Hallo solexvrienden
Ik heb een probleem met een van mijn solexen
Ik rijdt al 10 jaar solex en repareer ze over het algemeen altijd zelf maar nu heb ik iets waar ik niet uitkom en heb jullie hulp nodig.
Het gaat om een 3800 uit 64 waar ik een aluminium cilinder op had gezet ( 4 jaar geleden ) waar ik steeds meer ontevreden over werd.
Wij rijden heel veel dus was hij na 4 jaar ( veel te snel in mijn ogen ) zo versleten dat ik zijn oude cilinder er weer op heb gezet.
Sindsdien komt hij niet meer op toeren en haalt net aan de 20 km per uur.
Dus aan de slag dacht ik, en dit is wat ik heb gedaan.
Eerst uitlaat vervangen , niks
Carburateur vervangen omdat ik vond dat wanneer ik aan het schuifje kwam er weinig reactie was , weer niks
Compressie gemeten, warm en koud dik 6 dus prachtig.
Ik miste trekkracht van het motortje dus bougie eruit en kijken of het rupture punt wel klopte. 2,7 dus ook prima
In je wanhoop ga je dan stomme dingen doen dus bougie vervangen , condensator vervangen , uiteraard ook geen verbetering want dat liep allemaal goed.
Verschillende sproeiers geprobeerd maar geen resultaat.
Ik zou nu bij god niet meer weten waar ik het zoeken moet.
Kan het zijn dat een carburateur zo slecht zuurstof doorlaat dat ik een verschrikkelijk arm mengsel heb of kan deze versleten zijn.
Sommige dingen kan je door logisch nadenken al uitsluiten maar nu heb ik toch zoiets van wat the f@#%&ck is er met dat ding aan de hand.
Heeft er iemand nog ideen of suggesties voordat ik hem uit nijd in de ondergrondse donder.
Gr Willem