt want ik vind de tank wel wat klein.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #21228 07/05/08 09:22 AM
Joined: May 2006
Posts: 277
Thaco Offline OP
Aan het inrijden
***
OP Offline
Aan het inrijden
***
Joined: May 2006
Posts: 277
Ga ik beoordelen hoe de studenten hun vehicules hebben gebouwd om zonder brandstof toch de wereld om te rijden.
Die Scooter is toevallig ook een Yammie, kijken of hij op de payage wel het volgende tankstation haalt want ik vind de tank wel wat klein. [/quote]

Een betaalde vakantie trip dus! Jij doet het helemaal goed! Moet je niet zeuren om een kleine tank...kan je geen extra solextankje monteren?...is het toch een beetje een solex..

TTTT

Thaco #21229 07/05/08 12:44 PM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170
Likes: 81
Orgineel bericht geplaatst door: Thaco
Orgineel bericht geplaatst door: Joan
Ga ik beoordelen hoe de studenten hun vehicules hebben gebouwd om zonder brandstof toch de wereld om te rijden.
Die Scooter is toevallig ook een Yammie, kijken of hij op de payage wel het volgende tankstation haalt want ik vind de tank wel wat klein.


Een betaalde vakantie trip dus! Jij doet het helemaal goed! Moet je niet zeuren om een kleine tank...kan je geen extra solextankje monteren?...is het toch een beetje een solex..

TTTT


Hotel voor rekening van de baas. Wel in eigen tijd want het word intern toch wel als "liefdewerk" beschouwd, er zijn altijd wel gasten te vinden die zich ergens vrijwillig voor opgeven.
Ik vind het gewoon leuk, zie je nog eens wat en bovendien help je studenten om techniek steeds leuker te vinden en er is veel vraag naar dat soort mensen. Je kunt niet allemaal achter een PC hangen en dan denken dat daar de wereld mee blijft draaien.


ECO-marathon


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #21230 07/05/08 02:29 PM
Joined: May 2006
Posts: 277
Thaco Offline OP
Aan het inrijden
***
OP Offline
Aan het inrijden
***
Joined: May 2006
Posts: 277
Tuurlijk Joan, zit je te stangen! En al was het wel betaald...genieten met al die techniek om je heen!

Wel een solarSolex proberen te laten ontwikkelen door die jongens. Zonnewindsolex. Opwindsolex.

Veel lol daar!

TTT


Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 57 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
June
M T W T F S S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.030s Queries: 33 (0.009s) Memory: 1.0018 MB (Peak: 1.1736 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-06-01 17:11:59 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS