na afloop de solex gedemonteerd en gekeken of de spoeling door de veranderde poorten goed uitpakt. Kopje is een opgelaste CNC ik vind de verbrandingskamer te diep en de squish band te breed van de huidige uitvoering . er gaat nu ook een standaard 14 mm bougie in want door het oplassen komen er ook een paar extra gangen draad in , die kleine bougietje worden nogal snel erg heet afhankelijk van de weersomstandigheden, normaliter zitten deze in geforceerd gekoelde motoren en dat is solex niet . na die 150 mijl ( 200 km plus) zie je alleen een heel klein beetje kool aan de uitlaatkant, een plek waar je het verse gas zo weinig mogelijk wilt dus kool daar is aanvaardbaar . standaard CNC werkt ook goed, is al jaren bewezen maar ik wil zelf graag wat anders
De spoeling was eigenlijk prima ja. Een kant tikje meer maar te weinig om aan te passen.
Kopje voldeed ook prima! We hebben diverse koppen geprobeerd (Eigen CNC Racekop, JDL kop en deze Joan Custom kop.) en daarin merken we alleen detailverschillen. Deze paste bij de aanpassingen aan de cilinder dus gewoon die aanpassingen van Joan gebruikt. Toevallig komt de bougie met de elektrode exact naar de spoeling toe.
De bougie was een NGK B 8 HS. Die kan normaal niet gemonteerd worden omdat die te lang is. Ik heb inmiddels een ander montage systeem gemaakt (voor luchtfilterkap) waardoor we altijd lange bougies kunnen gebruiken.
We zijn alweer druk aan het finetunen voor de volgende race.