Voor twee weken geleden heb ik een solex OTO gekocht. Deze reed altijd goed. Alleen gisteren is deze onder het rijden uitgevallen. Daarna wou de solex wel heel even aan maar bokte heel erg. Na nog een stop wou de solex niet meer aan. Alleen 1/2 seconden even bokken ( leek net of de solex even aansloeg ) maar hij pakt niet aan. Solex heeft een uurtje stil gestaan en daarna wou ik het nog eens proberen en toen ging de solex aan, wel erg moeilijk. Hij bokte veel voor dat deze aan ging. Rijdt dus nog niet goed. Vandaag verder nog niet geprobeerd ivm werk. Ben alleen benieuwd of iemand dit probleem (her)kent?
*De bougie vonkt wel *De sproeier is schoon *Er loopt wel benzine uit de terug loop slang
Toen de solex uit viel is er wel een plaatje van de carburateur gevallen ( zie bijlage, afbeelding is van internet ). Ik weet niet of dit er wat mee te maken heeft. Heb mijn duim wel op dat gat gehouden maar had op dat moment nog niet heel veel zin.
plaatje is een stof afdekplaatje, veel carburateurs hebben dat vanaf nieuw niet eens gemonteerd gekregen . Hij kan zonder . De stand van de hevel, is dat je 'rijstand" ?? de meesten doen het het best als deze circa recht omhoog staat
plaatje is een stof afdekplaatje, veel carburateurs hebben dat vanaf nieuw niet eens gemonteerd gekregen . Hij kan zonder . De stand van de hevel, is dat je 'rijstand" ?? de meesten doen het het best als deze circa recht omhoog staat
Hallo Joan,
Plaatje is van internet. Is niet van mijn carburateur. Als ik mijn solex start ( koud ) dan zet ik deze altijd links van het midden. Eenmaal warm zet ik de hevel rechts van het midden. Daar loopt die goed op. Maar daar bokt de solex nu dus erg op. Fijn dat het niet aan het afdekplaatje ligt.
plaatje is een stof afdekplaatje, veel carburateurs hebben dat vanaf nieuw niet eens gemonteerd gekregen . Hij kan zonder . De stand van de hevel, is dat je 'rijstand" ?? de meesten doen het het best als deze circa recht omhoog staat
Hallo Joan,
Plaatje is van internet. Is niet van mijn carburateur. Als ik mijn solex start ( koud ) dan zet ik deze altijd links van het midden. Eenmaal warm zet ik de hevel rechts van het midden. Daar loopt die goed op. Maar daar bokt de solex nu dus erg op. Fijn dat het niet aan het afdekplaatje ligt.
Is mogelijk maar het kan ook een slechte ontsteekspoel zijn die bij warm worden de geest geeft en na afkoeling nog wel even wil werken.
Zou kunnen. Maar het vreemde er aan is, toen ik de solex kocht ging die mij na een kwartier rijden al direct kapot. Daarna is er een nieuwe of tweedehands ( dat weet ik niet ) ingezet. De vonk is namelijk nog wel sterk.
plaatje is een stof afdekplaatje, veel carburateurs hebben dat vanaf nieuw niet eens gemonteerd gekregen . Hij kan zonder . De stand van de hevel, is dat je 'rijstand" ?? de meesten doen het het best als deze circa recht omhoog staat
Hij loopt ondertussen weer! Alleen waar dat afdekplaatje hoort te zitten drupt iets benzine langs. Weet niet of dat een probleem is?
plaatje is een stof afdekplaatje, veel carburateurs hebben dat vanaf nieuw niet eens gemonteerd gekregen . Hij kan zonder . De stand van de hevel, is dat je 'rijstand" ?? de meesten doen het het best als deze circa recht omhoog staat
Hij loopt ondertussen weer! Alleen waar dat afdekplaatje hoort te zitten drupt iets benzine langs. Weet niet of dat een probleem is?
plaatje is een stof afdekplaatje, veel carburateurs hebben dat vanaf nieuw niet eens gemonteerd gekregen . Hij kan zonder . De stand van de hevel, is dat je 'rijstand" ?? de meesten doen het het best als deze circa recht omhoog staat
Hij loopt ondertussen weer! Alleen waar dat afdekplaatje hoort te zitten drupt iets benzine langs. Weet niet of dat een probleem is?
Wat was het probleem van het slechte rijden?
Geen idee, Solex heeft nachtje in de schuur gestaan en daarna deed de Solex weer. Merk wel nu dat ik het hendeltje (naar links start etc) bijna niet hoef bewegen. Te veel naar links pruttelt hij en als jij warm is hoeft het hendeltje maar heel iets naar rechts.