Nieuw probleem gevonden met de (namaak) 3800 pompjes in combinatie met E10. Die E10 zit water in ( dankszij de ethanol) bij een goed pompje blijft het bovenste kogeltje bij ( langdurige) stilstand de retour afsluiten, er blijft dus brandstof in de leiding naar de carburateur staan. het water in de benzine is zwaarder dan de benzine en zakt dus uit naar onder, net in de ruimte boven het kogeltje. water en zink ( van het pompje) verdragen elkaar prima en er vormt zich een wittige water/zink substantie. die trof ik dus aan in een solex die lang had stilgestaan. pompje zelf was aan de benzine kant van het membraan ook al aangetast. Kortom er gaan zich nieuwe problemen voordoen bij onze oude beestjes in deze moderne wereld benzine toevoer problemen waar we er toch al zat van hadden

Attached Images
pomp aanslag.jpg (106.44 KB, 34 downloads)
pomp aanslag 2.jpg (133.98 KB, 34 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)