Mijn Oto is volgens frame nummer 1966. Hoort dit blok er wel bij ? Blok is van 1967. Hoort hier geen blok op met vierkante lamp ? Heb al eerder dezelfde als de mijne gezien maar begin nu te twijfelen.
framenummers is maar een ongeveer indicatie samengesteld door eigenaars die menen dat hun solex echt origineel is/was en dan opgeven welk framenummer bij welk motornummer ( waar wel een correcte lijst van is ) hoort. er zijn veel meer motortjes gemaakt dan frames dus de framenummers lopen behoorlijk achter bij de motornummers maar lijken er wel veel op Dus hoe jonger ze zijn hoe groter het gat tussen beide nummers ( want er bleven steeds meer motortjes gemaakt worden dan frames ) tot er een inhaalslag kwam nederlandse frames met franse motoren en franse motoren waren er zo veel, dat die toen al een 7 cijferig nummer hadden tegen onze frames nog maar een 6 cijferig nummer
ziet er goed uit, werkt het ? zo ja waarom wil je er dan een museum stuk van maken dat perfect in de "af fabriek" configuratie zou moeten zijn wil je hem origineler dan hij nu is? zou ik me geen zorgen maken over het type koplamp: eerst maar eens een kettingkast monteren
( en wat van die zadelbalk stikker ? )
ik heb er hier nu eentje staan ter reparatie die heeft dezelfde grijze kappen en ronde beige koplamp, zelfde zadelbalk stikker, ook de rechte bagage drager alleen dan zonder gereedschapbus framenummer begint met 518 en motor begint met 647 en heeft de frictie dempers als glijstukken tussen de kwartjes door
overigens zie je veel blokken met vierkante koplampen want die kappen waren een tijdlang alleen maar te krijgen en als je schade had aan rond moest je wel overgaan op vierkant, is nu iets beter vaak is rond weer te krijgen
Oke. De kettingkast moet er nog op. Even netjes maken. Had problemen dat de ketting die er steeds afliep met fietsen. Heb de tandwielen even bijgewerkt en een nieuwe ketting . Werkt weer prima. Dank je . Weer wat wijzer geworden.
Nu nog even een metalen tank erop . Heb er een paar gekocht . Met dikke terugvoer en dunne terugvoer. Weer netjes opgeknapt Wou ze eerst verkopen . Maar kan er toch geen afscheid van nemen. Dus die kunstof er toch maar weer af denk ik .
Zoals Joan zegt, kettingkast. Maar ook idd, stalen tank met dunne aansluiting en een wit/beige zadel. Ohja, die white wall banden, moet j e zelf maar weten.
Ik heb precies dezelfde gehad, ook van 1966, en dacht ook dat er een vierkante koplamp op zou horen maar ik weet de complete historie waar deze vandaan komt en het bleek origineel zo te zijn. Blijkbaar hadden ze nog een doos onderdelen gevonden van het oude model en hebben ze die opgebruikt. En die Whitewall banden die horen er gewoon op
Oke das leuk . Probeer ik nog even een beige zadel op de kop te tikken. En wou toch al die metalen tank erop zetten ,omdat die nog splinternieuw lijkt vanbinnen en toch mooier staat. Kettingkast er nog even op en rijden maar . Loopt trouwens als een zonnetje. Leuk om even vergelijk materiaal te zien. Alleen de bagagedrager is van de mijne anders . Gereedschapskoker zit anders. Bedankt . Weer wat twijfels minder.
Al je tank zo mooi is van binnen zou ik er een tank cure coating in doen. Heb het nu bij 3 solexen gedaan en nooit meer last van vuil in je systeem. Ideaal! Hij gaat niet meer roesten namelijk.
en je had ze ook zonder koker zoals er nu bij mij staat, Heb er van mezelf ook eentje zonder koker. Uitgebreid genspecteerd of er niet ergens een puntlas OID zit als bewijs dat de koker eraf is getrild maar alles is strak metaal
Oke . Kijk nu is het weer wat diudelijker. Dacht namelijk dat dit weer een ander type was. Al doende leert men weer. Bedankt allemaal. Top. Even de metalen tank plaatsen de kettingkast en beige zadel en dan vind ik hem mooi. 👍👍
Omdat er nu kunststof op zit is het de vraag of de metalen met dunne retour wel past.
jij bent toch de man van de verloopleidingen ? Ik heb ze wel geplaatst: even met zeer klein hamertje van de tankleiding het wurgtonnetje iets "smeden" wordt hij groter valt er dan zo vanaf, passende wartel opzoeken die in de pomp past, over tankleiding heen schuiven, O-ringetje die om 4 mm leiding past eroverheen, zorgen dat leiding goed diep in de pomp steekt dat o ring er niet af kan floepen, wartel met de hand aandraaien tot je voelt dat O ring zwelt NIET met een sleutel of je moet wel heeel voorzichtig draaien de Rubber van de O ring mag niet vergruizen maar moet net de holtes rondom vullen
Klopt . Zat een tank op met 4mm leiding op oud type pomp. Dus die kan er zo weer op. Moet eerst weer even een nieuw tonnetje halen. Wacht eerst even tot ik weer wat bestellen moet. Anders word zo'n tonnetje een duur ding met die verzendkosten. Kan er beter gelijk een stuk of 10 bestellen denk ik. 😅😅