Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Joined: Sep 2017
Posts: 18
A
Arno Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
A
Joined: Sep 2017
Posts: 18
Goedemorgen.

Ik heb een vraag waar ik zelf even niet uitkom. Ik heb een kamzuiger blokje uit 57. Alles lijkt wel te kloppen maar starten ho maar... Er is goede compressie. Goeie vonk. Genoeg Benzine. Bougie wordt nat. Ontsteking goed en afgesteld. Wat gaat hier mis? Sproeier 26 te groot? De uitlaat onder het spruitstuk wordt erg nat van de benzine en het lucht schuifje moet open staan.. de contactpunten moeten toch open gaan bij het merkteken op het vliegwiel?
Hij lijkt bijna aan te slaan, maar toch niet...

Een filmpje is te zien op YouTube:

https://youtu.be/OD8J0FkysfE

Bedankt voor het meedenken.


Arno.

Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
M
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Jun 2018
Posts: 431
Likes: 1
Ik zit 6 keer te kijken maar zie het niet, draai je nou linksom of rechtsom?
Je moet in iedergeval rechtsom (met de klok mee).

En een natte bougie duid op geen of geen goeie ontsteking dus daar moet je het zoeken.
Zet na een aantal startpogingen de luchthendel naar met midden of verder naar rechts, je hebt dan brandstof genoeg in de cilinder.....


Salut!
Mark
Joined: Sep 2017
Posts: 18
A
Arno Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
A
Joined: Sep 2017
Posts: 18
Rechtsom.

Joined: Sep 2017
Posts: 18
A
Arno Offline OP
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
A
Joined: Sep 2017
Posts: 18
Na onderzoek en doortesten kom ik er achter dat bij de bovenste slag van de zuiger de benzine terug de carburateur in geperst wordt. Dat kan alleen via de zuigerveren langs lekken. Ik denk dat de zuigerveren versleten zijn. Kan niet anders.. vandaar de natte uitlaat.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Originally Posted by Arno
Na onderzoek en doortesten kom ik er achter dat bij de bovenste slag van de zuiger de benzine terug de carburateur in geperst wordt. Dat kan alleen via de zuigerveren langs lekken. Ik denk dat de zuigerveren versleten zijn. Kan niet anders.. vandaar de natte uitlaat.
Ik heb het wel eens meegemaakt dat een solex geen, of een lekke membraan had en de benzine rechtstreeks vanuit de tank het carter in gezogen werd en ook nog bij de carburateur tercht kwam, dan zoek je je echt blind waarom hij toch zoveel benzine krijgt, en normaliter dient er een "28" sproeier in te zitten dus een "26" is al aan de kleine kant, VERMITS er niet iemand aan het boren is geweest en de "26" ( of "28") nog wel de originele doorlaat heeft anders haal je daar ook weer een zeperd .

als de veren ( of zuiger) erg versleten is dien je weinig tot geen compressie meer te voelen, is dat er nog wel hoef je je daar geen zorge over te maken.

Een ( standaard) kamzuiger is beduidend langszamer dan een 3800 dus dat is geen eerlijk vergelijk CFX 39.5 monteren en ze gaan ook gelijk op en vaak zelfs beter want die koppeling werkt nogal eens nadelig bij een 3800


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 194 guests, and 4 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
May
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.038s Queries: 26 (0.011s) Memory: 0.9556 MB (Peak: 1.0962 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-05-04 14:52:47 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS