als ik mijn carburateur er af heb komt er benzine uit de leiding als de leiding in de carberateur draai heb ik geen bezine toevoer
er zijn 2 verschillende leidingen voor zover ik weet een met een kraagje en een met een gaatje en een knelring hoe kom ik er achter welke ik nodig heb de kanaaltjes in de carberateur heb ik schoongemaakt met carberateur reiniger als de sproeier er uit is zie ik ook geen bezine lopen heb gelezen over de hoogte van de leiding in de carberateur,maar als ik die met een kraagje heb daar kan ik niets aan verstellen. Graag advies van jullie, groet vries
In de carburateur zit een hele dunne leiding die je eigenlijk alleen schoon krijgt met een draadje van een remleiding.
Joan zal je antwoord kunnen geven over de lengte die in de carburateur gestoken moet worden. Heb je een kraagje dan spreekt het voor zichzelf. Waarschijnlijk is het carburateur afhankelijk (leeftijd/type)
ja wat is "mijn carburateur" , welk type heb je Anders leg ik iets uit waar je toch niets aan hebt Er zijn meerdere types carburateur, met en zonder filter met en zonder klemring met grote of kleine overloop
er zit een carberateur op met een grote overloop de carberateur word bediend door handgreep waar je ook mee remt er zit voor zover ik kan zien een filtertje aan de cillinder kant van de carbererateur. de schroefdraad is m9
aan de bovenkant zit een koper busje met een klein gaatje.
had er een nieuwe leiding op gezet van de pomp naar de carberateur wel dezelfde als er op zat. maar nu geen benzine in de carb. zou het kunnen dat bij de nieuwe leidingen de doorstroom te weinig is het lijkt dat het kraagje wat er op gefelst zit een kleiner gaatje heeft dan de binnenmaat van de leiding ? bij de oude leiding is het gaatje groter.
Toen ik dat gedaan had kreeg ik veel commentaar van de zoon van een bekend Solex expert. Met ultrasoon krijg je niet alles goed schoon, daar heb je nog steeds je draadje van je remkabel voor nodig.
aan de bovenkant zit een koper busje met een klein gaatje.
had er een nieuwe leiding op gezet van de pomp naar de carberateur wel dezelfde als er op zat. maar nu geen benzine in de carb. zou het kunnen dat bij de nieuwe leidingen de doorstroom te weinig is het lijkt dat het kraagje wat er op gefelst zit een kleiner gaatje heeft dan de binnenmaat van de leiding ? bij de oude leiding is het gaatje groter.
vries
denk toch dat je een 3800 carburateur hebt en de vraag van antoine over dat koperen busje klopt niet met een M9 aansluiting. "Koperen busje" met gaatje zie jij dan soms je remlucht sproeier ( zit hij in het midden ? Antoine heeft het over de constructie die precies recht boven de leiding zit bovenop de carburateur . Je hebt nieuwe leidingen van aluminium ( als jij een veel kleiner gaatje ziet ) en daar zit een hoop slechte tussen. er moet minimaal een binnenkabel van een rem doorheen kunnen zonder obstructie
het koper busje zit in het verlengde van waar de leiding de carburateur binnen komt net naast de remluchtsproeier. het gaatje in de flens van de leiding is zo nauw dat er geen remkabel doorkan. heb het gaatje nu voorzichtig opgeruimd naar 2 mm het kan dat het een 3800 carberateur is, maar als ik de wartels opmeet 9mm de wartels op de leidingen die ik heb gekocht gaan zonder probleem in de pomp en in de carb. heb nu wel benzine in de carberateur maar heb het idee dat het weinig is. de oude leiding had een doorlaat van 2.5 mm andere leidingen bestellen in de hoop dat je nu wel goede krijgt, of de oorzaak in de pomp zoeken of moet er in deze carberateureen langere leiding met een kunstof knelring of ?? graag advies van jullie
De carburateur die ik heb met koperenbus heeft is voorzien van een filter wat hetzelfde is als het filter van de benzinetank. Deze trek je vanaf de onderkant eruit na het erin draaien van een houtschroef.
Het gedeelte wat je eigenlijk alleen schoon kan maken met het ijzerdraad is het dunne kanaaltje wat je op onderstaande foto kan zien en loopt naar de sproeier
Hallo nog een vraag weet niet of ik deze hier mag plaatsen Heb een pomp die lekt aan de voor zijde dus bij het dekseltje het is een pomp van 3800 niet met het demontabele dekseltje zoals op NL solex waar mee kan ik die weer afdichten heb geprobeerd met polyester maar dat is geen succes lekt nog wie heeft een goede tip M.v.g
het schoonmaken is het grote probleem die olie uit de benzine maakt de hele boel vet en daar hecht geen enkele lijm op , wasbenzine,aceton en dan heet water met een vaatwaspil en dan nog, die oude lijm is ook niet voor niets losgekomen, de benzine weet alles te vernielen. ik heb wel plaatjes gemaakt die ik tegen de voorkant schroef met een nieuw membraan als pakking ertussen
hoe ruim hoort het gaatje in de venturie te zijn ?
het lijkt dat er geen benzine in de cillinder komt. het venturie gaatje heb ik met een draadje in doorgestoken en zie dat draadje er ook wel uitkomen. kan het zijn dat het messing busje op de carberateur er niet diep genoeg in zit ik bedoel het anti spat busje wat naast de remlucht zit of heb ik een verkeerde toevoer leiding ? op de carb staat solex 6.50 en er zit een grote overloop op
gaatje in venturibuis ca 1.5 mm. Anti spatbuisje naast de remlucht is voor de toevoer niet critisch. en welke toevoerleiding je hebt kan ik vanaf hier niet waarnemen maar waarschijnlijk ( gezien de grote overloop) een korte met flens en een M9 draadwartel . Als de sproeier eruit is en je gaat een stukje fietsen met de motor op de band, plast de benzine er dan uit ?
als de sproeier er uit is lekt hij bezine door het gaatje waar je de sproeier er in gaat als de sproeier er in zit lekt hij bij de wartel van de toevoer naar de carberateur
zou het kunnen dat de sproeier er te diep inzit ? als de sproeier minder diep zit lekt hij bij de sproeier
ja dat gebeurd heel veel, veel te vaak veel te vast aandraaien wordt dat gat in de carburateur steeeeds dieper . koperen ringetje onder de sproeier plaatsen dat materiaal vervormd dan naar het model dat hij aantreft, zacht alu mag eventueel ook. andere materialen vervormen niet zoals het zou moeten of geven vlokken af die verstoppen
de solex loopt weer, de venturie zat nog verstopt maar hij lekt nu benzine bij de gasgever als dat de goede naam is. hoort hier een rubber ring te zitten ? zie daar wel een groefje en bij het spruitstuk zie ik ook leksporen.
Het is een carberateur met een grote uitloop en een draaigas waar je ook de rem mee bedient. Graag jullie advies
van die groefjes heb ik altijd het idee gehad dat het een vuilvanger is niet bedoeld voor een afdichtingsring want dat trekt het systeem niet die extra wrijving. en nat zijn er heel veel, daar hadden ze de spatplaat voor. dat lekken werd door solex ook onderkent en bij de 3800 hadden ze dan ook een systeem met extra lucht bij "stationair" om het toch maar naar binnen te zuigen ( lucht via de achterkant ). Ik heb hier echt "vetnekken" van solexen over de vloer gehad en na testrijden stink je naar de benzine
bekend gebeuren, stukje binnenkabel als restrictie in de leiding vanaf de pomp steken . soms zijn er motortjes met teveel trillingen, dan gaat de brandstof in de tank schuimen ( soort cavitatie) en komt omhoog in de retour. schuim van een aquarium filter in de tank doen ( soort van groffe spons materiaal ) als trillingdemper ( je kunt ze ook voor de motocross kopen alleen zijn de schuimpjes dan 100 keer duurder)
bekend gebeuren, stukje binnenkabel als restrictie in de leiding vanaf de pomp steken . soms zijn er motortjes met teveel trillingen, dan gaat de brandstof in de tank schuimen ( soort cavitatie) en komt omhoog in de retour. schuim van een aquarium filter in de tank doen ( soort van groffe spons materiaal ) als trillingdemper ( je kunt ze ook voor de motocross kopen alleen zijn de schuimpjes dan 100 keer duurder)
Dit moet ik voor mijn nieuwe motor ook nog aanpassen toch Joan?